Teste de conducere în realitate virtuală

La Scoala de Soferi Rodna din Cluj-Napoca, vă puteți aștepta sa găsiți clase antrenante , distractive și orientate spre succes. Aceasta școală oferă unele dintre cele mai bune lecții de conducere indiferent de autobiografie sau de vârstă, dovada fiind una dintre cele mai mari rate de promovabilitate la testul de conducere.

La sediul firmei se asigura conditii excelente de pregatire teoretica a viitorilor conducatori auto (legislatie si mecanica).

Inovația si dinamismul sunt doua principii pe care Școala de Soferi Rodna din Cluj–Napoca le accentueaza pentru ca viitorii soferi să învete mai bine  tainele auto, iar această școală să îsi mențină un nivel ridicat al serviciilor pentru elevii săi, prin starea perfectă de funcționare a autovehiculelor având propriul service auto, a stfel că orice autoturism al școlii să funcționeze în cele mai bune condiții, pentru siguranța cursanților.

Realitatea virtuală a făcut deja parte din testele de conducere de pe tot globul de mai bine de un deceniu, ca răspuns la numărul scăzut de instructori de conducere în SUA și Europa, precum și a  cererii uriașe din partea celor care doresc să conducă, număr care  care depășește numărul instructorilor de conducere din Asia. Realitatea virtuală este privită acum ca  un posibil înlocuitor pentru lecțiile de conducere tradiționale.

În Europa

Din 2002, Marea Britanie a folosit  realitatea virtuală în testele sale de conducere, ca parte a unui test de conștientizare a pericolelor. Participanților li se oferă o serie de videoclipuri scurte și trebuie să apese butonul mouse-ului imediat ce sunt martorii unui potențial pericol. Se acordă note mai mari pentru recunoașterea unei amenințări într-un timp cât mai mic, iar cei care efectuează aceste teste trebuie să obțină un scor minim de 44 din 75.

Bazându-se pe această utilizare a realității virtuale, studenții de la Universitatea John Moores din Liverpool (LJMU) încearcă o tehnologie de ultimă oră, numită VR Drive, care le va permite să învețe să conducă fără utilizarea unei mașini. Sistemul este dezvoltat împreună cu studioul de proiectare a jocurilor Onteca.

Până în 2020, vor fi cu 37 de milioane de șoferi mai mulți, pe drumurile din Marea Britanie, iar șoferii tineri, între 17 și 24 de ani, sunt de 10 ori mai  în pericol de a face accidente, decât șoferii  cu mai multă vechime. Prin parteneriat cu un studio de jocuri, LJMU speră să ajute șoferii mai tineri cu o resursă suplimentară cu care, de altfel, în calitate de jucători video, ei sunt deja familiarizați.

În opinia lui Jon Wetherall, director general al Onteca:

„VR Drive oferă tinerilor șansa de a-și dezvolta abilitățile dincolo de lecțiile de conducere săptămânală, oferindu-le șansa de a practica în zona în care își petrec majoritatea timpului lor. De asemenea, sistemul poate construi un profil de șofer, care oferă instructorului de conducere informații psihologice  despre abilitățile pe care trebuie să se concentreze pentru a le forma elevilor lor în lecțiile săptămânale - prin identificarea comportamentului de asumare a riscurilor sau de căutare a emoției, de exemplu. "

Psihologul Mihai Copăceanu susține că între șoferii români și europeni, există o diferență ca de la cer la pământ. Acesta mai spune că printre cei mai responsabili şi prudenţi în trafic se numără elveţienii, care sunt şi permisivi cu cei care, uneori, nu respectă toate regulile în trafic. Italienii în schimb au un stil de șofat asemănător cu al românilor.

În Asia

Institutul de Tehnologie Karlsruhe, din Germania, dezvoltă un instructor de conducere  asistent în realitate virtuală pentru a ajuta China,  ce are  o uriașă  penurie de instructori de conducere, în acest moment.China a acordat 24,33 milioane de permise de conducere doar în 2018, aducând numărul total de șoferi autorizați din țară la 311 milioane la sfârșitul lui 2019.

Din păcate, din cauza numărului mare de persoane care își doresc permisul de conducere, lecțiile pot costa până la 1.300 de dolari pe săptămână și mulți șoferi optează pur și simplu să conducă fără permis, în special în zonele rurale.

Acest lucru a dus la 3,9 milioane de accidente rutiere care au ucis 65.225 de persoane și au rănit 254.075, cu o creștere de 35% în ultimii 5 ani.

Şoferii sunt agresivi în trafic, dependenți de telefonul mobil şi, de cele mai multe ori, neatenți la ce se întâmplă în jurul lor. De multe ori trăiesc cu impresia că pot negocia ca la piaţă amenzile sau sancţiunile pe care le-ar putea primi de la poliţişti. Mai mult, dacă au la dispoziţie o maşină puternică, manevrele pe care le fac sunt adesea la limita legii. Asta pentru că au senzaţia de forţă şi preferă să nu se ghideze după regulile în vigoare. Specialiştii în psihologia transporturilor, spun că agresivitatea la volan se numără, în ultima perioadă, printre cauzele producerii accidentelor rutiere grave.

Se speră că tehnologia dezvoltată de Institutul Karlsruhe, care se bazează pe tehnologiile realității virtuale,  în care sunt instruiți șoferii, va reduce presiunea asupra școlii de șoferi din China, permițându-le să ia mai mulți elevi și, astfel, să reducă numărul de accidente de pe drumuri.

Instruire experimentată

Școala de șoferi Rodna  oferă comunității din  Cluj-Napoca  cursuri de conducere predate de instructori experimentați. Toți instructorii  de la această școală au trecut verificările de fond, fiecare autovehicul este omologat și sigur, oferindu-se să ofere șoferi excelenți și bine instruiți. Cea mai mare parte  a șoferilor acestei școli trec testul de la prima încercare, datorită metodelor novatoare folosite. Aventura poate începe acum, cu unul dintre instructorii acestei școli..

Adauga comentariu