Din oras

Dalele atât de iubite de Boc îi exasperează pe clujeni. Sunt utile doar firmelor abonate din bani publici care au mereu ce să lucreze

Clujenii sunt sătui de dalele pe care Primăria le folosește din abundență la fiecare stradă modernizată. Acestea nu sunt o soluție, mai ales dacă traficul nu este exclusiv pietonal, dar chiar și atunci durata lor de viață este scurtă, ca să nu mai vorbim de situațiile în care aceste dale sunt montate prost chiar de la început. 

„Chiar nici un specialist care lucrează în Primăria Cluj-Napoca nu îi poate spune Primarului că soluțiile utilizate la modernizarea străzilor și trotuarelor din zona centrală prin folosirea unor dale de piatră de dimensiuni mari, nu sunt viabile decât acolo unde traficul este exclusiv pietonal? Peste tot în zonele modernizate în ultimii 2-3 ani unde circulă și autovehicule, dalele arată foarte rău, au muchiile ciobite, s-au deplasat și se mișcă, nu mai sunt la nivel (ceea ce de altfel ar putea produce și accidente în rândul pietonilor). Lucrările acestea ar trebui să dureze măcar vreo 25 de ani, dar acolo unde se circulă și cu mașini, sunt praf după 1,2 sau 3 ani! Peste încă vreo 2 ani o luăm de la capăt astfel încât firmele care realizează lucrări și sunt abonate la banii publici ai Primăriei să aibă ce lucra? Sunt convins că atât materialele cât și manopera la aceste lucrări nu sunt chiar ieftine! Chiar și pe trotuarele reamenajate cu dale din acestea, la marginea dinspre clădiri s-a folosit o fâșie de circa 50 de cm unde s-a utilizat un pavaj cu piatră cubică măruntă care din păcate nu se fixează bine, și deja din aceste zone s-au desprins și lipsesc o mulțime de elemente de piatră cubică (vezi stradă Memorandumului, p-ta Unirii, etc)”, a semnalat un clujean.

Strada Mamaia este cel mai bun exemplu al unei sttrăzi pavate cu dale, asta deși este intens circulată. Clujenii care locuiesc aici au fopst șocați de faptul că s-a ales o asemenea soluție pentru modernizarea străzii, însă traficul auto s-a intensificat. Zilnic aceștia sunt deranjați de zgomotele puternice provocate de mașinile care trec peste acest pavaj care ar trebui folosit doar în zone pietonale.

Doar că, ce să vezi? Nici clujenii care circulă pe străzile pietonale pavate cu astfel de dale nu sunt mulțumiți. A se vedea situația străzilor Kogălniceanu și Universității unde pavajul parcă a fost montat în bătaie de joc, iar dalele deja se deplasează de la locul lor. Aceeași situație a fost semnalată și în Parcul Ștefan cel Mare, modernizat în 2022.

Ziar de Cluj a atras periodic atenția auspra acestor probleme, însă primarul ne-a acuzat de rea-voință. Dacă e să îl credem pe el, toate proiectele sunt un adevărat succes, iar cei clujenii care le critică (pe bună dreptate) sunt doar niște hateri. Adevărul e că sunt mulți clujeni care au început să vadă dincolo de falsa poleială din pozele primarului.

Citește și:

Primarul Emil Boc, un adevărat maestru al promisiunilor goale. Planuri mari, pavate cu dale de beton de proastă calitate