Afacerea zilei

Moldovan Carmangerie și-a dublat profitul de la un an la altul

Anul pandemic 2020 a fost bun pentru producătorul de produse din carne Moldovan Carmangerie Sânnicoară, județul Cluj. Dacă cifra de afaceri a fost constantă în ultimii doi ani, profitul net s-a dublat în 2020 față de 2019. Numărul de angajați a scăzut ușor, anul trecut. Moldovan Carmangerie a fost înființată în 1994 și are doi asociați: Cosmin Ștefan Moldovan (50%) și Ștefan Moldovan (50%). Din Consiliul de Administrație fac parte Ștefan Moldovan, Cosmin Ștefan Moldovan, Alexandra Ștefania Moldovan, Ionuț Mihai Moldovan și Zsolt Orban.

Cifra de afaceri raportată pentru anul 2020 de Moldovan Carmangerie a fost de aproape 19,1 milioane euro, în ușoară scădere față de anul 2019 când valoarea veniturilor totale a fost de peste 19,8 milioane euro. În urmă cu trei ani, compania avea o cifră de afaceri de 18 milioane euro. De remarcat faptul că în ultimii 20 de ani, producătorul de produse din care a crescut constant atât în ceea ce privește veniturile totale cât și profitul net și angajații.

Anul trecut, compania a declarat un profit net de 695 mii euro, față de 398 mii euro în 2019 și 458 mii euro în 2018. Cel mai mare profit din ultimii 20 de ani a fost declarat în 2015: peste 983 mii euro.

În 2020, Moldovan Carmangerie avea 310 angajați. În 2019, numărul salariaților era de 328, iar în 2018 era de 331. În urmă cu 20 de ani, firma din Sânnicoară avea doar 24 de salariați, iar numărul acestora a crescut de la an la an până a ajuns la valoarea de anul trecut.

Moldovan Carmangerie este o afacere de familie, care a pornit în curtea casei familiei Moldovan care au pus bazele unui mic atelier de carmangerie.

„Povestea afacerii noastre este, de fapt, povestea familiei noastre. Iar asta pentru că în familie am deprins meseria de măcelar și am împărtășit secretele meșteșugului nostru. Tot în familie am decis, într-o zi de sâmbătă a anului 1994, de a pune bazele unui mic atelier de carmangerie în curtea casei noastre din Sânnicoară (Cluj). Timp de doi ani, în atelierul de producție care a înlocuit bucătăria de vară și garajul din curte am făcut preparate din carne după rețete tradiționale. Gustul autentic și calitatea produselor au determinat o creștere a afacerii noastre și a portofoliului de clienți. Acest lucru a permis extinderea atelierului și deschiderea unor magazine proprii”, scrie pe site-ul companiei.

În 2003, familia Moldovan a investit într-o fermă de vaci în Mociu, județul Cluj, care adăpostește peste 270 de bovine.

“De altfel, de-a lungul anilor am investit constant în afacerea noastră, reclădind din temelii spațiile de producție de la Sânnicoară, extinzând rețeaua de magazine în tot județul, diversificând portofoliul de produse și inaugurând o nouă fabrică la Dezmir. Am făcut toate acestea apelând atât la fondurile noastre proprii, cât și la fonduri SAPARD, programul PHARE și Banca Comercială Română. În 2014, din dorința de a ține pasul cu vremurile și a ne diferenția de competiție, am demarat un complex proces de rebranding al companiei noastre. Acesta a avut ca rezultat nu doar o nouă identitate și schimbarea numelui din Cosm-Fan Carmangerie în Moldovan Carmangerie Sânnicoară, ci și aducerea pe piață a unui concept nou de magazin de carne. Astfel, în magazinele Moldovan există atât o zonă de vânzare de unde se pot cumpăra produsele carmangeriei, cât și o zonă de bistro, unde sunt servite preparate calde pregătite de bucătarii companiei”, mai scrie pe site-ul companiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *