Taximetriștii au ajuns bătaia de joc a lui Boc, care îi ține pe aceleași tarife vechi de 6 ANI

Problema numărului insuficient de taximetre continuă să nemulțumească clujenii. O altă nemulțumire, de această dată în privința tarifelor practicate pentru serviciul public de transport local în regim de taxi, încă este studiată în birourile primăriei clujene. 

Astfel, taximetriștii clujeni continuă să-și desfășoare munca în baza tarifelor aprobate în urmă cu șase ani, adică prin 2013, chiar dacă Compania de Transport Public a primit aprobarea administrației locale încă din 1 august 2018 pentru majorarea prețului pentru un titlu de călătorie cu valabilitate dublă de la 4 la 5 lei.

Practic, compania de transport public, condusă de Liviu Neag, începea să incaseze mai mulți bani pentru serviciile precare din 1 octombrie 2018, vreme în care solicitările taximetriștilor au continuat să rămână fără răspuns. 

Astfel, Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania a adresat o solicitare în scris încă din data de 10. 04. 2018, prin care solicita ajustarea tarifelor pentru cursele de taxi în funcție de Indicele Prețurilor de Consum (IPC). 


CITEȘTE ȘI: Primăria Cluj-Napoca: pentru unii mumă, pentru alții ciumă. CTP beneficiază de majorări la prețul biletelor, iar taximetriștii practică tarife de acum cinci ani

În schimb, pentru serviciul public de transport public în regim de taxi, Emil Boc a decis să aplice condiții drastice, la aceleași tarife. 

Prin noul regulament adoptat de Consiliul local la 1 octombrie 2019 pentru serviciul de taxi, principala direcție hotărâtă vizează creșterea numărului de autorizații la 2500, iar noile autorizații, respectiv 31 de autorizații vor putea fi acordate doar mașinilor electrice sau mașinilor hybrid, precum și obligativitatea ca până în anul 2022 toate mașinile de taxi să fie Euro 5.

„Până în anul 2025 dimensiunea electrică va evolua foarte mult ca modalitate de transport. Dimensiunea hibridă și cea electrică va fi una obișnuită. Noul regulament vizează cele 31 de noi autorizații, dar și cele care se vor disponibiliza pe parcurs. Acelora dorim să dăm dimensiunea electrică și hibridă. Suntem obligați prin lege să ne gândim la o dimensiune nepoluantă”, declara Emil Boc în cadrul dezbaterii privind noul regulament al transportului public în regim de taxi de la începutul lunii octombrie 2019.

Merită precizat că în municipiul Cluj-Napoca funcționează doar 3 stații de încărcare a autoturismelor electrice, în vreme ce în municipiul Oradea vor funcționa 16 stații de încărcare a vehiculelor electrice.

CITEȘTE ȘI: Oradea ne bate și la capitolul autoturisme electrice: Cluj-Napoca are doar 3 stații, iar orașul lui Bolojan va dispune de 16 stații 

Acum, Emil Boc încă așteaptă un nou raport al taximetriștilor care solicită majorarea tarifelor:

„Trebuie să vină un raport nou al taximetriștilor, prin care solicită aceste majorări. Le analizăm, pe lege, și vom proceda în consecință. Am spus că nu vom evita subiectul. Le-am luat în ordine. Ne-a trebuit regulamentul de taxi, pentru că trebuie să vă reînnoiți licența până la începutul anului viitor și l-am adoptat în termen ca să se poată face acest lucru, și acum ne ocupăm de acest subiect, analizând ce se poate face în acest sens. Subiectul este deschis în analiză la Primărie și de a se aplica exact cum am făcut și cu regulamentul pentru activitatea de taximetrie, unde am găsit numitorul comun, să se introducă din 2021 sistemul de plată cu cardul”, a declarat Emil Boc în cadrul unei emisiuni radio. 

Emil Boc s-a prevalat de documentația care trebuie depusă de Asociația taximetriștilor, întrucât Comisia de Circulație a cerut un document suplimentar pentru evaluare. 

În paranteză fie spus, Emil Boc s-a arătat deranjat de faptul că Ziar de Cluj a scris despre majorarea taxelor și impozitelor locale din 2020, pregătite de Primăria Cluj-Napoca, sugerând că nu e vorba decât de o indexare potrivit ratei inflației, în vreme ce rămâne impasibil la solicitarea făcută anul trecut de Asociația Taximetriștilor privind ajustarea tarifelor pentru cursele de taxi în funcție de Indicele Prețurilor de Consum (IPC). 

CITEȘTE ȘIPrimăria pregătește majorări pentru taxele și impozitele locale din 2020. Clujeni, căutați-vă prin buzunare

Prin urmare, noile tarife pentru serviciul public în regim de taxi se află „în analiză”. 

Întrebat de un ascultător când vor putea circula taximetrele pe banda dedicată transportului public, edilul clujean a declarat că și această măsură este „analizată” în Comisia de Circulație din Primărie, iar până când Consiliul local nu va aproba o hotărâre în acest sens, taximetriștii clujeni nu pot decât să preia sau să-și lase clienții pe banda dedicată:

„În legătură cu circulația taximetrelor pe banda CTP… Asociația de Taxi a primit un răspuns de la Poliția Rutieră cum că avem voie, legal, să circulăm pe banda de autobus”.

„Dacă vă aprobă în Consiliul Local. Consiliul local, prin Comisia de Circulație, nu a susținut deocamdată, încă, până nu se obișnuiește lumea cu toate sistemele acestea de benzi dedicate în oraș. Și de aceea, așteaptă să reglementeze. Puteți intra pentru a prelua sau lăsa pasagerii. Dacă nu blocați autobuzul, da, lumea a spus: „poți intra pe bandă să iei sau să lași pasagerul”. Acest lucru este permis astăzi și puteți s-o faceți. 

Partea următoare urmează să se ia într-o decizie viitoare a Comisiei de Circulație”, a răspuns Emil Boc.

Prin urmare, după cum susține Emil Boc, deocamdată, încă, taximetrele nu pot circula pe banda dedicată transportului public până nu va pemite acest lucru autoritatea locală.

De ce?

Pentru că lumea, da, a spus: taximetrele pot doar intra sau ieși pentru a prelua/lăsa pasagerii. 

Atât majorarea tarifelor pentru serviciul de taxi, cât și circulația acestora pe banda dedicată, sunt două subiecte care se analizează deja de ani buni de către specialiștii din Primărie.

 

 

Adauga comentariu