In vizor

Hotararile Consiliului Local nasc monstri. S-a aprobat in unanimitate de voturi construirea noului parking de pe strada Primaverii – Aleea Garbau

Dupa lupte seculare care au durat mai bine de patru ani, in sedinta de azi a Consiliului Local, s-a adoptat proiectul de hotarare privind construirea parkingului suprateran de pe strada Primaverii – Aleea Garbau. Am avut parte de unanimitatea cu care ne vom obisnui de acum in colo, cu 25 de voturi „pentru”, proiectul fiind adoptat fara emotii. Potrivit declaratiilor facute ieri de primarul Emil Boc, va mai dura mult pana la inaugurare:

„In consecinta, maine, daca va aproba Consiliul Local acest plan urbanistic de detaliu se va putea trece la: realizarea studiului de fezabilitate, aprobarea indicatorilor tehnico-economici, a proiectului, a licitarii lui si a constructiei. Se preconizeaza ca, intr-un an jumatate, maxim doi, daca toate aceste etape nu vor avea intarzieri, sa fie realizat acest parking de 410 locuri.”

Din 2011 ne miscam cu viteza Autostrazii Transilvania

Ghinionist din fire, cartierul Manastur a fost si, se pare, este, in continuare, sursa celor mai fantasmagorice promisiuni electorale. In 2011, fostul primar Sorin Apostu, promitea solemn, aproape cu mana pe Biblie, ca, in maxim un an-doi, vom avea Parkingul de pe Negoiu finalizat. In luna martie a aceluiasi an, s-au demarat procedurile pentru licitatie. 2 ani mai tarziu, cu chiu cu vai, au inceput lucrarile, iar manasturenii au rasuflat usurati. Au rasuflat degeaba, pentru ca, la scurt timp, firma Construdava SRL, cea care a castigat licitatia, a intrat in insolventa. Insolventa este, se pare, obligatorie pentru fiecare firma care castiga lucrari publice de investitii in Cluj (atat in judet, cat si in municipiu; vezi: Cluj Inovation City, Centrul de Management Integrat al Deseurilor, drumul Rachitele – Ic Ponor samd). Acum, parkingul e realizat in proportie de 40%. Pe santier nici urma de muncitor, constructor, sef de santier, nimic. Doar vantu mai bate pe acolo, dar parca si el a decis sa paraseasca incinta.

Ce e cel mai alarmant e ca, in 2015, an in care pe santier n-a miscat nici musca, Boc ne mintea cu nerusinare. Astfel, in raportul primarului pe 2015, apare urmatoarea declaratie:

„Anul acesta (2015 – nr.) am continuat lucrarile la parkingul Negoiu – Mehedinti, care va avea 376 de locuri de parcare si va fi organizat in demisol, parter si 5 etaje. Exista o intarziere fata de graficul asumat de executant, dar santierul este in permanenta monitorizat pentru a verifica stadiul si calitatea lucrarilor, care sunt prevazute sa se finalizeze in 2016”.

Ca sa fim corecti, putem acorda prezumtia de nevinovatie, sau, in cazul de fata, de nestiinta, necunoastere etc. Poate primarul Emil Boc nu avea cunostinta la momentul declaratiei respective ca firma constructoare a intrat in insolventa. Cu toate astea, ceva nu pusca. Pentru ca firma si-a cerut intrarea in insolventa in data de 01 noiembrie 2013, la tribunalul Maramures. Deci, cu doi ani in urma si la doar cateva luni de la inceperea lucrarii. Mai mult, ne punem intrebarea: „daca e nevoie de 3 ani pentru a construi 40% dintr-un parking, de cati ani e nevoie pentru a finaliza lucrarea?”. Matematica elementara care, din pacate, la noi lipseste cu desavarsire. Cel putin atunci cand e vorba de promis lucruri. Despre monitorizare nu mai e nimic de spus. Parkingul e monitorizat cel mai probabil de fantomele trecutului.

La Cluj, deciziile se iau dupa cum bate vantul

Pentru a realiza parkingul de pe Str. Primaverii, Boc e nevoit sa darame 60 de garaje. L-am crede pe cuvant ca o va face, mai ales ca sustine ca toate sunt revendicate de Primarie, daca n-am avea la indemana istoria halucinanta a garajelor. In 2014 acesta declara, cu surle si trambite, ca garajele clujenilor vor fi daramate incepand cu 2015 – si chiar era dispus sa isi asume acest lucru – numai ca, un an mai tarziu, s-a intors la 180 de grade si a inceput sa sustina ca e imposibila o actiune in acest sens deoarece ar „invrajbi oamenii” (si veneau alegerile, adaugam noi). Acum s-a intors din nou si spune ca le darama. Noi ce sa mai intelegem de aici? (Altceva decat faptul ca au trecut alegerile?)

Sa presupunem, totusi, ca garajele vor fi daramate, se va realiza si studiul de fezabilitate, si licitatia, iar lucrurile vor decurge normal. Ce ne facem insa, daca parkingul de pe Primaverii va urma modelul Negoiu, iar firma care va castiga licitatia va intra subit in insolventa la cateva luni de la demararea lucrarilor? Cel mai probabil, urmand exemplul de mai sus, vom avea parking nou peste vreo 10 ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *