Analiza

Ghișeul tuturor. Un funcționar ANAF este copleșit de sute de cereri pe zi

Ghișeul cu numărul 15 din cadrul Agenției naționale de administrare fiscală este coșmarul oricărui funcționar. La acest ghișeu se ridică peste 30 de certificate și adeverințe diferite, iar zi de zi, la rând, stau sute de persoane. Toate tipurile de adeverințe, de la cele pentru șomaj sau ajutor social până la certificate de atestare fiscală pentru persoane fizice sau defuncți se depun și se ridică de la acest ghișeu, de care contribuabilii se plâng că este supraaglomerat. Funcționarul care operează la ghișeul cu pricina este nevoit să se ocupe de cererile depuse și ridicate de către persoane din Cluj-Napoca și alte 23 de comune din județ.

“Se poate justifica prin faptul ca, in urma reorganizarii care a avut loc la nivelul Ministerului de Finante s-au desfiintat fostele perceptii rurale si toata activitatea de acolo s-a preluat de catre administrația financiară Cluj, precizeaza Gligor Gavriș, purtător de cuvânt ANAF Cluj.

Lipsa spațiului și a personalului sunt principalele motive pentru care s-a ajuns la această situație. Reprezentanții ANAF cunosc problema și caută soluții, însă fără rezultat. Zeci de posturi sunt blocate în cadrul ANAF, așa că filiala din Cluj trebuie să se descurce cu un număr insuficient de angajați.

“Pentru anul 2017 Ministerul Finantelor a sistat angajarile pe intreg anul si promovarile in cadrul direcțiilor regionale”, a completat Gligor Gavriș.

Numărul mare de contribuabili care își depun sau ridică adeverințe este ridicat la oricare dintre ghișee, indiferent că este vorba despre cele destinate persoanelor fizice sau celor juridice. Clujenii au posibilitatea să acceseze serviciile agenției naționale de administrare fiscală și prin poștă sau online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *