Din oras

Stalpisorii pistelor de biciclete ingreuneaza curatenia la bordura. Primaria in schimb nu vede o problema in aceasta situatie

Stalpisorii pistelor de biciclete creaza probleme nu doar soferilor ci si firmelor de salubritate care efectueaza curatenia stradala in Cluj-Napoca. Reprezentantii acestora considera ca delimitarea dintre pistele de biciclete si traficul auto sau pietonal putea fi realizata mult mai simplu prin montarea unor licurici reflectorizanti. In replica reprezentantii Primariei Cluj-Napoca spun ca solutia aleasa de muicipalitate de a monta stalpisori este de fapt pentru a-i impiedica pe soferii indisciplinati  sa stationeze pe spatiul destinat biciclistilor chiar daca acest lucru determina firmele de salubritate sa faca manual curatenie.

In Cluj-Napoca stalpii de plastic care delimiteaza traseele pentru biciclisti creeaza reale probleme firmelor de salubritate. Reprezentantii Rosal si Bratner-Veres, cei doi operatori care activeaza in oras, considera ca montarea stalpisorilor pentru delimitarea pistelor de biciclete pe partea carosabila destinata autovehiculelor nu este o solutie buna. Motivul ar fi ca pe zonele unde aceste piste au fost marcate pe strada, stalpisorii ingreuneaza accesul utilajelor, iar pe unele portiuni este nevoie ca salubrizarea la bordura sa fie facuta manual ceea ce nu este atat de eficient ca si in cazul realizarii acesteia mecanizat. 

 “Ca exemplu pot spune despre stalpisorii de pe langa Cora. Acolo ramane distanta de un metru si cativa centimetri pe unde masina de periat nu poate trece pentru ca nu poate sa incalece stalpisorii pentru ca i-ar distruge. Are si aspirator si periile acelea de sarma care zgarie praful intarit ca sa poata sa il absoarba. Solutiile pe care le vedem noi ar fi o masina care sa incapa intre stalpisori si bordura, dar asa mica nu stiu daca exista. Vom incerca sa realizam curatenia manual, insa rezultatele nu vor fi aceleasi. Muncitorii curata cu lopata, dar cand ploua mult, sunt aduse tot felul de aluviuni care nu pot fi luate cu lopata. La deszapezire e aceeasi situatie. Muncitorul vine cu lama si nu poate sa ridice mormanul de zapada pe linia stalpilor. Oricum ii va incaleca, asta e clar. Trebuie sa dea zapada la o parte in cazul in care vor fi ninsori abundente, trebuie sa dea zapada afara de pe carosabil si o va arunca pe pista de biciclete, lucru care nu e prea bine ca e tot parte din drum. In cazul in care e zapada multa si se aduna pe margini si vin cei cu  lopeti si cei cu excavatorul cu cupa ca sa ridice, sa incarce in bascule zapada aceea multa pentru a o transporta in alta parte, cu siguranta se vor lovi de stalpisori”, a declarat Adrian Danciu, reprezentant Rosal.

Pentru o mai buna desfasurare a activitatii de salubritate si deszapezire angajatul firmei Rosal a afirmat ca era mult mai buna delimitarea traseelor bicicistilor prin licurici reflectorizanti, fapt ce ar fi permis inclusiv curatarea mecanizata a pistelor de biciclete.

“Nu cred ca e o solutie foarte buna montarea acelor stalpisori. Mai bine ar fi un marcaj foarte vizibil si eventual puse niste broscute fluorescente care se vad in  lumina farurilor, si eventual la inceputul pistei pusi acei stalpisori pentru ca soferii sa isi dea seama pe distanta respectiva, vad stalpul dupa care e o linie de ceva flourescent care deliminteaza totul. Era o solutie si pentru noi si pentru soferi, dar cea mai buna solutie ar fi fost trasarea pistelor pentru biciclisti in afara carosabilului. Orasul e oricum foarte aglomerat si sunt zone unde exista trotuare destul de largi si nu e un trafic pietonal atat de intens incat sa justifice un trotuar de 2,5 metri”, a afirmat Adrian Danciu, reprezentant Rosal.

Ioan Zlati, directorul Brantner Veres este in asentimentul celor de la Rosal cand e vorba de faptul ca stalpisorii montati de Primarie ingreuneaza activitatea de salubritate stradala. 

“Acesti stalpisori ingreuneaza intr-un fel activitatea. Serviciile de curatenie la bordura noi le executam atat manual cat si cu perii speciale. La iarna nu stiu cum vom proceda cu deszapezirea. Speram doar ca nu vor iesi biciclistii sa se dea cu bicicleta pe zapada la prima ora.Vom curata partea carosabila cu utilajele, iar zapada care se va strange pe pistele de biciclete va trebui sa o facem manual si vom incerca sa respectam graficul si programul de urgente stabilit in fiecare an cu Primaria”, a declarat Ioan Zlati, director Brantner Veres.

In replica, reprezentantii Primariei Cluj-Napoca afirma ca montarea stalpisorilor nu ingreuneaza in niciun fel curatenia stradala sau pe viitor deszapezirea, pentru ca acest lucru este facut manual de catre operatorii de salubritate, iar solutia de montare a sistemului de demarcare dintre partea carosabila si piste cu stalpisori a fost facuta pentru a preveni parcarea masinilor peste traseul biciclistilor.

“La curatenie nu este o problema pentru ca se realizeaza manual periatul, se spala la furtun. Pe zonele unde pista de biciclete este delimitata de stalpisori si bordura trotuarului, acolo daca nu incape peria mare, cei de la Rosal au o perie mica pe care o utilizeaza in centrul orasului, iar daca nu incape, se va face curatenia manual. O problema la deszapezire nu vad sa existe, pentru ca mai sunt stalpisori  de delimitare a pistei de biciclete de carosabil montati mai demult chiar in Piata Lucian Blaga spre strada Avram Iancu sau in Piata Unirii. Si marcarea pistelor cu materiale fluorescente este o solutie, dar pentru cei care nu respecta pista de biciclete si parcheaza sau chiar circula pe pista de biciclete s-a luat masura montarii stalpisorilor”, a afirmat Virgil Porutiu, seful Directiei Tehnice a Primariei Cluj-Napoca.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *