Sex

Prima intalnire sexuala cu o femeie

Un tanar care devine adolescent, parasindu-si copilaria, trebuie sa-si insuseasca un corp care se schimba pe zi ce trece si sa suporte socul puternicei crize hormonale care produce aceste schimbari. Si, in final, trebuie sa se avante in intalnirea cu celalalt, atat de diferit de el, sa invete sexualitatea adulta si, mai ales, sa se confrunte foarte concret cu aceste probleme de identitate sexuala si gen. E lesne de inteles ca o agenda atat de incarcata poata da nastere unor momente ceva mai dificile.

Un comportament ciudat… normal

Psihologia adolescentului tanar e destul de greu de inteles. De unde vin dorinta de moarte si gustul pentru risc atat de frecvent intalnite la adolescenti? Ei se afla acum in toiul doliului dupa copilarie si dupa parinti, bombardati in acelasi timp de fantasme ale mortii si de propriile fantasme sexuale, pe care le descopera ingroziti.

Daca, pe langa asta, adaugam la baieti un aflux masiv de testosteron, o actiune agresiva greu de controlat, e normal sa-i gasim conducand pe contrasens pe autostrada, sarind de pe poduri, facand curse de viteza pe strazile marginase; dar si rasi sau ciufuliti, tatuati sau cu “piercing”, supermusculosi sau, din contra, descarnati, beti crita sau drogati, recordmeni in toate si in nimic, spargatori, atleti inraiti, agresori, sinucigasi.


Cu altii, la fel ca el

In fata acestei multitudini de intrebari si dificultati, primul reflex al unui adolescent de sex masculin este sa se regrupeze cu altii “la fel ca el”, pentru ca impreuna sa faca toate acele lucruri ciudate pe care le are de facut. Importanta gastii este fundamentala in aceasta perioada. Ea ii permite sa traga de timp, sa infrunte impreuna un adversar puternic si sa se obisnuiasca cu propria identitate sexuala.

Gasca constituie o despartire – un zid de intarire, uneori – de ceea ce nelinisteste sau stanjeneste: lumea adultilor, institutiile, parintii, familia. Aceste gasti sunt ca un pantec ce faciliteaza desprinderea de matern, un corp component, un spatiu de tranzitie care permite trecerea, un loc de exagerare a valorilor masculine, uneori mai mult decat e cazul, atat pentru fete, cat si pentru baieti, si ele fiind adesea “masculinizate” de valorile colective ale grupului. “Sa nu fie mama mea, sa nu fiu un copil” sunt preocuparile tuturor, dar baietii trebuie sa adauge “sa nu fiu fata”, triptic care justifica inca odata protestul masculin.

Toate gastile din ziua de azi sunt tot mai mixte, iar sexualitatea e tot mai prezenta, chiar daca relatiile amoroase ii pun in pericol coeziunea. Cu cat separarea sexelor se mentine ca regula, cu atat este mai prezenta fantasmagoria luptatorului. Prietenia masculina are o functie materna, e de ajuns sa vezi cum stiu toti acesti baieti sa se consoleze unii pe altii.

O intreaga fantasmatica de aparare a propriului corp impotriva penetrarii de catre un adversar invizibil se pune in functiune, teama de a fi penetrat, teama de a se intoarce la o pozitie feminina pasiva, fixatie pe anus, locul magic al penetrarii corpului: “strange fesele”, dar mai ales “sa nu faci in pantaloni!” Astfel, un fel de armura invizibila protejeaza toate orificiile.


Intalnirea sexuala cu o femeie

Tinerii barbati trebuie sa se pregateasca sa treaca peste terifianta proba care ii asteapta: intalnirea sexuala cu o femeie si toate temerile pe care acestea le trezeste in ei. Vor dovedi ca sunt in stare? Oare ce-si va dori ea? Cum sa faca sa ajunga “acolo”? Penisul lor va functiona? Isi vor asuma aceasta responsabilitate majora de a avea erectie si de a sti ce sa faca cu ea? Vor fi la inaltime, ca barbati? Si apoi e aceasta intrebare inconstienta si obsedanta in acelasi timp: ce e de facut cu acest feminin stanjenitor care face parte din ei?

In societatile organizate pe baza separarii sexelor, raspunsul vine de la sine: gastile de adolescenti se construiesc pornind de la acest dispret pentru feminin, exagerand valorile virile ale puterii masculine. Isi lucreaza muschii, se bat, ataca gasca adversa pe fata, se infrunta in turniruri fara sfarsit, care nu au niciodata un invingator definitiv, pentru ca e nevoie sa-si reafirme continuu puterea absoluta si superioritatea.

In ceea ce priveste celalalt sex, considerat ca fiind slab, se revine la ordinea “naturala” a lucrurilor: mamele si surorile pe care le respecta, si tarfele pe care le domina si le umilesc. In cel mai bun caz, isi bat joc, folosesc, “joaca pe degete”, in cel mai rau caz, agreseaza, terorizeaza si uneori violeaza, ucid, ard acest feminin atat de periculos care trebuie supus inainte sa il absoarba el pe el.

Puterii inspaimantatoare pe care o are femeia asupra erectiei, barbatul nu i se poate opune decat prin puterea falica ce il reprezinta ca un luptator. Fie ca se leaga de o tarfa, fie de cel slab sau de homosexualul pasiv, reprezentarile feminine sunt cele care ii dau bataie de cap. In gasca, puterea falica se opune puterii « cotoroantei »

Aceasta a fost baza pe care s-a organizat, secole de-a randul suprematia barbatilor. Adolescenta si ritualurile ei de trecere, de la cele mai bune la cele mai rele – prima impartasanie, bar-mitsvah, serviciul militar, taberele de cercetasi, initieri de tot felul – transforma copilul-pasiv-obiect in barbat-activ-subiect. Acesta este momentul in care barbatul si femeia se separa; diferentierea sexelor alimenteaza temerile si nelinistile baietilor. Si in acest climat total nepotrivit se vor lovi de alte lucruri care ii vor pune de asemenea  in mare pericol: frica, dezgustul, homofobia, rasismul, suicidul etc.

 

.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *