In vizor

Șoferii FlixBus, urmăriți de o grupare de romi cu care au avut o altercație pe traseu, și-au abandonat pasagerii într-un popas și au fugit, cu tot cu autocar!

Călătorii care s-au îmbarcat în această dimineață în cursa FlixBus de la ora 8:15, Cluj-Napoca – Paris, cu transfer la Sebeș, au avut parte de un incident violent ca-n filme.

Șoferii autocarului care trebuia să preia călătorii în Autogara din Sebeș s-au bătut cu o grupare de romi, înainte de a ajunge în autogară pasagerii din Cluj. Șoferii implicați în altercație au plecat cu autocarul din Sebeș și au făcut un popas la Orăștie, unde călătorii au coborât pentru o pauză de relaxare. Grupul de romi implicat în bătaia din Sebeș i-a urmărit pe șoferii FlixBus până la popasul acestora din Orăștie.

Văzând că 5-6 bărbați fioroși vin să îi ia din nou la bătaie, șoferii s-au speriat și au plecat în trombă din parcare, lăsându-i în urmă pe pasagerii care riscau să ia bătaie, la rândul lor. Din fericire, grupul de bătăuși i-a lăsat în pace pe oamenii cu care nu aveau nimic de împărțit, iar șoferii au revenit după 20 de minute cu autocarul și cu Poliția, pentru a îi prelua pe călători și a-i transporta „în siguranță” până la Paris. Însă, cel puțin un pasager, care a contactat Ziar de Cluj, a preferat să renunțe la drumul cu FlixBus și să se întoarcă la Cluj.

FlixBus a confirmat incidentul, iar călătoria este acum în curs de desfășurare.

Mihai Stepan, pasager în autocarul FlixBus, a povestit întregul incident pentru Ziar de Cluj:

„Eu am urcat azi-dimineață, împreună cu soția, într-o cursă din Cluj-Napoca a companiei FlixBus, care urma să ajungă la Paris. Din păcate, cînd am ajuns la Sebeș, pentru că acolo este un schimb, acolo erau jandarmii pe loc, a fost o bătaie până a ajunge noi acolo, nu știu foarte multe detalii, pentru că am încercat să evit toată situația aceea. După care, am ajuns la Orăștie, la 15-20 de kilometri de Sebeș, unde au considerat dumnealor să facă un popas, unde au zis că o jumătate de oră mâncăm. Și, numai bine, ne-au dat pe toți jos, și au venit toți romii aceia după ei și șoferii s-au închis înăuntru și au fugit cu autocarul. Și am rămas noi, între romii care erau certăreți acolo.

Noi, prima dată, când am făcut primul schimb, l-am făcut la Sebeș. Erau jandarmii acolo, a fost o bătaie între șoferi și romi. S-au bătut șoferii din autocarul pe care l-am schimbat la Sebeș. Cu acest autocar am mai mers 10-15 kilometri și romii ne-au ajuns din urmă, voiau iar să se bată. Și pe noi ne-au dat jos șoferii, au zis că aici facem un popas. După ce a coborât toată lumea, au observat că, de fapt, romii vin peste ei să-i bată și, atunci, s-au închis în autocar și au fugit! Și noi am rămas toți jos. Și s-au întors înapoi după aproximativ 20 de minute, cu Poliția, după ce a venit Poliția. Pe noi romii nu ne-au agresat, ei aveau treabă cu șoferii, nu știu ce aveau de împărțit cu ei, nu am fost curios să aflu!

După toată povestea asta, am cerut companiei să îmi returneze banii pentru biletul cu care mă întorc, nu pentru biletul de astăzi, pentru că aveam biletul dus-întors. Și ei mi-au zis că îmi dau voucher. Puneți-vă în situația mea! Mă tot trimit pe site-uri, dar eu le-am zis, domnilor, vă rog frumos, returnați-mi pentru cursa cu care ar fi trebuit să mă întorc, care este pe data de 18, luni. Dacă romii i-au ajuns din urmă și le-au tot zis că îi urmăresc, erau vreo 5 bărbați, destul de fioroși, eu cu soția normal că am coborât din autocar și am zis că mă întorc acasă, iau un avion și asta e!

Eu înțeleg că se pot întâmpla probleme, dar or să ajungă mai încolo, cum m-au lăsat aici, poate mă lasă noaptea pe undeva, printr-un Peco!

Eram vreo douăzeci și ceva de oameni. Acum sunt într-un Peco, aștept mașina să mă ia, să vină după mine. Am coborât din FlixBus și m-am mutat într-un Peco și aștept o mașină din Cluj, care să vină să mă ia, să mă ducă acasă. Nu ați fi vrut să fiți în locul nostru, să vedeți cum aleargă romii după autobuzul ăla! Erau vreo 5-6! Ne-au urmărit din autogara de la Sebeș, 10-15 kilometri și, când am făcut popasul, gata să sară peste ei! Ei zic poate, nu știu, te urmărim până în Franța!

Când a venit Poliția aici la popas, eu i-am rugat să îmi dea bagajul și m-am dus eu singur într-o benzinărie și mi-am zis că asta e, ce să fac?!

Ar fi bine să știe lumea, pentru că această companie are review-uri foarte bune, le-am crezut și eu. Și, ca fapt divers, la ei pe site nu poți să îți rezervi locul pe care îl vrei. Eram cu soția și s-a așezat toată lumea, câte unul pe două locuri, și m-am dus la șofer și i-am spus, domnule, dați-mi, vă rog, două locuri, unde să stau eu și soția. Și a zis că nu, trebuie să te duci tu să negociezi, să ridici pe cineva de acolo. Dar cu ce drept pot să mă duc eu, să îl ridic pe un om de acolo? Nici măcar atâta nu asigură!

Speram să îmi recuperez banii măcar pentru biletele de întors. Dar ei, că îmi dau vouchere! Eu nu vreau vouchere!

Eu vreau să știe lumea, să nu mai folosească, ori am fost eu ghinionist, dar e destul de inconfortabil așa, dai și destul de mulți bani, și rămâi cu probleme de genul acesta. Eu i-am rugat să mă despăgubească, ei nu, că trebuie să scrieți cerere, să căutați nu știu ce pe site-ul nostru, dar eu le-am spus: un singur lucru vă rog, returnați-mi, vă rog, banii, minus taxa de 140 de lei, cât au zis că o să fie procesarea pentru că anulez biletele pe care le-am cumpărat. Și le-am spus, bine, sunt de acord, dați-mi, vă rog frumos, măcar ăia! Și acuma încep să zică, stați, că site-ul ăla, duceți-vă acolo, faceți aia…! Și mi-au dat ceva vouchere! Eu nu sunt interesat de voucher de 600 de lei, pentru că eu nu o să mai călătoresc niciodată cu compania asta!”, a încheiat Mihai Stepan, care, în momentul publicării acestui material, stă într-o benzinărie, unde așteaptă un prieten, să îl ducă acasă.

Ziar de Cluj i-a contactat pe reprezentanții FlixBus, solicitându-le punctul de vedere oficial referitor la evenimentele de astăzi, în care au fost implicați șoferii companiei. Reprezentanții FlixBus au confirmat întregul incident:

„FlixBus confirmă că astăzi (13.11.2019) a fost raportat un incident la bordul unui autocar operat în numele FlixBus de către partenerul nostru local, aflat într-o cursă programată pe distanțe lungi de la București la Rennes. Siguranța pasagerilor și a șoferilor este prioritate numărul unu pentru FlixBus și nu vom tolera niciun act de violență sau un comportament neadecvat la bordul autocarelor noastre.

Poliția a fost chemată la locul incidentului și investighează acest caz. Echipa care gestionează controlul traficului pe rutele noastre se află în contact cu șoferii și putem confirma că autocarul își va continua drumul până la destinația finală. FlixBus va investiga detaliile acestui caz pentru a preveni astfel de situații pe viitor.”

Alexandra Constandache, PR Manager FlixBus România, ne-a precizat, în plus, că toți pasagerii aflați în cursa care este acum în desfășurare vor ajunge în siguranță la destinație și că acest incident va fi investigat  atât de Poliție, cât și de către FlixBus, care va lua măsuri foarte dure, considerând situația drept una extrem de neplăcută.