Smart city sau smart Boc? Abil, primarul se ascunde fizic de cetățeni în spatele unor bariere digitale

Primarul Emil Boc folosește inteligența virtuală ca barieră în calea comunicării fizice, reale, cu cetățenii. De ani de zile, clujenii se plâng de faptul că nu reușesc să ajungă în audiențe la primar, oricât s-ar zbate și ar încerca.

Pentru orice problemă, există o aplicație unde aceasta poate fi sesizată, și așa se justifică faptul că primarul nu le mai acordă audiențe in personam celor în a căror slujbă edilul ar trebui să fie. Folosiți aplicația dedicată, nu mai e nevoie de comunicare față în față!

MyCluj, aplicația de sugestii și reclamații, e suprasaturată de plângeri, însă, fiind doar un scut în calea cetățenilor spre biroul primarului, problemele clujenilor rămân, de cele mai multe ori, nerezolvate.

Politician inteligent și abil, Emil Boc comunică doar pe Facebook și pe canalele media de casă, unde cetățenii nu îl pot confrunta direct, prin discuții cu întrebări și răspunsuri concrete. Primarul declamă, de obicei, la radio, sau pe pagina sa oficială de socializare, promisiuni și proiecte colosale, aflate în faze „avansate” de studii de pre și fezabilitate. Cei care vor să își perieze orgoliul local îl cred și îl share-uiesc pe primar, iar cei frustrați de lipsa unui edil cu adevărat implicat și aplecat spre cetățean bombănesc pe la colțuri, fiindcă altceva oricum nu au ce să facă.

Emil Boc se laudă în raportul său de activitate pentru anul 2019 cu cât de inteligent este orașul - funcționarul public virtual „Antonia” e o soluție excelentă pentru debirocratizare, pentru evitarea ghișeelor în vederea obținerii unor acte; trimiterea avizelor și răspunsurilor din partea municipalității pe mail iarăși este o soluție mai comodă pentru beneficiari, la fel ca plata online a taxelor; comunicarea proiectelor Primăriei în mediul online este bine-venită, însă toate acestea nu înlocuiesc comunicarea reală, pentru că niciodată virtualul nu va substitui în totalitate viața concretă.

În raportul său de activitate, Emil Boc evită să spună faptul că soluțiile inteligente găsite pentru relația dintre cetățean și Primărie înlocuiesc cu totul comunicarea directă: audiențele, conferințele de presă, întâlnirile publice ș.a. m.d. Inteligența artificială este utilă, însă nu ca un scut între primar și cetățean, nicidecum ca o barieră în plus față de problemele oamenilor.

Din raportul primarului reiese, de exemplu, că trăim într-un oraș smart pentru că clujenii pot urmări traseul mașinilor de salubritate pe site-ul Primăriei. Și, la ce ne ajută?

Când ieșim pe stradă, vedem gunoaiele neridicate, gunoierii care aruncă în scârbă tomberoanele murdare pe trotuare, deșeuri, zăpadă, polei.

Ce e smart în online e deseori prostesc „pe viu”, așa că inteligența artificială ar trebui folosită doar ca un supliment al inteligenței umane, în niciun caz ca un substitut sau ca o pavăză de apărare contra cetățenilor.

Adauga comentariu