Din oras

Piața Cipariu: pe unde nici METROUL nu trece, spațiile publice par abandonate de autorități

Zonele care nu sunt parte a traseului liniei de metrou au fost abandonate de autorități. Spațiul public din Piața Cipariu a intrat în delăsare, în ciuda unor lucrări de suprafață de coborâre a bordurilor la nivelul trecerilor de pietoni. Și cam atât. Proiectul unui parking subteran a fost temporar abandonat de autorități din lipsă de fonduri – presupune costuri de 40 milioane € și ar fi cuprins tot bugetul de modernizare al Clujului din 2022.

CITEȘTE ȘI: Parkingul subteran din Piața Cipariu presupune costuri de 40 milioane €. Autoritățile au suspendat proiectul: „Ne-ar fi înghițit tot bugetul de modernizare din acest an”

Iar în privința strategiei de regenerare urbană a cartierului Gheorgheni, autoritățile evită să se mai pronunțe.

Dacă metrou nu e… rămâne doar «calitatea vieții»

așa arată spațiul public din zona Pieței Timotei Cipariu


În Mai 2018, Primăria lansa licitația pentru achiziția serviciilor de realizare a Planului Urbanistic Zonal pentru regenerarea urbană a cartierului Gheorgheni pentru suma de 437400 lei.

Administrația locală avea în vedere realizarea unui număr de 18 parkinguri noi.

Fișa de soluții pentru parcări – 18 parkinguri – poate fi consultată AICI.

Însă, nimic din ceea ce a fost promis nu s-a realizat, motiv pentru care Primăria lua în calcul rezilierea contractului și reluarea procedurii de la zero.


Potrivit concluziilor cuprinse în aceste studii, tranformarea spațiului din cartierul Gheorgheni viza:

Piața Cipariu –

Intersecția cu str. C-tin Brâncuși – spațiu pietonal vast, în prezent insuficient valorificat, folosit pe post de parcare publică (rezidențială?), loc de odihnă (scuar verde) și punct de tranzit.
Se propunea reamenajarea acestuia și creșterea atractivității prin transformarea dintr-un spațiu preponderent de tranzit într-unul de întâlnire, conectare și conectivitate pentru membrii comunității.

Plus – regenerare urbană Bdul Titulescu și alte zone din cartier.

Regenerarea urbană a cartierului Gheorgheni, în imagini publicate de administrația locală, într-un contrast evident cu realitatea din teren și PUZ regenerare urbană Gheorgheni vezi AICI.

În documentația publicată cu 4 ani în urmă erau cuprinse un număr 18 parking-uri, cu o capacitate totală de 2.274 de locuri de parcare.

CITEȘTE ȘI: Bulevardul Nicolae Titulescu se transformă: spații pietonale și zone verzi, plus 18 parkinguri noi 

Dacă nu e despre metrou, atunci nu e deloc…