In vizor

Linia de tramvai a ramas fara refugii in Iris

Desi proiectul de reabilitare a liniei de tramvai trebuia sa fie gata inca din luna iunie, cateva statii din cartierul Iris nu au nici acum refugii.  Niste tablite vechi, unele adevarate piese de muzeu, inscriptionate cu vechea sigla IJTL, marcheaza statiile, iar oamenii asteapta tramvaiele direct pe trotuar. Seful RATUC a explicat ca este o decizie a urbanistilor din primarie care, la final de proiect, au descoperit ca ar fi nevoie de largirea drumului, operatiune imposibila pentru ca terenurile din vecinatate sunt private.

Daca din Manastur pana la Gara se circula de cateva luni civilizat,  inclusiv cu tramvaiul mov, cu aer conditionat si caldura, statii acoperite si ferite, cat de cat, de vant, pentru cei care locuiesc in Iris lucrururile nu s-au schimbat prea mult de la inaugurarea liniei modernizate. Desi au indurat si ei calvarul montarii noilor linii, cu zgomot, praf si circulatie ingreunata, tramvaiul mov e o raritate si circula doar pe linia 102, cea care leaga cartierul de Manastur, iar refugiile nu s-au mai construit. Sambata si duminica poti astepta si o jumatate de ora pana sa apara un tramvai care sa te duca la gara.

In proiectul initial erau prevazute zeci de asemenea statii, insa amplasarea lor a fost oprita de Comisia pentru Urbanism, Amenajarea Teritoriului si Protectia Mediului din cadrul Primariei Municipiului Cluj-Napoca, dupa cum a declarat Liviu Neag, directorul Regiei Autonomie de Transport Urban Cluj (RATUC).

“Trama stradala, conditiile de trafic din zona nu permit aceste lucrari. S-a dorit construirea de refugii pe tot traseul. In faza initiala s-au discutat aceste lucruri cu toti factorii de decizie implicati, inclusiv cei de la Urbanism. Cand a venit momentul sa fie amplasate pe strazile de acolo insa, cei de la Urbanism s-au opus, pentru ca traficul greu de acolo impune doua benzi de circulatie si refugiile ar impiedica asta. S-a vorbit de necesitatea largirii strazii, dar terenurile de alaturi sunt private si nu se poate. Nu s-au putut gasi solutii”, a explicat Neag.

Pana una-alta, clujenii care circula cu tramvaiul in Iris sunt protejati doar de regulile de circulatie rutiera.

“Conducatorii auto stiu ca, atunci cand sunt in spatele tramvaiului si acesta stationeaza in statie, trebuie sa opreasca, asta se practica peste tot in lume”, a incheiat directorul RATUC.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *