Speranța taximetriștilor moare ultima. Tarcea le promite două comisii pentru majorarea tarifelor

Solicitările taximetriștilor clujeni pentru majorarea tarifelor s-au lăsat cu noi promisiuni și amânări. În dimineața zilei de vineri, peste 100 de taximetriști s-au adunat în curtea interioară a Primăriei Cluj-Napoca în semn de protest față de nepăsarea cu care sunt tratați de către oficiali: principalele nemulțumiri ale acestora sunt cauzate de tarifele reduse pe care sunt nevoiți să muncească și imposibilitatea de a circula pe banda dedicată transportului public în comun, după cum se întâmplă, spre exemplu, în Timișoara, unde taximetrele și autobuzele împart aceeași bandă de circulație. 

Cei peste 130 de taximetriști prezenți, conform Jandarmeriei, pentru a susține reprezentanții Asociației de Monitorizare Taxi Transilvania în discuțiile cu oficialii clujeni au renunțat la ideea de a bloca accesul în Parkingul Primăriei, iar protestul a fost civilizat, fără incidente.

Reprezentanții Asociației de Monitorizare Taxi Transilvania au fost invitați la discuții cu reprezentanții municipalității clujene, de unde au ieșit cu noi promisiuni:

încă două comisii în urma cărora se va lua o decizie finală pe baza căreia va fi întocmit un proiect de hotărâre de Consiliu local în care să fie prevăzut noul plan tarifar practicat de taximetriștii clujeni. 

„Domnul viceprimar Dan Tarcea ne-a promis două comisii. În acest moment nu avem promisiunea fermă a unui tarif mărit, avem în schimb promisiunea viceprimarului că săptămâna viitoare se va întruni o comisie în care se va analiza fundamentarea care, în opinia mea, ar fi trebuit făcută de câteva luni, nu s-a făcut, dar se va face săpătămâna viitoare. 

După aceea se va mai întruni o comisie în care se va stabili… n-am prea înțeles ce.

Ideal ar fi ca până la sfârșitul lunii să avem un tarif mărit.

Nu știu dacă se va întâmpla asta”, a declarat Caludia Oltean, taximetrist GoodCab.

în imagine: Claudia Oltean, taximetrist

În plus, un alt subiect discutat se referă la accesul taximetrelor pe banda dedicată transportului in comun: 

„Accesul taximetrelor pe banda dedicată autobuzelor este un punct esențial asupra căruia am insistat ce ar avea drept rezultat o poluare redusă.

Văd o reticență din partea administrației în privința asta.

În alte orașe din țară, cum ar fi Timișoara, funcționează acest lucru de ani buni, fără probleme iar toată lumea e mulțumită. Nu înțeleg de ce domnul primar Boc nu discută cu domnul primar Robu, fac parte din același partid?!

Îmi doresc să avem parte de un transport public civilizat, cu mașini curate, intreținute, cu taximetristi mulțumiți financiar, care să poată investi în calitatea transportului in comun.

Fără tarife ajustate acest lucru nu se va putea întâmpla”, a conchis Claudia Oltean. 

De altfel, Ioan Pugna, vicepreședintele Asociației de Monitorizare Taxi Transilvania s-a arătat mulțumit cel puțin în privința disponibilității Primăriei clujene pentru negocieri:

„Fundamentarea depusă în 28 iunie, în urma demersurilor făcute și adunării spontane pe care au făcut-o colegii mei, a fost accelerată, în sensul în care săptămâna viitoare se va întruni o comisie ce va analiza oportunitatea și componentele din Anexa 1, pentru că noi facem fundamentarea pe baza ordinului ANRSC, urmând ca în cealaltă săptămână, următoarea comisie să se organizeze rapid, din care va face parte si domnul viceprimar Dan Tarcea – trebuie să menționez că ne-a primit la discuții – în urma căreia va avea loc o negociere.

Urmând ca după ultima comisie să fie înaintat în Consiliul local o propunere de hotărâre pe baza căreia va fi majorat tariful maximal, întrucât tarifele de taxi nu pot fi schimbate decât în urma hotârârii Consiliului local”, a declarat Ioan Pugna, vicepreședinte Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania.

în imagine: Ioan Pugna, vicepreședinte Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania

Ultima majorare a tarifelor pentru transportul public în regim de taxi din Cluj-Napoca a avut loc în anul 2013, adică în urmă cu 6 ani, în baza HCL 597/30.12.2013, iar acestea sunt în valoare de 2,25 lei /km pe timp de zi, respectiv de 3,00 lei /km pe timp de noapte, cu TVA inclus.

Un alt subiect luat în discuție a vizat accesul taximetrelor pe banda dedicată transportului public în comun:

„Am discutat și în privința accesului taxiurilor pe benzile dedicate transportului public în comun, un lucru care este prevăzut în Legea 38/2003, am punctat și dificultățile și particularitățile orașului și am găsit înțelegere.

Sper ca problemele care țin de transportul în regim de taxi să fie rezolvate astfel.

Am speranța ca până la sfârșitul lunii, tarifele vor fi modificate”, a conchis Ioan Pugna. 

Conform noului regulament adoptat de municipalitatea clujeană în ultima sedință de Consiliu local, taximetriștii clujeni sunt obligați la o serie de investiții, precum dotarea mașinilor cu plata POS, creșterea calității serviciilor, iar din 2021, pe lângă plata cu cardul, mașinile de taxi trebuie să fie dotate cu motor Euro 5. Ori aceste investiții la care sunt obligați taximetriștii clujeni se dovedesc a fi imposibile în condițiile în care tarifele pentru transportul public în regim de taxi nu a fost actualizate de 6 ani de zile.  

Detalii în privința discuțiilor dintre Asociația Taximetriștilor Clujeni și reprezentanții administrației locale au fost publicate și pe pagina oficială de facebook:

CITEȘTE ȘITaximetriștii au ajuns bătaia de joc a lui Boc, care îi ține pe aceleași tarife vechi de 6 ANI 
 

Adauga comentariu