Reportaj

Localuri cu iz de 2015. Ce au adus nou puburile inaugurate in acest an?

Clujul este cunoscut pentru diversitatea sa, pentru toate lucrurile care intra in categoria ”de vazut” si ”de facut”. Cu fiecare an, orasul se reinoieste, ofera in permanenta lucruri de pus pe lista si de bifat atat de catre turisti, cat si de catre cei care-i strabat zilnic strazile. In acest an, Clujul a mai scos in lume cateva localuri care vin cu un design unic, cu o perspectiva noua, astfel incat, la final de an se observa o destindere generala si o tendinta inspre nonconformism. Reprezentantii puburilor clujene au descoperit secretul unui local de succes: dincolo de meniu, un pub trebuie sa livreze si un mesaj, sa aiba o poveste. 

Printre primele puburi inaugurate in acest an se numara Che Guevara Social Pub, local care promoveaza muzica underground, necomerciala. Aflat in Piata Unirii la numarul 10, pubul poarta numele unui revolutionar devenit deja simbol. Cu toate acestea, reprezentantii Che Guevara nu-si propun sa promoveze neaparat personajul istoric, revolutionarul, cat o atitudine, dupa cum reiese si din descrierea localului.

”Numele lui Che Guevara reprezinta un simbol care nu are neaparat legatura cu o anumita orientare politica sau cu spatiul „latino”, ci, mai mult, cu o stare de spirit, o atitudine impotriva conformismului, a falsului si a tot ce reprezinta norme invechite intr-o societate”, arata reprezentantii acestuia.

Acum, la finalul anului, pubul se dovedeste a fi un succes. Prin preturile ”camaraderesti”, cum le numesc ei, atitudinea prietenoasa si atmosfera cozy localul a devenit deja chiar un brand al Clujului avand si un motto scris pe unul dintre peretii din zona terasei: ”muzica, distractie, libertate pana la capat”. Terasa a fost in sezonul cald si loc al concertelor si a ramas deschisa inclusiv in lunile de toamna fiind in permananta incalzita. Mai mult decat atat, in acest an, Che Guevara a fost si pubul oficial al TIFF-ului, modalitate prin care imaginea localului a devenit si mai cunoscuta.

Odata cu venirea primaverii, s-a deschis si Zona Pub a carui inaugurare a avut loc in data de 15 aprilie. Localul se afla pe strada Inocentiu Micu Klein, la numarul 23 si conform ”Gusturi Transilvane”, el sustine alaturi de alte localuri fenomenul „Cluj Capitala Culturii Gastronomice si Artei Culinare” fiind in concurenta cu orasele care aspira la Capitala Culturala Europeana 2021. Zona Pub are succes pentru locul in care este amplasat, dar, mai ales, pentru meniul reactualizat constant. In micul dejun au oferte de American pancakes si breakfast pentru cei care vor sa savureze un mic dejun in stil american, dar servesc in timpul zilei si al serii si feluri principale, salate, sandvisuri sau desert. Ei livreaza mancarea si la domiciliu si e un loc care functioneaza pe principiul foodpairing, prin combinarea diverselor ingrediente cu scopul de a recrea un fel de mancare si de a crea conexiuni intre acestea.

Nici in vara orasul nu a luat pauza din a se reinventa. Astfel, la inceputul lunii iulie a fost inaugurata una dintre cele mai mari si mai apreciate terase ale Clujului: Carrousel. Conceptul acesteia i se datoreaza designerului Gosho Stefanov, care a preluat ideea mandalelor, a multimilor de cercuri si patrate care construiesc o diagrama. Intreaga structura a terasei, de la zona in care se afla, la corpurile de iluminat si aleile cochete devine un simbol al cosmosului, lucru demonstrat si de faptul ca nu mai exista garduri care sa desparta terasa de natura. Neplacuta zona din spatele Chiosului a fost, astfel, reinnointa si reinventata in favoarea unei terase aerisite si elegante. Proprietarul acesteia este Sorin Gadola si investitia facuta in Carrousel a ajuns la 700.000 de euro.  

Junkyard Pub, inaugurat in 29 septembrie, contribuie si el la promovarea nonconformismului. Situat pe strada Stefan Octavian Iosif, pubul are evenimente prin care clientii sa se destinda, sa renunte la atitudinea informala si sa mizeze pe socializare si prietenie. In acest sens, reprezentantii localului organizeaza zile de beerpong avand chiar o masa cu design specific, locul fiecarui pahar fiind marcat corespunzator. Totodata, aici se organizeaza campionate de foosball si, tot pe partea de socializare, pubul a fost loc al evenimentului Intalnire pe intuneric (date in the dark), organizat de ESN Cluj-Napoca. De altfel, inclusiv numele invita la o atitudine lejera si la renuntarea oricarui conformism. Designul este si el specific denumirii, fiind o adevarata colectie de obiecte, de la indicatoare rutiere, la mese cu scaune de tip autoturism. Nu lipseste nici programul de happy hour care functioneaza de duminica pana marti intre orele 18-20 cu bere Harghita la 4 lei si Shoturi de Jagger la 3,6 lei.

Din punctul de vedere al designului, pubul care a oferit cel mai mult in acest an este Enigma, un local rebranduit in toamna. Cu toate ca numele are vechime in Cluj, din octombrie cafeneaua s-a transformat intr-o adevarata masina a timpului pe principiul ”noi suntem timp”.

“In noua noastra poveste de design, Enigma – Secret Garden, ne-am gandit sa ducem notiunea de timp la un cu totul alt nivel. Pornind de la mult vehiculata fantezie a calatoriei in timp, am indraznit sa ne inchipuim ca timpul reprezinta mult mai mult decat o simpla cronologie”, explica designerii de la 6Sense, cei care au muncit la transformarea cafenelei. 

Barul a fost gandit pe doua nivele, insa cele doua sunt complet diferite. In timp ce parterul este profund mecanicizat, la etaj accentul cade pe modul de decorul din carti. Ca reprezentare a timpului, primul nivel este gandit sub forma unui ceas urias, asezat pe peretele din ultima camera. Odata pornit, acesta fascineaza clientii prin complexitatea structurii sale. Astfel, prin modul in care au gandit designul cei de la 6Sense, timpul in sine a devenit o masinarie, a devenit palpabil. Cu toate astea, povestea e mai profunda de atat. Designerii au introdus in conceptul noii Enigme si personajul robotizat, un slcav al timpului, pe care cei care se opresc acolo pot sa-l admire in pedalarea sa constanta cu scopul de a genera timp. Dincolo de a oferi niste servicii, pubul incearca sa ofere clientilor sai o poveste si, de ce nu, o realitate a faptului ca omul este supus trecerii timpului si inclestat in acesta.

O alta cafenea deschisa la final de toamna este Jose Cafe Gourmet de pe strada Napoca. Noutatea pe care o aduce localul este aceea de a imbina bauturile cu specific european cu cele ale Americii de Sud sub motto-ul ”where Continental meets South America”. Astfel, cafeneaua devine, din perspectiva bauturilor, un punct de intalnire dintre cele doua culturi. In plus, la marea deschidere din 2 noiembrie prima cafea a oricarui client a fost gratuita. De asemenea, si aici este promovat conceptul de happy hours, zilnic intre orele 08-11 si 16-19, iar pentru programul de noapte intre orele 20 si 23, ei au oferta de trei cocktailuri la pretul de doua.

Pentru ca intregul an a fost o continua reinventare a puburilor, nici luna decembrie nu a fost lipsita de evenimente de acest gen. Aflat pe strada Frunzisului, Turbo Cafe s-a deschis in data de 6 decembrie si a venit ca un Mos Nicolae pentru iubitorii de masini, promovand un design specific in acest sens.

”Turbo este in intregime despre pasiune, o pasiune care se traduce ca un entuziasm molipsitor. Ne-am propus sa cream o experienta unica, un loc care dincolo de toate sa fie despre pasiune si despre oameni. Un loc care este parte a sarmului vibrat al orasului si care fixeaza baza unei puternice comunitati a motorsportului din Romania”, arata prezentarea localului.

Intregul design corespunde principiilor mentionate si promoveaza astfel si motorsportul romaneasc. Decorul este completat de tavanul acoperit de jenti auto, de gresia care are urme ale rotilor de masini, de bolul cu gumite turbo, de mesele care au in structura lor diverse piulite si piese de constructie, dar si scaunele imbracate in asa fel incat sa dea senzatia unui autovehicul. Nu lipseste nici raftul cu carti despre masini sau placutele de inmatriculare prinse de unul dintre pereti. In plus, localul are inca de la intrare descrierea ”motorsports lover, pet friendly, community builder, specialty coffee”.

Sursa Foto: Facebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *