Telenovela „Boc și traficul infernal din Cluj-Napoca”, EPISODUL IZBĂVITOR: Metz și Boc au descoperit inteligență 5G (la mașini, nu la ei)

Angajații din Primărie nu au capacitatea de a comunica din biroul lor cu propriul server, dar "aitiștii" Metz și Boc vin cu povești despre „soluții” de trafic: au să trimită autoturismele la școală să le învețe să comunice între ele prin tehnologia 5G. După taxiuri zburătoare, vom avea și mașini alfabetizate. Care nu se vor înjura și nici claxona în trafic. Care își vor acorda prioritate, nu se vor băga să blocheze intersecția, chestii...

Directorul companiei informatice NTT Data Cluj și primarul orașului s-au întâlnit într-o zi și nu știm ce au fumat, dar dintre aburii autosuficienței au suflat înspre papagalii care mai au timp să îi creadă o soluție smart pentru un oraș și mai „inteligent”. Ne ducem cu metroul până la Pata Rât, unde e culmea luxului și opulenței clujene și unde rromii întorc caviarul, pardon gunoiul, cu lopata, și ne întoarcem cu mașini electrice, prin intermediul cărora putem comunica cu ceilalți participanți la trafic. Că mașinile "vorbesc" între ele în trafic este o chestie fumată de alții mai de multă vreme, nu trebuiau să vină Maț și Boc să se dea inventatori cum că mașinile lor sunt mai inteligente decât ei. Că, hocus-pocus, și ambuteiajele în trafic vor dispărea cât ai zice: „tehnologie 5G".

„Prin intermediul tehnologiei 5G se vor putea crea infrastructuri smart, staţii în locuri foarte aglomerate, de exemplu pe semafoare sau pe clădiri.Noi lucrăm acum, în cadrul NTT DATA, la un astfel de proiect. Maşinile vor comunica între ele, dar şi cu infrastructura, pentru circulaţia fluidă a traficului. Suntem implicaţi în aceste proiecte şi în România, şi în Serbia, recunoscute internaţional. E nevoie de lămuriri în anumite situaţii - cum ar putea comunica maşinile automate cu cele obişnuite? Primele astfel de maşini vor fi prezente în flotele taximetriştilor şi în transportul public, care ştim că are linii dedicate,” susține Daniel Metz.

Boc și Maț se cred în Germania unde există dispozitive inteligente care însoţesc mijloacele de transport municipal și detectează starea drumului apoi evaluează, prin luarea de imagini şi analizarea vibraţiilor, situaţia reală, sprijinind municipalitatea să ia măsurile necesare unei mentenanţe potrivite.

„Toate informaţiile pe care le avem acum despre maşini se vor schimba; va exista un concept care a prins contur în afară şi va începe să fie popular şi la noi, acela de car sharing - mai mulţi oameni vor împărţi vehiculele între ei. Maşina va recunoaşte şoferul şi îi va acorda permisiunea de a folosi maşina temporar, pe un traseu prestabilit. Acest lucru înseamnă că nu va mai exista un proprietar al maşinii”, mai aberează Maț.

Uite-așa alianța Maț-Boc transformă orașul celor trei proiecte SF (centură metropolitană, tren metropolitan și metrou) într-o Nirvana în care guvizii de Someș și bizonii de Centru înghit hulpav gogoșile electorale și fanteziile unui primar care nu vede problemele reale ale clujenilor de propria imagine din oglindă.

 

Adauga comentariu