In vizor

Sorin Scarlat, fost director general al CNAIR, a demisionat din funcția de director la Direcția Implementare Proiecte

Acum mai puțin de un an, Sorin Scarlat a fost numit în funcția de director general al CNAIR, în locul demisionarului Narcis Neaga. În 25 februarie a fost schimbat din funcție de Guvernul Orban cu Mariana Ioniță și numit director la Direcția Implementare Proiecte.

Ieri Sorin Scarlt și-a depus demisia, sătul de stilul de lucru din Companie.

Ziar de Cluj bănuiește că la baza scandalului care a generat demisia se află conflictul cu premierul Orban, care îl învinovățește pe Scarlat de blat în cazul rezililierii contractului pentru Autostrada Lugoj – Deva Lot 3. Ca o paranteză, Orban confundă grav atunci când face afirmații publice, lotul II al autostrăzii, cu lotul III.

Ludovic Orban a acuzat o presupusă înțelegere între constructorul spaniol Comsa și conducerea companiei de drumuri. Premierul i-a solicitat ministrului Bode să trimită la Parchet toate documentele pentru această speță.

„Pentru măgăriile pe care le-au făcut aștia pe lotul 3. Acolo cu siguranță a fost un aranjament între managementul companiei și constructor ca să rezilieze contractul fără temei legal ca să creeze posibilitatea să câștige. Aceste lucruri trebuie trimise la Parchet. Lucrurile sunt cusute cu ață albă,” a spus Ludovic Orban.

Ministrul Bode a adăugat că este „inadmisibil” faptul că au fost mai multe recepții parțiale ale lucrărilor, iar aproape de finalizarea lucrărilor, contractul să fie reziliat.

„Este inadmisibil să ai 5 – 6 recepții parțiale perfecte și când ajungi la 98% finalizare să reziliezi contractul. Noi am consultat avocatul înainte să ridicăm aceste restricții de tonaj,” a spus Lucian Bode.

Cum s-a petrecut rezilierea

Vara anului 2019 a fost una fierbinte pentru toți oamenii implicați în zona infrastructurii. Singurele sectoare de autostradă care puteau fi deschise în acel an, loturile 3 și 4 de pe Autostrada Lugoj – Deva, erau aproape de punerea în folosință. În acest context a apărut în scenă ministrul Răzvan Cuc, însoțit de omul pe care tocmai îl numise în fruntea CNAIR, Sorin Scarlat.

Răzvan Cuc începe să facă vizite pe șantier din ce în ce mai dese. Laudă progresul constructorului „român” de pe lotul 4 și critică furibund „străinii” de pe lotul 3. La data de 14 august, când era programată inaugurarea ambelor loturi, stupoare. CNAIR nu face recepția pentru lotul 4, cu toate că firma care oferea consultanță recomandase asta cu puțin timp înainte. Ministrul invocă aceleași „grave” probleme pentru lotul 3, dar nu prezintă nicio probă, în schimb solicită constructorului creșterea perioadei de garanție de la 4 la 10 ani ca o „dovadă” că șoseaua este bine făcută. Comsa nu acceptă acest lucru pentru că ar fi implicat costuri suplimentare care probabil le-ar fi înghițit tot profitul.

 

Știre în curs de actualizare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *