Din oras

Sesizari multe, comisari putini la OPC Cluj

Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului Cluj are foarte putin personal pentru volumul de sesizari si pentru controalele preconizate. Nici la partea de logistica nu sta prea bine, dar cu toate acestea incearca sa fie in slujba consumatorilor in cel mai rapid si operativ mod posibil.

“La nivel de judet sunt peste 40.000 de agenti economici si noi suntem mult prea putini. Sunt sute de reclamatii lunar si 12 comisari de teren. Avem reclamatii cat 3-4 judete din regiune. Ca si logistica nu stam foarte bine, avem doua masini, speram ca anul acesta sa mai putem achizitiona pe Rabla unul sau doua autovehicule”, a explicat seful OPC Cluj, dr. Cristian Nicula.

Acesta spune ca angajarea a inca patru sau sase comisari ar usura cu mult activitatea. Deocamdata, insa, nu se stie daca acest lucru va fi posibil.

Dintre sutele de reclamatii depuse la OPC, aproximativ 20% sunt neintemeiate, dar comisarii au obligatia sa le verifice pe fiecare in parte.

“Fiecare reclamatie trebuie verificata, termenul legal este de 30 de zile, dar incercam sa fim cat mai operativi, unde sunt cazuri de alimentatie publica, unde sunt cazuri grave mergem imediat. De foarte multe ori ne suna oamenii sa mergem atunci, pe moment. Nu suntem pompieri, ca la 112. Sigur ca da, in cazuri exceptionale se impune efectuarea controlului imediat, dar exista o procedura care trebuie respectata, trebuie verificate niste documente, pentru ca asa, pe telefon suna foarte multa lume cu bune intentii, sau mai putin bune”, a subliniat Nicula, spunand ca in mod normal oamenii ar trebui sa ajunga la OPC numai dupa ce intelegerea pe cale amiabila a esuat.

Sesizari pentru internet si termopane

Cele mai frecvente sesizari din ultimele luni, de cand Nicula a revenit la conducerea institutiei, au venit din domeniul serviciilor.

“Oamenii au reclamat nereguli la furnizarea de internet, telefonie sau cablu TV si nerespectarea termenelor in rezolvarea deficientelor semnalate. De asemenea am avut multe sesizari si cu privire la nerespectarea termenelor de montare a tamplariei PVC, firme care din varii motive, insolventa sau faliment, nu-si mai pot duce la indeplinire comenzile sau, daca o fac, lucrarile sunt de slaba calitate”, a mai spus directorul institutiei.

Cele mai mari amenzi, de sute de mii de lei, s-au dat insa in domeniul bancar, in general pentru retinerea de comisioane ilegale.

“Incerc sa schimb atitudinea in ceea ce priveste sanctiunile. Nu ma intereseaza sa dau o amenda stiind ca nu rezolv problema de fond. In momentul in care aplic o sanctiune, vreau sa stiu ca am rezolvat si problema, iar asta se poate verifica printr-un recontrol si prin faptul ca nu mai sunt sesizari cu privire la acea problema. Ma refer aici la calitatea actului de control, nu ma intereseaza un numar mare de amenzi”, a explicat Cristian Nicula.

De regula, amenzile sunt contestate in instanta, mai nou si avertismentele se contesta, dar OPC Cluj se lauda cu procese castigate.

“Din pacate, ne confruntam cu o lipsa a protectiei comisarilor in fata actiunilor in instanta ale operatorilor economici. Am avut cazuri in care s-au solicitat daune, despagubiri de cate 100.000 de euro comisarilor care au intocmit procesul verbal la control. Am avut noroc ca am castigat procesul, altfel comisarii trebuiau sa plateasca. Sa mergi pe teren si sa faci actele stresat ca, in cazul in care firma te da in judecata, nu ai nicio protectie, nu e normal”, a precizat Nicula.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *