Reportaj

Batjocura continuă: „specialiștii” au montat pe Porțelanului rosturi de dilatație mai lungi decât podul deja plin de gropi

Podul Porțelanului, care leagă cartierele Mărăști și Iris, trebuia în prezent să fie deschis traficului rutier sub forma unui nou pod construit de la zero exclusiv pentru șoferi.

În această zonă, unde vedem acum numai bălării, ar fi trebuit să existe deja noul pod rutier Porțelanului:

Vechiul pod, reabilitat, ar fi trebuit să aibă acum o destinație exclusiv pietonală, după mutarea traficului rutier pe noul pod. Numai că podul rutier nu s-a mai putut face, fiindcă specialiștii și-au bătut joc de meseria lor și de clujeni. Nu au descoperit, prin studiul geotehnic, faptul că, pe un mal, unde trebuia ridicat noul pod, există o pungă de sare. Sarea a fost descoperită numai în iarna anului trecut, la 8 luni de la începerea lucrărilor, iar de atunci „specialiștii” caută soluții pentru edificarea podului, dar acestea se tot lasă – degeaba – așteptate.

Vechiul pod, redeschis în decembrie 2019, ca o improvizație destinată deopotrivă traficului pietonal și rutier, ar fi trebuit să se reînchidă la începutul anului 2020 pentru continuarea lucrărilor planificate inițial. S-a reînchis doar în intervalul 11-17 mai, pentru executarea lucrărilor de montare a rosturilor de dilatație (a „articulațiilor” podului, a punctelor de flexiune).

Rosturile au fost montate, așa cum a fost executată întreaga lucrare, în bătaie de joc. „Specialiștii” care le-au măsurat, le-au măsurat probabil ochiometric, fiindcă rosturile au rămas suspendate pe ambele părți ale podului, fiind mai lungi decât podul:

Pe podul Porțelanului, doar gropile și dezastrul avansează zi de zi, nu și lucrările. Nu numai că nu a fost ridicat noul pod, dar și vechiul a fost prost și inutil reabilitat. Banii publici au fost cheltuiți pentru a avea în prezent gropi din ce în ce mai mari:

Și străzile din jur au rămas cu „cicatrici” după lucrările de „reabilitare și modernizare”:

În lumina unor astfel de modernizări, chiar și indicatoarele rutiere și-au întors spatele de la Podul Rușinii:

În prezent, singurul utilaj prezent la fața locului este acest excavator miniatural:

Cum acest șantier este însă situat într-un cartier al Clujului, și nu în Centru, el nu știrbește cu nimic calitatea vieții clujenilor, stelele orașului sau zicala: „E fain la Cluj!”, care se referă doar la zona centrală.

Cum s-a ajuns la dezastrul actual? Citiți și:

Sarea care a blocat lucrările: studiul geotehnic de la podul Porțelanului sare peste forajele necesare

Susține Ziar de Cluj!

Timp de aproape 10 ani, ți-am oferit gratis articolele noastre. A venit timpul să devenim parteneri. Ziar de Cluj va implementa în curând abonamentul de 10 lei pe lună pentru toți cititorii. Pentru toți cititorii care ne respectă curajul și experiența.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *