Justitie

Un avocat din Cluj-Napoca cere anularea Hotărârii de Consiliu Local care interzice parcarea mașinilor pe trotuar. Ce motive stau la baza plângerii și ce răspunde Primăria

La începutul lunii iunie, avocatul Todor Gaziuc din Cluj-Napoca a înaintat o plângere prealabilă prin care solicită anularea, în parte, a Hotărârii de Consiliu Local prin care se interzice parcarea autoturismelor pe trotuar. Cel mai probabil, demersul avocatului vine după ce a fost amendat de Poliția Locală. Petentul își susține plângerea prin faptul că Hotărârea de Consiliu Local se suprapune cu Hotărârea de Guvern 1391/2006 și OUG nr. 195/2002. Mai mult, prevederile din documentul Primăriei „limitează dreptul la liberă circulație al proprietarilor de autovehicule pe anumite zone datorată lipsei locurilor de parcare sau insuficienței locurilor de parcare”.

După cum era de așteptat, conducerea Primăriei a propus respingerea plângerii avocatului. În ședința de Consiliu Local de joi, 2 iunie, va fi prezentată o informare în acest sens.

Referitor la suprapunerea peste legea generală despre care vorbește avocatul Todor Gaziuc în plângere, reprezentanții Primăriei au precizat că „nu vizează același domeniu de reglementare, neexistând o suprapunere a situațiilor vizate de cele două acte normative. Dispozițiile HCL nr. 61/2014 nu incriminează încălcarea regulilor de circulație rutieră, ci sunt menite să contribuie la asigurarea unei bune administrări a domeniului public sau privat al municipiului Cluj-Napoca”.

Unul dintre contraargumentele aduse de reprezentanții Primăriei face referire la faptul că o ordonanță din 1997 privind regimul drumurilor prevede că „parcarea în localități se asigură de către administrația publică locală în locuri special amenajate, în afara benzilor de circulație și a trotuarelor, amplasate de comun acord cu Poliția Rutieră”. În aceeași ordonanță mai scrie și că este interzisă ocuparea sub orice formă a părții carosabile, a acostamentului, a zonei de siguranță a podurilor, a stațiilor mijloacelor de transport în comun, a spațiilor de control sau serviciu ale administratorului drumului, a șanțurilor, a trotuarelor, a pistelor și a zonelor de siguranță ale drumurilor, precum și afectarea stării de curățenie a acestora.

În ceea ce privește încălcarea dreptului la liberă circulație, reprezentanții Primăriei susțin că nu include și dreptul de a conduce autovehicule.

Iar referitor la numărul insuficient de locuri de parcare, avocatului i s-a transmis faptul că „municipiul Cluj-Napoca are șase parcări etajate construite fiecare cu o capacitate între 126 și 445 de locuri, iar altele patru sunt în diferite faze de construire. De asemenea, mai există atribuite locuri de parcare, garaje, copertine cu abonament în număr total de 33.674, iar locuri de parcare, garaje, copertine cu contract sunt atribuite în număr total de 7017”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *