In vizor

Universitatea Tehnică Cluj-Napoca plătește bani pentru publicitate pe site-uri fantomă cu 13 vizitatori pe zi

Universitățile au, de regulă, un buget alocat, în fiecare an, pentru evenimente și promovarea ofertei academice. Ziar de Cluj va prezintă ce contracte are fiecare universitate de stat din Cluj-Napoca.

După ce v-am prezentat Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară, acum vă aducem în atenție Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN), care a alocat aproape 29.000 lei pentru publicitate și promovare în anul 2018, 80.000 lei pentru anul 2017 și 25.900 lei pentru anul 2016. Majoritatea contractelor au fost încheiate cu presa locală și națională, pentru bannere, spoturi publicitare și articole. Nu știm pe ce criterii, universitatea a încheiat, printre altele, și contracte cu site-uri fantomă de știri care au 10-15 vizitatori pe zi sau cel mult 1.500. Pe listă, apar jurnaliști abonați la banul public.

În 2018, cea mai mare sumă, 9.355 lei, a fost alocată pentru două contracte de promovare cu Kiss FM – unul de aproape 5.500 pentru spoturi publicitare difuzate în perioada iunie – iulie 2018 și un alt contract în valoare de aproape 3.900 lei pentru difuzare spot publicitar timp de patru zile, în luna septembrie.

Pentru un banner publicitar publicat în Ziua de Cluj timp de aproape o lună, UTCN a plătit 1.330 lei, iar pentru un alt banner care a fost publicat în același ziar timp de o săptămână, universitatea a avut un contract în valoare de 441 lei. 

Un banner publicitar a fost publicat și în ziarul Monitorul de Cluj, pentru o perioadă de o lună, valoarea contractului fiind de 1.800 lei. Monitorul de Cluj a primit de la UTCN și 1.800 lei, în 2016, pentru servicii de promovare online. 

Bannere au apărut și pe cluju.ro, deținut de Adrian Loghin, valoarea contractelor fiind de aproape 4.000 lei. Traficul acestui site, care publică în general, comunicate de presă are aproximativ 1.500 de vizitatori unici pe zi. Adică aproape nimic, în comparație cu un site de știri care se respectă și care ajunge la 25.000 – 40.000 vizitatori unici pe zi.

Apare în peisaj și Claudiu Pădurean despre care am scris în articolul despre contractele USAMV. Pentru publicarea unor articole timp de trei luni, UTCN i-a plătit 3.000 lei. În anul 2016 a avut un contract în valoare de 2.700 lei pentru publicarea unui banner. Și clujtoday.ro are un trafic năucitor: 13 vizitatori unici pe zi.

Citește și:

USAMV Cluj-Napoca nu are bani pentru publicitate, dar susține financiar ziariștii de casă. Universitatea a publicat oferta academică într-o revistă cu trafic ZERO

Cu Radio ZU, a avut două contracte: unul în valoare de 3.200 lei pentru difuzare spot publicitar timp de o lună și unul în valoare de 1.420 lei pentru difuzare spot publicitar timp de 10 zile.

Spoturi publicitare au fost difuzate și la postul de radio Info Trafic. Cu firma SC Q Sound Soft SRL, care deține postul de radio, UTCN a avut două contracte: unul în valoare de 1.126 lei pentru o perioadă de o săptămână și unul în valoare de 821 lei pentru o perioadă de o lună. Tot cu Info Trafic a avut contracte și în 2016, în valoare de peste 1.200 lei și în 2017, în valoare de aproape 1.000 lei. 

Pentru imprimarea de roll-up, personalizare pixuri și listare ecusoane, universitatea a avut un contract în valoare de 1.100 lei cu New Idea Group Cluj-Napoca.

Un contract interesant a avut UTCN cu muribunda Transilvania Look SRL. Este vorba despre suma de 12.508 lei pentru spoturi publicitare, bannere și emisiuni publicitare. 

Contractele prezentate anterior sunt susținute exclusiv din sponsorizări, potrivit reprezentanților UTCN. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *