Din oras

Arhitecții spanioli propun transformarea radicală a platoului Sălii Sporturilor. Este o mică mare problemă – terenul este al tuturor, numai al Primăriei nu

Arhitecții spanioli de la firma Practica vin cu câteva idei interesante referitoare la remodelarea malurilor Someșului astfel încât acestea să fie accesibile pietonilor, să dispară digurile din beton, să fie create insulițe, zone verzi generoase, poduri și piste pentru biciclete.

O transformare majoră ar urma să aibă loc în zona platoului Sălii Sporturilor.  Marți seara, în cadrul unei dezbateri, s-a pus problema reducerii celor 340 de locuri de parcare la 40 și să se pună accentul mai mult pe verdeață. S-a propus construirea unui parking subteran, care să fie folosit la capacitate maximă în special atunci când sunt evenimente.

Arhitectul Șerban Țigănaș consideră că despre crearea unui parking subteran ar trebui să se discute după ce va fi realizat un plan concret.   

“Platoul de la Sala Sporturilor este una dintre mizele acestui proiect, lucrurile trebuie studiate, trebuie găsită o formulă care să asigure flexibilitate. Se pot aduce aici o serie întreagă de evenimente și așa se poate chiar descongestiona Piața Unirii, care uneori este sufocată.  Discuția de parcare ar trebui să se facă după existența unui plan. Evident că o parcare pe sol este mai atractivă decât una în subteran, cu plată”, a spus Țigănaș.

Arhitectul Eugen Pănescu a pus la îndoială amortizarea investiției într-un parking în condițiile în care parcările de la Cluj Arena și Sala Polivalentă sunt mai mult goale.

”Pe platoul Sălii Sporturilor există un garaj permanent gratuit pentru autocare, camioane, e și ceva școală de șoferi acolo, în condițiile în care parkingurile de la Sala Polivalentă și stadion nu se umple, deși sunt foarte ieftine. Putem să ne întrebăm în cât timp se va amortiza un astfel de garaj, dacă spațiile existente nu se utilizează. Se poate face parking, dar e clar că acestea nu se va putea folosi la capacitatea sa maximă”, a afirmat Pănescu.

Dacă propunerea spaniolilor de la firma Practica va fi pusă în aplicare există însă o mică mare problemă: tot terenul din zona Sălii Sporturilor este fărâmițat între mai mulți proprietari – Universitatea Babeș-Bolyai, Universitatea Tehnică, Direcția Județeană pentru Tineret și Sport. Primăria nici măcar nu știe al cui este terenul, nici măcar nu a fost în stare să răspundă, anul trecut, acestei simple întrebări adresată de Ziar de Cluj: cine este proprietarul terenului din fața Sălii Sporturilor?

În urma unei mici investigații, reporterul Ziar de Cluj a aflat atunci cui aparține terenul respectiv. Ne întrebăm dacă reprezentanții Primăriei au aflat și ei între timp cine sunt proprietarii terenului și cât de repede vor reuși să rezolve această problemă.

Citește și:

Parcarea de la Sala Sporturilor „Horia Demian” transformată în autogară fără taxe. Primăria habar nu are care îi sunt proprietăţile din oraş

Viceprimarul Dan Tarcea a declarat, miercuri, pentru Ziar de Cluj că proiectul se va face doar pe proprietatea Primăriei. Nu a oferit însă mai multe detalii: care este proprietatea Primăriei, s-a clarificat sau nu situația de anul trecut până acum?

„Proprietățile sunt clare acolo, situația este clară. Nu se afectează alte proprietăți. Proiectul se va face pe proprietatea Primăriei”, a precizat Tarcea.

În acest context, vă reamintim doar faptul că Primăria se luptă de ani de zile să construiască parkinguri de cartier, iar motivul principal este legat de faptul că nu reușește să rezolve problemele juridice legate de terenuri. De asemenea, au fost probleme legate de proprietate și cu terenurile din Bună Ziua, astfel că modernizarea străzii a fost pusă pe butuci.

De asemenea, sunt probleme legate de proprietate și în zona Podului Garibaldi. Stăvilarul pentru colectarea deșeurilor din amonte se află în proprietatea Apelor Române, ceea ce a împiedicat începerea modernizării Podului Garibaldi. Luna trecută, primarul Emil Boc a anunțat la un post de radio local că s-a rezolvat situația proprietății stăvilarului și s-a semnat autorizația de construire.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *