Serviciul de Eliberare a Cazierelor judiciare din cadrul Inspectoratului Județean de Poliție din Cluj-Napoca s-a modernizat, iar procedurile de eliberare a documentului s-au simplificat pentru a deservi mai bine interesele cetățenilor.
„În perioada 2016 si pana in prezent au fost adoptate mai multe acte normative care vin sa simplifice activitatea de cazier si interactiunea cu cetatenii. A fost eliminat timbrul fiscal de 2 lei, a fost eliminata taxa de prestare a serviciului public de zece lei”, a declarat Mirela Popescu, sef serviciu Cazier Judiciar.
Reprezentanții serviciului au anunțat că și-au îmbunătățit modalitățile de comunicare în mediul online, astfel că se postează mereu informații utile pe site-ul inspectoratului județean de poliție și există o adresă de e-mail pe care clujenii pot trimite petiții și pot cere informații urmând să primească răspunsuri în cel mai scurt timp. Pentru a evita cozile infernale cu care clujenii s-au obișnuit la instituțiile publice, reprezentanții serviciului de eliberare a cazierelor și-au optimizat condițiile.
„Dorind să venim în preîntâmpinarea nevoilor de a astepta cat mai putin, de a spori confortul pe durata asteptarii, la IPJ Cluj a fost gandit un plan de optimizare a conditiilor. In acest context a fost amplasat un aparat de emitere a bonurilor de ordine, care vine in ajutorul cetatenilor, cat si al nostru, al politistilor din cadrul structurii de cazier judiciar”, a completat seful serviciului.
Printre altele, clujenii care au muncit în străinătate au acum posibilitatea să solicite prin intermediul serviciul date din cazierul judiciar din țările în care au muncit.