#smartboc Cum a fluidizat Emil Boc traficul de pe Titulescu: a lăsat pietonii fără trotuare FOTO

Încă din luna martie, Emil Boc lansa un anunț bombastic prin care înștiința clujenii că traficul de pe Bulevardul Titulescu va fi fluidizat prin desființarea locurilor de parcare și implementarea benzii dedicate pentru transportul public. Singurii care au cu adevărat de suferit de pe urma unei asemenea măsuri de un amatorism grobian sunt pietonii. Iar aceasta întrucât printre puținele trotuare verzi din orașul ăsta împânzit de autoturisme au fost transformate în locuri de parcare. Așa a fost înființată banda dedicată transportului în comun, cu care nu a ezitat să se laude edilul clujean: cum ar veni, problema traficului dintr-o zonă centrală a Clujului a fost soluționată pozitiv. 

în imagine: #reclama #bandădedicatatrasportpublic #smartboc

sursa captură: emil boc/pagina personală de facebook

Nimic mai fals. Încet-încet, pietonii sunt lăsați pe margine. Mai exact, pe partea carosabilă, întrucât trotuarele sunt pline de autovehicule parcate pe trotuare. 

Când vor apărea și noile parkinguri de pe Titulescu? Ei bine, la această întrebare nu au răspuns nici mințile luminate din administrația Boc. Cel mai probabil într-un viitor mandat. 

Până atunci însă, clujenii nu au avut parte decât de reclama virtuală făcută cu mult dichis de edilul clujean: se știe doar, nu există schimbări în bine, dacă mai întâi nu au de suferit cetățenii. În cazul nostru, pietonii. Cine dacă nu Emil Boc, cel care a „rezolvat” problema unei potențiale inflații prin tăierile de salarii și pensii din 2012, nu cunoaște acest aspect dureros? Cine dacă nu Emil Boc se pricepe la măsurile luate peste noapte, cu efect imediat, în vederea unei rațiuni de stat superioare?

Pietonii? Mai dă-i încolo...

Să-l urmărim, totuși, pe Emil Boc:

„Nu e privită întotdeauna cu ochi buni, la prima citire și la prima prezentare. (n.red. reorganizarea circulației pe strada Nicolae Titulescu). Orice proiect de restructurare urbană, că vrem să facem parking, că vrem să facem benzi dedicate, prima reacție e negativă, de a nu schimba, ce se va întâmpla, va fi aglomerație, că nu-și mai parchează omul mașina unde a fost obișnuit să o facă. În această primăvară, obiectivul este ca măcar pe un sens și eu aș dori pe sensul de venit înspre oraș, de la Iulius Mall înspre centru, să se fluidizeze traficul pentru transportul în comun și nu numai, să avem o linie dedicată transportului în comun. Va continua procesul de demolare a garajelor, începând cu zonele unde se va implementa banda dedicată transportului în comun”, anunța Emil Boc din spatele unui microfon prietenos.

Zis și făcut. Au fost demolate câteva zeci de garaje, a fost desființată parcarea de lângă bordură pentru a face loc stâlpișorilor buclucași pentru banda dedicată transportului în comun.

După cum era și firesc, conducătorii auto au fost nevoiți să-și parcheze autoturismele pe trotuar: de-o parte și de cealaltă a Bdului Titulescu.

Pietonii? 

Aceștia par a fi ultima preocupare a lui Emil Boc. 

Nu au decât să circule cu trotineta, ca viceprimarul Dan Tarcea.

CITEȘTE ȘIDuios, Dan Tarcea pârâie silenţios alternativa “eco” la traficul clujean băşinos

Da, câteva cuvinte și despre colectarea selectivă: pe Buldevardul Titulescu, în centrul orașului, colectarea gunoaielor se face doar pe 2 fracții, uscată și umedă, ca în imaginile de mai jos:

Dar dincolo de acest tărăboi cu gunoaiele, ce era cât pe ce să devină un alt „succes” al administrației Boc, șirul de autoturisme parcate pe trotuar, continuă pe Tilulescu...

Pietonii nu pot decât să-i fie recunoscători edilului clujean pentru soluția smart la care a apelat cu bună știință: treptat, trotuarele vor fi desființate complet.

Adauga comentariu