Din oras

Rampa de gunoi a Clujului, o “poveste de succes” tiparita in 5.000 de brosuri

Contractul de publicitate in valoare de aproape 700.000 de lei, fara TVA, castigat de Vitrina Advertising pentru Sistemul de Management Integrat al Deseurilor, prevede cheltuirea banilor pe sute de mii de brosuri, pliante, afise si pixuri. Compania de publicitate va tipari o brosura intitulata “Poveste de succes” pentru acest proiect, in 5.000 de exemplare. Ironia este, insa, ca proiectul SMID trebuia sa fie gata deja, iar lucrarile sunt abia la inceput.

Agentia de publicitate trebuie sa amplaseze 13 panouri de afisare temporara, cu o dimensiune de 3/2 metri, cu suport metalic si fond alb. De asemenea, va trebui sa expuna bannere si roll-up-uri cu informatii privind proiectul european “pe principalele artere de acces in judet, in municipii si in sala de sedinte a Consiliului Judetean Cluj”. In total, vor trebui asigurate 12 bannere si 14 roll-up-uri.

150.000 de euro, cheltuiti pe brosuri, pliante, calendare si pixuri

Apoi, Vitrina va asigura, in baza aceluiasi contract, 10.000 de pliante informative . Potrivit caietului de sarcini, pe aceste pliante informative va fi trecut mesajul: „Continutul acestui material nu reprezinta in mod obligatoriu pozitia oficiala a Uniunii Europene sau a Guvernului Romaniei” şi textul „Proiect cofinantat din Fondul European de Dezvoltare Regionala”.

Pe langa informatiile obligatorii mentionate, pliantul va contine şi rezultatele fizice ale proiectului, respectiv beneficiile aduse asupra mediului inconjurator ca urmare a finalizarii investitiilor, alaturi de imagini sugestive din domeniul Proiectului.

Povestea de succes a unei povesti ratate

Dupa finalizarea efectiva a proiectului – care are deja intarziere de un an! – Vitrina va trebui sa tipareasca 5.000 de exemplare dintr-o brosura intitulata „Poveste de succes”. Cu atat mai ironic, cu cat proiectul SMID a avut, pana acum, intarzieri de mai bine de un an, iar unele licitatii au trebuit reluate.

„Broşura va fi realizata la finalul campaniei şi a lucrarilor de constructii din cadrul Proiectului şi va fi distribuita in 5000 exemplare factorilor de decizie, organizatiilor reprezentative şi altor factori interesati de succesul proiectului. Broşura va fi elaborata şi diseminata in ultimele 2 luni ale Contractului de servicii.”, se arata in caietul de sarcini.

Portal de Internet inca inexistent

Dupa elaborarea materialelor informative, Vitrina va trebui sa creeze si sa intretina un portal de Internet interactiv referitor la proiectul SMID, care va fi gazduit pe pagina Consiliului Judetean Cluj. Portalul web trebuie sa atinga un numar de minim 500 de vizitatori unici/luna in fiecare luna de derulare a campaniei. Aceasta pagina nu exista, cel putin deocamdata, desi ar trebui sa contina: baza de date cu toate materialele produse in cadrul proiectului, agenda evenimentelor (conferinte de presa, forumuri, intalniri etc.); resurse pentru presa (invitatii, comunicate de presa noi şi arhiva etc.); galerie foto cu imagini realizate cu ocazia activitatilor şi evenimentelor din cadrul campaniei; pagina cu intrebari frecvente şi raspunsuri;

Conform caietului de sarcini, „Portalul de Internet al Proiectului trebuie sa fie functional cel tarziu in prima luna de derulare a campaniei publice”.

De asemenea, vor fi tipariti 500.000 de fluturasi, 200.000 de pliante si 5.000 de afise, in patru variante diferite, care vor contine informatii diferite pentru consumatorii  din zona rurala şi cei din zona urbana, respectiv informatii diferite pentru consumatorii care beneficiaza deja de servicii de colectare selectiva a deşeurilor şi cei care nu au beneficiat pana in prezent de asemenea servicii.

De asemenea, Vitrina va realiza  60.000 de calendare, agende, pixuri, brelocuri, tricouri, sepcute si mape.

In baza aceluiasi contract, mesajul campaniei de informare privind proiectul SMID trebuie transmis in 200 de spoturi TV la televiziunile locale sau nationale, in ore de maxima audienta. Vor mai fi transmise 200 de spoturi radio si vor fi publicate 200 de machete publicitare si 20 de advertoriale in publicatii cu minim 1.500 de exemplare pe editie.

De asemenea, firma de publicitate este obligata sa organizeze 95 de intalniri cu populatia rurala si urbana, elevi si studenti sau ziaristi, cate una in fiecare comuna din judetul Cluj, cate doua in Huedin, Gherla, Dej, Turda si Campia Turzii si zece intalniri in Cluj-Napoca.

Contractul de publicitate incheiat intre Vitrina Advertising si Consiliul Judetean Cluj pentru proiectul european „Sistem de Management Integrat al Deseurilor” este valabil din septembrie 2012, pentru o perioada de 26 de luni.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *