Trotuarul de pe strada Henri Barbusse, motiv de război între pietoni, șoferi și Poliția Locală

Trotuarul de pe strada Henri Barbusse este de mulți ani parcare pentru mașinile persoanelor care locuiesc sau lucrează în zonă. Până acum, acestă situație a fost tolerată de Poliția locală, chiar dacă au fost nenumărate sesizări din partea pietonilor. Acum, Poliția Locală a început să ridice mașini zilnic, spre disperarea șoferilor.

Ce spun pietonii?

Pietonii reclamă faptul că nu mai au loc pe trotuar din cauza mșinilor parcate pe tot parcursul zilei. Mașinile blochează și stația de autobuz CTP, iar copiii care trebuie să ajungă la școala din apropiere trebuie să circule pe carosabil.

”Pe strada Henri Barbusse ( exact in spatele fabricii Farmec), la 1,5 km de centrul Clujului, intreaga suprafata a trotuarului este ocupata in permanenta de masini parcate neregulamentar. Practic, pietonii sunt in imposibilitatea utilizarii trotuarului, deoarece nu exista nici macar 30-50 de cm liberi din latimea trotuarului. Exact in acel loc este amplasata si o statie de autobus CTP, insa calatorii sunt nevoiti sa astepte autobusul in strada, deoarece statia este ocupata de autoturismele celor ce parcheaza acolo zilnic, incepand cu orele 7-7,30 si pana seara tarziu (majoritatea sunt lucratori/salariati ai firmelor de IT din cladirea CBC). Mai mult, la 50 de metri de acel trotuar exista o scoala, iar copiii care merg zilnic la scoala sunt nevoiti sa circule pe sosea. Exista de-a lungul acelui trotuar 3 indicatoare care interzic parcarea, precum si avertismentul ca se ridica masinile”, sesizează un pieton nemulțumit.

Ce spun șoferii?

Șoferii reclamă lipsa locurilor de parcare din acea zonă. Aceștia parchează pe trotuar pentru că nu au altă alternativă. Nu există niciun parking în zonă și nici planuri pentru construcția unuia. Clujenii care locuiesc în zonă au solicitat în fiecare an un loc de parcare cu abonament, însă Primăria nu are soluții pentru ei.

”Mi se pare inadmisibil sa ridicati masinile de pe str. H. Barbusse parcate pe trotuar in conditiile in care exista spatiu pt. pietoni de trecere (aprox.1m), nu este o zona de trafic pietonal intens, si nu ati amenajat spatiu de parcare in zona, tinand cont ca in zona este o fabrica mare (Farmec), cladiri de birouri, fabrica de pensule, etc. Cred ca ati descoperit o noua sursa de venit pt. bugetul local. Oamenii se folosesc de masini, sunt dispusi sa va plateasca abonamente pentru parcari dar voi aveti solutia mai buna, le ridicati si ignorati orice cerere si propunere de parking. Adica oamenii astia, de care va zic, se trezesc cu masina ridicata, o recupereaza dupa ce platesc amenda aia si tot acasa se intorc, tot pe acelasi trotuar o sa parcheze ca nu exista fizic alt spatiu”, transmite un șofer

Un șofer nemulțumit propune chiar ca pe trotuar să fie amenajate parcări cu abonament, deoarece acesta este puțin folosit de către pietoni.

”Doresc sa sesizes o problema legata de lipsa locurilor de parcare in zona strazii Henri Barbusse. De 2 zile se tot ridica masinile parcate pe trotuarul de langa Farmec, insa prin acest lucru problema principala tot nu este rezolvata (lipsa locurilor de parcare, lipsa parking in zona). De aproximativ 5 ani in fiecare an depunem cerere la primarie pentru locuri de parcare, insa au fost locuri libere niciodata. In zona nu sunt nici parkinguri, nici macar in plan, astfel locatarii din zona nu au unde parca. Masinile se ridica de pe trotuarul de langa Farmec, unde daca parchezi mai ramane aprox 1 metru si pentru pietoni, iar daca nu este destul pe partea cealalta este un trotuar de 2 metri latime. Asadar in concluzie, cred ca trotuarul de pe partea cu Farmec s-ar putea transforma in parcari cu abonament sau parcari cu plata, astfel rezolvand problema cetatenilor si totodata creand si un venit constant si de durata Consiliului Local”, potrivit unui alt clujean.

Poziția Poliției Locale

Poliția Locală i-a avertizat inițial pe cetățeni să nu mai parcheze pe trotuar, ulterior au trecut la aplicarea de amenzi, iar acum au început să ridice mașinile. Poliția Locală a menționat că în urma sesizărilor a trebuit să ia măsurile legale, iar în acea zonă există semn cu parcare interzisă și cu fapul că se ridică mașinile. Legal, Poliția Locală poate să ridice mașin, însă ar trebui să le ofere și o alternativă acestor șoferi.

Lipsa locurilor de parcarre este o problemă generală în Cluj-Napoca. Toate trotuarele sunt pline de mașini. Dincolo de disconfortul creat pietonilor, municipalitatea trebuie să le ofere și șoferilor o alternativă. Chiar dacă nu se încurajează folosirea mașinilor în oraș, cetățenii au tot dreptul să dețină o mașină, iar Primăria are obligația să construiască parkinguri. Boc nu face decât să se plângă pentru numărul mare de mașini din oraș, dar el ca primar are obligația să rezolve această situație. Un singur parking realizat în ultimii ani reprezintă un bilanț rușinos pentru administrația unui oraș a cărui populație a crescut semnificativ în ultima perioadă.

Adauga comentariu