Rautacisme

Lene, incompetență sau complicitate la furt, în POȘTA ROMÂNĂ? Jurnaliști admonestați de consiliera directorului general, pentru că vor să afle adevărul într-un timp rezonabil

Poșta ROMÂNĂ, o companie de stat prăfuită și neperformantă, scârțâie din toate încheieturile, când unii angajați trebuie să și muncească. Și aici nu mă refer la agenții poștali, care, bieții de ei, muncesc fără concedii de odihnă, pe salariul minimum pe economie. Ci la pilele de partid care lâncezesc prin cotloanele companiei de stat.  

Pentru a răspunde la patru întrebări simple, despre un poștaș care a dispărut cu banii de pensii, „comunicatorii” Poștei Române au nevoie de patru zile, 20 de telefoane și alte depeșe. Și nu e o exagerare!

Totul a plecat de la încercarea de a afla adevărul despre poștașul din Boș, care a dat o gaură de 91.000 de lei. Caz despre care conducerea județeană a Poștei nu a suflat niciun cuvânt, nici măcar la Poliție, situația mirosind de departe a mușamalizare și a complicitate la furt. Persoane avizate din interiorul Poștei spun că, la mijloc, ar fi carnetul de partid al poștașului, în baza căruia a și fost angajat, în urmă cu 6 luni. 

Prima la apel a răspuns Nicoleta Livezeanu, ofițer de presă la Poșta Română. După trei zile, angajata companiei nu a reușit să ofere răspunsuri la întrebări. Nu știm care au fost motivele. Atitudinea ei, însă, a lăsat să se înțeleagă că răspunde când vrea, chiar dacă insiști. 

Următoarea „oprire” a fost directorul general al Poștei Române, Horia Grigorescu (foto sus/sursa Facebook). Un băiat parașutat în funcție la sfârșitul anului 2019, care nu răspunde la apeluri telefonice, nici la mesaje. Asta, pentru că, are consilieri, care „muncesc” pentru el. Mădălina Codreanu, ea a fost cea care a luat „taurul de coarne”, pe un ton ferm și puțin iritat, pentru că „am ajuns la directorul general”. 

„Ați ajuns la domnul director general, ceea ce mă deranjează! Răspunsul la solicitare vă vine în 30 de zile (?!), pentru că acesta este termenul legal.”, a spus Codreanu. 

Informată fiind despre faptul că, Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile publice prevede ca, atunci când informațiile solicitate de reprezentanții mass-media nu sunt de o complexitate mare, să fie oferite pe loc sau, cel mult, în 24 de ore, Codreanu a continuat să spună despre câte zile are ea la dispoziție, pentru a răspunde la 4 întrebări simple. 

Art. 8, din Legea nr. 544/2001, al. (5) Informațiile de interes public solicitate verbal de către mijloacele de informare în masă vor fi comunicate, de regulă, imediat sau în cel mult 24 de ore.

„Dumneavoastră stați după noi! Asta este legea! Îmi pare rău. Eu, legal, mai am 3 zile. (…) Prioritățile nu mi le stabilește Ziar de Hunedoara, prioritățle le stabilesc eu în companie! Atât timp cât eu sunt în termenul legal….”, a conchis salariata poștei. 

Și, ca dialogul cu consiliera să nu pară a fi scos din context, trebuie să menționez că Codreanu a fost, inițial, nemulțumită de forma problemei. Nu era convinsă că adresa de e-mail aparține unui ziarist, solicitând încă o depeșă, de pe o adresă a ziarului. Tot ea a fost cea care a făcut recomandări de lectură a legii și s-a arătat iritată de faptul că „m-am luat de colega ei”. Mădălina Codreanu a mai afirmat că are foarte multe solicitări din partea presei la care trebuie să dea răspunsuri. Ceea ce înseamnă că toți jurnaliștii care au nevoie de informații de la Poșta Română, trebuie să aștepte… 5 zile… 10 zile sau 30 de zile? Cam acestea au fost termenele vehiculate de angajata poștei. 

P. S. Răspunsul la întrebările adresate companiei Poșta Română mi-au fost transmise, după 2 ore, de la discuția cu consiliera Mădălina Codreanu, coordonator al Compartimentului de Comunicare. 

Citește și: Un poștaș dintr-o localitate hunedoreană a fugit cu tot cu banii de pensii. După aproape o lună de la dispariția angajatului, conducerea Poștei nu a depus plângere la Poliție

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *