In vizor

Taximetriști obraznici, care își persiflează clienții. Cazurile rămân nerezolvate din lipsă de probe

Situațiile în care clienții au fost agresați verbal de taximetriști, li s-a refuzat o comandă sau nu au mai putut recupera lucruri uitate în taxi sunt suficiente cât să îi nemulțumească pe călători. Aceștia din urmă trebuie să știe ce au de făcut în aceste cazuri – fie sună la dispeceratul firmei de taxi, fie la Poliția Locală, fie la Poliția Națională. Problema este că Poliția nu poate rezolva aceste probleme din lipsă de probe. În București, s-a găsit o soluție diferită, poate mai practică. 

Clujenii care au probleme cu taximetriștii de multe ori rămân cu situațiile nerezolvate. Desigur, există soluții pentru șoferii de taxi care se comportă inadecvat, însă acestea rămân la latitudinea dispeceratului sau chiar a Poliției Locale, în funcție de gravitatea faptelor. Problemele clujenilor cu taximetriștii sunt variate, de la cazuri serioase cu agresiuni verbale până la obiecte uitate și nerecuperate. 

„Am vrut să iau un taxi din Piața Mihai Viteazu până pe Piezișă și un taximetrist de la Nova Taxi mi-a refuzat comanda, motivând că distanța e prea scurtă. Dacă stai să te gândești, nu e chiar atât de mică.  Am sunat la dispecerat, am făcut reclamație și mi s-a spus că șoferul va fi sancționat. Dar nu știu dacă într-adevăr s-au luat măsuri”, spune Emil. 

Un alt caz este al Cristinei, care și-a uitat un pachet în portbagajul unei mașini. A încercat să îl recupereze, însă a fost în zadar. 

„Cumpărasem vreo trei cărți și le-am pus într-o plasă în portbagaj. Apoi le-am uitat acolo și am sunat după o oră la dispecerat, a întrebat prin stație, însă nimeni nu a recunoscut că ar fi fost la el. Dacă era ceva mai de valoare, aș fi insistat și eventual aș fi făcut plângeri. Dar așa, am lăsat-o baltă”, declară Cristina. 

În cazul în care problema este una mai gravă și nu poate fi soluționată prin dispecerat, clujenii pot să apeleze la Poliția Locală.

„Ar fi ideal să rețină indicativul, să dea cât mai multe detalii ca să poată să meargă polițiștii să-l găsească pe șofer. Numai că tot este dificil de soluționat fiindcă nu îl prinzi asupra faptei. Adică omul relatează, dar e mai greu de dovedit că s-a întâmplat exact așa. Fiecare situație în parte e diferită, dar se poate suna și la dispecerat și la Poliția Locală. Se apelează dispeceratul Poliției Locale la 0264 955 și serviciul este non-stop. Dacă mai multe persoane sesizează că există o problemă cu un anumit taximetrist, vor fi cu ochii pe el. Ei fac verificări periodice la sesizări, dar se duc și fără sesizări și verifică standurile. Există niște limite în care pot acționa polițiștii locali sau cei de la Poliția Națională. Dacă se comite o faptă penală, atunci intervin cei de la Poliția Națională” a explicat Iulia Perșa, reprezentant al Biroului Mass-Media din cadrul Primăriei Cluj-Napoca. 

În cazul în care persoana care reclamă are o filmare în care este surprins taximetristul, din păcate, aceasta nu va fi luată ca dovadă, fiindcă se consideră că filmarea poate fi trunchiată sau modificată. 

În București, din cauza numeroaselor probleme cu taximetriști care refuză comenzi sau cer o sumă fixă, acum există posibilitatea să reclami șoferul direct la Primăria Capitalei. În acest sens, există mai multe numere de telefon care au doar acest scop: să primească reclamațiile în ceea ce provește taximetriștii. În urma reclamațiilor, șoferii sunt chemați să se prezinte la instituție și le sunt luate actele la puricat. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *