Din oras

Zona II de parcare, dai banii pe-o țeapă mare!

Abonamentul de parcare pentru zona II a municipiului costă 100 lei pentru persoanele fizice și 140 de lei pentru persoanele juridice. Dacă lucrezi în zona centrală a Clujului, un astfel de abonament pare a fi cea mai bună opțiune. Nu e scump și poți parca pe un inel de străzi din jurul Centrului.

Zona II include străzile: Cloșca; Berăriei; Mamaia; Calea Dorobanţilor; Crişan, Deva, Dragalina – Camera de Comerţ şi Industrie; Aviator Bădescu; Remetea; Acad. David Prodan, Emil Racoviţă; B.P. Hasdeu; Nicolae Bălcescu; 21 Decembrie 1989; Parking B.R.D.; Bariţiu; Cardinal I. Hossu; Horea; Parking Opera Maghiară; Ilie Măcelaru; Republicii; Iaşilor; P-ţa Cipariu (parking cu bariere); Avram Iancu; Bisericii Ortodoxe, Decebal; Traian; Dacia; Constantin Dobrogeanu-Gherea; Mihai Eminescu; Pavel Roşca; Petofi Şandor; Piteşti; Frederic Joliot Curie; Ploieşti; Năvodari; Gheorghe Marinescu; Arany Janos; Cişmigiu; Nuferilor; Traian Moşoiu; Rubin Patiţia; George Coşbuc; Păstorului; Croitorilor; Ceahlău; Moldovei; Cireşilor; Haiducului; Andrei Mureşanu; Nicolae Titulescu; Bucureşti; Calea Floreşti; C. Brâncuşi (tronsonul cuprins intre N.Titulescu şi S. Albini); Albert Einstein.

În parcările închise cu bariere (Piaţa Unirii, Piaţa Cipariu, Piaţa Mihai Viteazu, parking Moţilor.) nu este valabil abonamentul pentru zona II, aici parcarea se achită în regim de plată orară, prin tichetele eliberate de aparatele de taxare automată.

„Abonamentele și mesajul text (sms) nu sunt instrumente de plată valabile în aceste locații”, se precizează negru pe alb pe site-ul Primăriei.

Un scenariu zilnic de coșmar

Să ne imaginăm următorul scenariu: un clujean care lucrează în zona centrală și care are neapărată nevoie de mașină, în scop profesional, pleacă dimineața din cartierul în care locuiește și ajunge în zona II, unde începe să caute un loc de parcare. Pe Dorobanților e plin, așa că ajunge, după 10 minute, pe Bălcescu, unde iarăși e plin. Merge roată pe Ploiești, unde mașinile stau ca în rastel, parcate bară la bară. Se mai învârte o dată pe cele două străzi, mai trec 5 minute, nicio șansă! O ia spre Horea, aici e plin. La dreapta, parcarea de pe Dragalina e înțesată de mașini. Mai este o șansă pe Mamaia. E cam departe, dar deja a trecut o jumătate de oră și a întârziat la serviciu.

Pe oricare alt traseu semicentral, scenariul ar fi fost asemănător.

Zona II de parcare este, de cele mai multe ori, doar o țeapă mare, pentru că străzile sunt, peste tot, pline de mașini.

Plătitorii de abonamente, dacă nu au timp să se învârtă 30-40 de minute în zona II, ajung să plătească taxele piperate din zona I sau să apeleze la parcările închise cu bariere, unde plătesc separat.

Lipsa locurilor de parcare blochează traficul cu zecile, uneori sutele de mașini care se învârt bezmetice prin Centru, în căutarea unui spațiu liber. Așa ajung mașinile să fie parcate și în intersecții, pe trotuare, pe spațiile verzi, pe pistele de biciclete ș.a.m.d.

Soluția de bun-simț omenesc și cea de bun business administrativ

O soluție de bun-simț ar fi construirea de parkinguri noi, nu doar de blocuri între case și spații de birouri. Sau, măcar permiterea accesului celor cu abonamente și în parcările închise cu bariere.

Soluția găsită de Primărie, aplicată consecvent în zona centrală, este amenda și ridicarea mașinii.

Lipsa locurilor de parcare este foarte profitabilă pentru municipalitatea clujeană (prin abonamente diferențiate și restrictive, ridicarea mașinii, amenzi). De ce și-ar strica, atunci, Primăria, acest business, de ce l-ar concura prin construirea de parkinguri încăpătoare?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *