Soprana Paula Rad va concerta la Balul Operei din Oradea, după ce Opera din Cluj a rejectat-o cu autosuficiență

Soprana Paula Rad va concerta în premieră națională pe scena Teatrului Regina Maria din Oradea, după spectaculoasa evoluție în show-ul de televiziune „Românii au talent!” 

Paula Rad va cânta la Balul Operei Vox 2017. În timp ce Florin Estefan se ascunde după fracurile snobilor din lojă, directorul Teatrului din Oradea dă o lovitură de imagine și de umanitate invitând-o pe soprană pentru a-și dovedi calitățile artistice în fața publicului orădean. L-ar fi durut oare pe Florin Estefan să facă un astfel de gest sau o gală a tinerelor speranțe? 

Cu toate că la Cluj nu îi este recunoscut talentul, la Oradea soprana a primit o șansă de afirmare

Cu toate că la Cluj a fost înfierată drept o nepricepută într-ale muzicii, conducătorul Teatrului din Oradea, unul cu o valoare artistică cu nimic inferioară celui din Cluj, i-a dat o șansă de afirmare tinerei soprane, consecvent cu principiile organizației culturale pe care o manageriază, acelea de promovare a tinerilor artiști în țară și peste hotare, de organizare de spectacole de operă interesante pentru public, de promovare a creației românești la nivel internațional:

„Fiind la curent cu ultimele campanii din presa nationala si locala referitoare la cazul sopranei Paula Rad, ajunsa in finala concursului “Romanii au talent”, absolventa a Academiei de Muzica “Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca si a studiilor aprofundate la Universitatea de Muzica “George Enescu”,  ajunsa intre timp sa munceasca ca si femeie de serviciu in Cluj-Napoca dupa 11 ani de studiu in arta cantului, constatand realele aptitudini ale tinerei soprane conchidem urmatoarele:  

- un tanar absolvent cu reale aptitudini vocale si scenice trebuie sustinut si incurajat in demersul sau artistic, ba chiar ghidat si supravegheat si nicidecum descurajat!

- nimeni nu se naste pe scena, astfel incat experienta scenica se dobandeste in timp.

- oferim sopranei  Paula Rad oportunitatea de a canta aria „O mio babbino caro” din opera „Gianni Schicchi” de Giacomo Puccini, arie care a facut-o celebra si in cadrul emisiunii „Romanii au talent”, in „BALUL OPEREI VOX” pe scena TEATRULUI REGINA MARIA DIN ORADEA, in data de 27 Februarie 2017.

- tanara soprana Paula Rad va avea sansa debutului sau artistic alaturi de soprana Cristina Simionescu, solista a Operei Nationale Romane din Iasi si conferentiar universitar doctor la Universitatea de Muzica „George Enescu” si va fi indrumata in zilele premergatoare balului de baritonul Italian Alfio Grasso, profesor invitat al conservatoarelor din Milano, Madrid si Seul, solist in teatre precum „Opera din Roma” sau „Arenele din Verona”.

- Multumim actorului Daniel Vulcu, directorul Teatrului Regina Maria din Oradea, pentru aceasta idee si sugestie absolut inspirata!”, au declarat reprezentanții instituției de cultură orădene.

Nimeni nu e profet în satul lui

Zicala „nimeni nu e profet în satul lui” se dovedește, astfel, una pertinentă atunci când e vorba de Cluj, orașul unde talentul nu e încurajat, ci, dimpotrivă, descurajat. După ce Conservatorul produce absolvenți pe bandă rulantă, acestora le sunt retezate aripile de către conducerea Operei, le este găsit nod în papură, pentru a se justifica astfel politica inexistentă de promovare a tinerilor artiști. 

Cei din Oradea i-au dat Paulei Rad nu numai șansa de a-și dovedi talentul, i-au oferit nu numai o scenă, ci și îndrumarea necesară pentru a-și cizela vocea, voce pe care instituția orădeană i-o recunoaște. 

Jos pălăria pentru directorul Teatrului din Oradea, care și-a înțeles menirea de formator și de îndrumător cultural. În lipsă de critici de opera, directorul de la Cluj se erijează doar în rolul de critic, uitând că arta se face, în ultimă instanță, cu umanitate, de oameni și pentru oameni!

Comentarii

Ilie Petroșani

22.02.2017 09:39

Ce frumos articol...Mi-a umplut curu de lacrimi! Bravo domnule!

22.02.2017 09:47

Pai Clujul e orasul fitzelor imparatesti cum nu am cunoscut nicaieri altul, desi am umblat in toata Europa! Aici daca esti copil de bani gata, cu parinti cu fitze care iti cumpara o diploma de facultate la privat si apoi trag sforile sa fii bastan intr-un partid cu slujba de sef in vreo institutie, asta e maximum de parvenire si atunci esti considerat destept, frumos, genial, manager si toate celelalte!Fata asta a facut greseala vietii sa accepte sa fie femeie de servici, gandindu-se probabil ca dupa cateva luni va prinde si un post la opera! Dar pentru seful politruc, pentru care standardul de parvenire este cel expus mai sus, ea ar fi ramas femeie de servici pana la pensie, nu conteaza ca are conservator si real talent! Si nu putea nici sa-i ceara spaga pentru un post, avand talent! Spaga venea din partea celor fara talent! Am tot zis, astia pulitrucii, nu se vor vindeca niciodata, ar trebui toti sa muceasca macar un an, obligatoriu, la munca de jos, pentru a redeveni normali!!

Dragoș

22.02.2017 10:56

Sincer mi se pare ca se face din tantar armasar cu aceasta domnisoara, care din pacate cade la mijloc intr-un joc al unui spectacol ce se vrea senzational, si care trebuie sa declanseze emotii (deci o replica precum a "maestrului" calinescu, legata de spaga si angajare normal ca da bine), respectiv al "demolatorilor" si "haterilor", care generalizeaza si acuza la gramada, ca doara da, "clujul e un oras al parvenitilor". Eu cred ca e elocvent un fapt, si ar trebui sa dea de gandit tuturor celor acuma arunca doar acuze: daca coruptia si spaga e cea care a impedicat-o pe aceasta domnisoara sa aiba o cariera in muzica, de ce tocmai la emisiunea Romanii au talent ea a fost refuzata de doua ori, la preselectii ale editiilor precedente? Daca e sa fiu rau si sa ii raspund cu aceeasi moneda dlui Calinescu, as zice ca poate nu a dat destula spaga inainte, nu? 

Adauga comentariu