Din oras

RAADPP a decontat piatră spartă pentru drumurile judeţene fără documente justificative. Prejudiciul creat? Peste 31.000 de euro

Un audit intern privind achziţionarea în perioada ianuarie 2009 – decembrie 2012  de către Consiliul Judeţean, prin Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public şi Privat (RADPP),  de piatră spartă utilizată pe drumurile judeţene a scos la iveală faptul că nu corespund cantităţile decontate cu situaţia reală din teren, motiv pentru care s-a creat un prejudiciu în bugetul CJ Cluj prin decontări nereale.

Faptul că drumurile judeţene clujene sunt praf nu mai este o noutate. Acest lucru se datorează în mare măsură, aşa cum reiese dintr-un raport de  audit intern al RAADPP, că s-au decontat cantităţi mai mari de piatră spartă utilizată în reabilitarea acestor drumuri. Prin urmare, misiunea de audit pe tema achiziţionării de către RAADPP desfăşurată în periaoda ianuarie 2009-decembrie 2012 a fost asigurarea conducerii asupra modului de gestionare a contractelor în baza programului anual de achiziţii publice.  

„În urma analizei precizărilor  din adresa 1604/13.02.2014 a rezultat că pe drumurile judeţene specificate a fost utilizată cantitatea de 8.950,45 tone în loc de 9.081,02 tone de piatră spartă cât este specificată în proiectul de raport că a fost utilizată. Aşa stând lucrurile, rezultă că nu a fost utilizată cantitatea de 130,57 tone de piatră spartă, situaţie pe care auditorii interni şi-au însuşit-o, urmând a se face corecturile de rigoare”.

Auditorii au constatat că în anul 2009, S. C. Ben &Ben  emite începând cu data de 6.05.2009 şi până în 15.09 2009 mai multe adrese către RAADPP prin care solicită încheierea unui parteneriat între cele două entităţi. Parteneriatul consta în eliberarea de către RAADPP a autorizaţiei speciale de transport  pentru maşinile operatorului Ben &Ben , compensarea contravalorii acestor autorizaţii făcându-se cu piatră spartă şi balast.

Eliberarea acestor autorizaţii a început în 01.03 2009, cu două luni mai devreme de transmiterea  primei adrese de iniţiere a contractului ce a fost înregistrat în 06.05.2009.

O singură adresă de iniţiere a parteneriatului ( 510/13.07.2009) poartă rezoluţia dată de directorul la acea vreme, Mircea Avram. Această apropabe a fost dată de Avram, deşi nu existau acte justificative privind oportunitatea şi necesitatea executării lucrărilor de întreţinere drumuri cu piatră spartă, note de constatare privind degradarea drumurilor, sesizări de la cetăţeni şi, mai mult decât atât, lucrarea nu era prinsă în planul de activitate pentru anul 2009.

Compensarea cu piatră spartă livrată către RAADPP s-a făcut fără a se specifica în avize locul de depozitare, nu toate avizele au fost semnate de primire, iar de pe avizele semnate nu s-a putut afla ale cui au fost semnăturile.

Cu toate că adresele de iniţiere ale parteneriatului au venit din partea Ben &Ben,  furnizorul de piatră spartă a fost S.C. Panpetrol Com SRL, adică o cu totul altă entitate juridică.

În avizele de expediere au fost tercut ca beneficiar RADJ, dar facturate ca fiind cumpărate de RAADPP.   

„În anul 2009 a fost cumpărată cantitatea de 13.188,93 tone de piatră spartă cu o valoare de 420.762,14 lei de la S.C. Peanpetrol Com SRL. În confiormitate cu referatele întocmite de către şefa biroului diriginţi, Marinela Crişan,   rezultă că 2.640 tone de piatră spartă nu a fost transportată şi folosită pentru lucrările de întreţinere  platformă drum DJ 107M. De asemenea pentru cantiateta de 1.010.49 tone de piatră spartă care a fost transportată pentru lucrările mai sus menţionate nu există avize de expediere, 795 tone piatră transportată în alşte locaţii, deci în total lipseşte cantitatea de 4.445,49 tone depiatră spartă. Conform facturii nr 4606/31.07.2013 emnisă de către Panpetrol către RAADPP se acordă un discount, pentru piatra spartă cumpărată în 2009 în sumă de 27.729,11 lei reprezentând cantitatea de 843,85 tone. În urma aceste corecţii, cantiatea de piatră spartă lipsă este de 3.601,64 tone cu o valoare de 112.426,07 lei. În conformitate cu adresele Ben %Ben au fost solicitate a se efectua un număr de 144 autorizaţii speciale de transport, conform anexei 7817/31.12.2009 la factura 3131/31.12.2009 au fost executate şi transportate un număr de 739 autorizaţii speciale de transport în valoare de 314.561,25 lei”, se arată în raportul de audit.

Tot raportul de audit arată că, în anul 2011, RAADPP a cumpărat o cantitate de 410,70 tone de piatră spartă pentru lucrări de întreţinere a drumului judeţean DJ 105S Pata-Boju, fără a exista contract de achiziţie.

Printre recomandările experţilor în urma auditului se regăsesc interzicerea efectuării de lucrări care nu au fost prevăzute în bugetul de venituri şi cheltuieli ale regiei, întocmirea notei de recepţie şi constatarea diferenţei în momentul achiziţiei produselor, stabilirea vinovăţiei şi recuperarea de la cei vinovaţi a sumei de 112.426, 07 lei reprezentând valoarea cantităţii de 3.601,64 tone de piatră spartă care nu a fost transportată pe drumurile judeţene DJ107 M, DJ 107J respectiv DJ 161B. O altă recomandare a fost aceea de calculare a majorărilor pentru suma de 112.426,07 lei şi recuperarea acestora precum şi stabilirea vinovăţiei şi recuperarea de la cei vinovaţi a sumei de 25.406,84 lei reprezentând valoarea cantităţii de 410,72 tone de piatră spartă transportată la Baza Sportivă Dromex în loc să fie transportată pe drumul judeţean DJ 105S. Termenul de implementare al recomandărilor auditorilor a fost de 30.04.2014, însă nici până în prezent Consiliul Judeţean Cluj nu a reuşit să recupereze prejudiciul creat.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *