Ziar de Cluj

Un ziar care prezinta perspective, din placere si pentru public

Acesti aproape doi ani de zile in care am stat departe de presa locala clujeana, m-au ajutat enorm.

Sa inteleg ce greseli am facut, ce greseli erau musai de facut ca sa inteleg ca-s greseli (si ca nu trebuie sa ma simt prost pentru ele), sa inteleg ca am facut o gramada de lucruri bune, mi-au reamintit cat de importanta e presa locala pentru Cluj, asa cum e ea acum, blazata, subfinantata, orgolioasa si dezbinata.

In acesti doi ani, mi-am dat seama ca nu-i nevoie de un design complicat ca sa “faci” un ziar, ca e ok sa dai cateva zeci de dolari pe o “piele” de Word Press, fiindca pentru cititori conteaza INFORMATIA, nu designul.

Mi-am dat seama ca nu mai e nevoie sa alergam dupa trafic, ca trebuie sa ii cautam doar pe acei cititori ce au pretentii de la creierul lor, nu pe cei ce inghit laturi de comunicare.

Am inteles ca nu merita sa afisezi flamura “quality” in online-ul romanesc si ca trebuie sa lupti si pentru cititorul care scrie “v-a multumesc”, daca el intelege, chiar si agramat, importanta subiectului pus pe tapet de noi.

In fine, am realizat ca putem scrie si pe calculatoare second-hand, chiar daca avem bani de iPad-uri, ca putem sa dam mai tarziu o informatie, dar sa fie diferita de cea pe care o dau toti, ca sunt tot mai putini ziaristi dispusi sa munceasca si care nu au abdicat nicio secunda de la meserie si ca o sa vreau intr-o zi sa ii aduc pe toti in ograda ziarului nostru, chiar daca vor fi doar colaboratori.

Ziar de Cluj este o publicatie online initiata de Liviu Alexa ce seamana cu meciul unui fotbalist care decide intr-o zi sa joace din placere, pentru public.

Asa va fi acest ziar, asta va garantez, un ziar scris din placere si pentru public. Cateodata cu tonuri mai apasate, alteori mai relaxate, cateodata cu subiecte care va vor intriga, caci nu le-ati mai vazut de multa vreme prin presa locala, alteori cu “naivitati” jurnalistice ce n-ar intra niciodata in vizorul unei redactii cu pretentii.

Acest ziar nu urmareste sa stabileasca recorduri de audienta si, in general, nu cauta senzationalul. Sunt convinsa ca traficul va veni la noi dar, de aceasta data, nu-l vom mai cauta noi primii.

Ziar de Cluj nu urmareste sa vanda publicitate la cost per mie, ci cauta parteneri de reclama care vor sa isi expuna brandul intr-un ziar interesant.

Nu vrem sa stabilim standarde, nici sa dam tonul, nici sa isterizam populatia, ci sa prezentam perspective. Cat mai multe perspective ale unui subiect. Nu vrem sa dam lectii de presa, nici sa ne prezentam in fata Dumneavoastra drept sfinti nepatati ai jurnalismului.

Vrem sa facem un ziar local interesant, care sa completeze tabloul general al Clujului, la care si alti jurnalisti picteaza.

Nu vrem sa intram in nicio competitie, ba din contra, nu ne vom sfii sa continuam munca altor publicatii, atunci cand consideram ca un subiect este omorat sau lasat sa moara din lipsa de timp sau resurse.

Nu ne vom rusina sa citam, nu ne vom rusina sa ne alaturam campaniilor de presa ale altor confrati.

Nu ii vom lasa pe cititorii nostri sa ne infecteze site-ul cu comentarii zoioase, nu ii vom lasa pe politicieni sa ne minta sau sa ne ademeneasca cu bani de reclama, ca apoi sa sugereze sa o lasam mai moale.

O sa vedeti, cu acest ziar nu reinventam roata, nu proiectam gauri in macaroane.

Nu ne intereseaza ca astazi am dat drumul la ziar si mai avem si rubrici goale. O sa le umplem.

Cu stirile din spatele stirilor, cu lucrurile despre care nu vrea nimeni sa scrie, o sa va umplem de Cluj.

Liviu Alexa
director general Ziar de Cluj