Din oras

Un afis si un clip de pomina. Se fac bancuri si parodii pe seama “productiilor” lansate ieri de Federatia Share

Oficialii Federatiei Share au reusit intr-o singura zi trei lovituri: balaurul cu trei capete de pe afisul festivalului Untold a starnit oroare, clipul cu care s-a lansat imnul Youth 2015 e acuzat subtil de erotism ieftin, in timp ce Facebook-ul vuieste de acuzatii de discriminare a femeilor din Cluj. S-a facut chiar si o petitie pentru stergerea clipului de pe Youtube, pentru ca nu reprezinta Clujul.

Federatia Share a lansat ieri doua noi productii care la nici 24 de ore au starnit controverse uriase pe Internet. Blogul tvdece.ro publica “un afis infinit mai bun pentru Untold Festival”, in care balaurii barbosi, carni si cu priviri de foc care ameninta Clujul din afisul Untold sunt inlocuiti cu o imagine cu Matei Corvin incadrat de sute de lilieci, intr-un peisaj gotic. 

Mesajul este “da, se poate, trebuie doar sa vrei”

“Deoarece se pare ca lumea nu prea intelege că e un afis facut de fun, in cateva minute, DA, STIU ca e după afisul “Dracula Untold” (multumim capitanilor evident!), dar tot e mai bun ca primul!”, a notat autorul intr-un update. 

Afisul a fost realizat de Oana Olaru Zainescu. 

A aparut si o parodie dupa clipul prezentat la Casa de Cultura a Studentilor, realizat de Szakats Istvan, presedintele AltArt, in care acesta arata “ce am inteles eu din clipul Cluj2015”. Cuvantul “gagica” apare obsesiv in imagine, alternat pe alocuri cu “party”. Si totusi, potrivit comentariilor “e mai de bun simt clipul acesta decat ‘originalul’”.

Un adevarat show este si pe YouTube, unde zeci de persoane contesta calitatea si originalitatea clipului.

“Daca bine am inteles acest imn se refera la Youth Capital deci nu doar la Untold. Festivalul pe care cu totii il asteptam e doar o parte a capitalei tineretului. Nu puteti sa va rezumati intr-un imn al tineretii la festivaluri si petreceri. Tocmai asta nu trebuia sa faceti. Daca ati fi asteptat putin primavara ati fi putut merge sa filmati cadre din Cluj cu tineri zi de zi cum socializeaza, petrec, fac sport, invata, traiesc. Pe scurt cu imnu asta voi trebuia sa rezumati viata unui tanar ca deaia suntem capitala tineretului. Ce ma deranjeaza e ca v-ati grabit si cu piesa, vocea aleasa e slaba, voi nu ati ascultat-o ? Nu avem voci in Cluju’ asta mai bune decat asta ? Suna rau, nu iti provoaca nici o placere. Cat despre linia melodica, se putea mult mai bine daca nu va grabeati sa scoateti ceva doar sa fie scos. Umpic mai multa imaginatie, nu va limitati la ce vedeti in strainatate …”, a scris un utilizator. 

 
Un alt tanar a apreciat ca “acest clip frizeaza penibilul cu o intensitate mai mare decat clipuri de gen Gagnam Style”. 

 

“Si pentru capitala europeana a tineretului puteau sa puna papagalii astia si secvente video cu activitati sportive din Clujinsky…. Dar nu, doar betivaneala, si probabil ca mizeria asta de video a fost facut din banii nostri, a contribuabililor… Mega dislike la rahatul asta de video”, a scris un alt utilizator YouTube.

“Asta vrea sa prezinte ce ne asteapta anul acesta in Cluj Napoca? Super tare! Imi spuneti si mie pe unde sunt zgarienorii aia prin Cluj? de 8 ani de zile n-am vazut nici unul pe aici. Sau podul acela fascinant? Urmeaza sa se termine de construit acuma, peste Somes? Sa nu mai vorbim de concertele si festivalurile ce apar… Toate par extraordinare, abia astept sa se intample”, scrie altul.

In tot acest timp, pe Facebook se lanseaza acuzatii de discriminare a femeii, se vorbeste despre “tendinta de a se „vinde” femeile ca atractie a Cluj Capitala a Tineretului” 

Alti clujeni revoltati de clipul de pomina nu au stat sa se lamenteze pe forumuri si au creat o petitie, in limba engleza. 

“Acest video nu reflecta imaginea orasului Cluj-Napoca/Kolozsvár. Acesta nu e orasul nostru! Va rugam re-creati acest video pentru o filmare reala a Clujului si a imprejurimilor! Noi nu suntem interesati de a vedea/arata cum arata alte festivaluri! Vrem sa aratam Clujul in toata frumusetea sa! In orasul nostru nu este vorba doar de festivaluri!”, se arata in petitia postata pe change.org.

Oficialii Federatiei Share au reusit sa starneasca un val de creativitate in Cluj-Napoca, iar operele rezultate sunt numai bune de pus in palmaresul asociatiei, mai ales ca acesta ar fi unul dintre scopurile proiectului. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *