Analiza

Ardealul a detronat Bucureștiul. De ce tot mai mulți români aleg să trăiască în Cluj-Napoca și în alte orașe din Transilvania

„Mitul” București a căzut, un altul răsare – Transilvania, locul în care oamenii spun că viața curge altfel. Cum îți dai seama cel mai bine că oamenii își schimbă opțiunile? Când vor să se mute în zona respectivă! Piața imobiliară din Ardeal a atins acum cea mai bună perioadă a sa din ultimii 30 de ani. Asta înseamnă că există ofertă, dar mai ales, că există cerere.

Un studiu recent al SVN România arăta că vânzările de locuințe din primele șapte luni ale acestui an au crescut față de perioada similară din 2019 cu 25,5% în Cluj-Napoca și 24,5% în Sibiu. Cele două orașe sunt acum principalele piețe imobiliare din Transilvania. În plus, la Oradea, numărul de locuințe noi livrate este dublu față de anul trecut, iar în Alba-Iulia creșterea este de 85%, un record absolut!

Potrivit unei ample analize realizată de jurnaliștii de la Digi 24, specialiştii de pe piaţa imobiliară spun că niciodată în ultimele trei decenii nu a fost o creştere atât de mare a pieţei de locuinţe din Transilvania.

Dragos Vîlceanu, expert în imobiliare: 

Aceste oraşe au fost foarte mult timp ignorate. Marii dezvoltatori imobiliari au avut ca focus Bucureştiul. În momentul în care Capitala a ajuns la un echilibru, la o saturaţie, iar dezvoltatorii s-au dus cu investiţiile imobiliare mult în afara oraşului, a trebuit să facă pasul peste Carpaţi.

Cluj-Napoca este polul dezvoltării construcţiilor rezidențiale. Oraşul are nevoie de spaţii locative pentru a absorbi zecile de mii de angajaţi care s-au mutat în zonă în ultimul deceniu. Companiile de IT sunt principalul vector de atragere a forţei noi de muncă, dar să nu uităm că în jurul Clujul s-a dezvoltat şi o importantă piaţă de tehnologie. Oamenii care se mută în Cluj-Napoca au nevoie de locuinţe, iar dezvoltatorii au venit în număr mare în zonă.

Când aleg să trăiască în Ardeal, oamenii țin cont de infrastructura rutieră, comunicații, dar un rol important îl joacă și marketingul pe care orașele din Transilvania și l-au făcut.

Marketing este ceea ce s-a produs în jurul vieții culturale, una dintre cele mai bine reprezentate din România și care merge pe trei paliere: muzică, film, teatru.

Muzică – Untold și Electric Castle atrag în fiecare an la Cluj-Napoca și Bonțida peste 200.000 de tineri. Untold a câștigat deja notorietate uriașă și a fost inclus în topul celor mai bune festivaluri de muzică din Europa.

Film – Tot la Cluj-Napoca, cu o tradiție mai veche decât festivalul unde Armin van Buuren mixează până la 7 dimineața pe Cluj Arena este TIFF. Primul festival internațional de film de lungmetraj din țara noastră a ajuns deja la a 19-a ediție!

Potrivit analizei citate, deocamdată, lucrurile par să se fi așezat pe o pantă favorabilă pentru această provincie istorică. Zeci de ani, România se împărțea în ceea ce este dincoace și dincolo de munți, iar „provincia” era văzută ca suma acelor zone de unde toată lumea își dorește să vină în Capitală. Ora exactă se dădea la București, iar toate drumurile duceau aici. Numai că, paradigmele se schimbă, iar Capitala începe să își piardă interesul în dauna „țării dintre munți”.

sursa foto: transylvaniacam.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *