In vizor

Site-ul Consiliului Judetean Cluj, nefunctional de 6 luni. Angajatii au gasit solutia: o noua licitatie

Dupa aproape jumatate de an de la atacul informatic asupra site-ului oficial al Consiliului Judetean Cluj reprezentatii institutiei nu au reusit sa solutioneze problema si sa il aduca la forma si continutul initial. In prezent pe site-ul CJ nu se regasesc declaratiile de avere ale angajatilor, hotarari mai vechi ale legislativului clujean sau chiar anunturi de atribuire de la licitatii si achizitiile publice. 

De la atacul informatic asupra site-ului CJ au trecut mai bine de 6 luni, perioada in care firma care se ocupa de recuperarea datelor si repostarea lor in mediul virtual nu se speteste cu munca. Motivul pentru care nu s-a reusit inca readucerea la forma initiala a paginii de mai bine de jumatate de an a site-ului pare sa fie tocmai intentia CJ de a organiza o noua licitatie pentru refacerea portalului web si aducerea acestuia la nivelul anului 2015. In prezent angajatii forului judetean lucreaza la caietul de sarcini, iar potrivit informatiilor licitatia pentru noul site ar putea fi organizata la mijlocul lunii iunie. 

”In urma atacului informatic de la sfarsitul 2014 s-au pierdut o serie de documete. Prin urmare s-a lansat ideea refacerii designului pentru ca era oricum depasit vechiul site. In contextul acesta ar fi un efort extrem de mare si care nu s-ar justifica sa le repostam pe vechiul site. Ele vor fi postate pe noul site”, a afirmat Alin Iuga, purtatorul de cuvant al CJ.

In contractul incheiat intre institutia clujeana si firma Select IT este prevazuta o clauza prin care Select IT este obligata sa aduca la forma initiala integritatea site-ului. In caz contrar suma lunara pe care o primeste Select IT pentru asigurarea bazei de date si a retelei de calculatoare din Consiliul Judetean ar putea fi diminuata.

“Firma Select IT este responsabila de partea de siguranta, nu de mentenanta, nu de postat pe site. De acest lucru s-au ocupat angajati ai Consiliului Judetean de la diferite compartimente. Informatiile postate pe site s-au pus de la cele mai recente pana la cele mai vechi, dar lipsesc multe din anii precedenti. Datele au fost recuperate ca un singur fisier si ele trebuie separate, individualizate si apoi postate fiecare la locul lor. E o munca meticuloasa si care ia timp, sunt milioane de fisiere. In tot acest timp in baza cererilor noi le scanam si le transmitem catre cei care le solicita”, a afirmat Alin Iuga.

Incercarea de a reface site-ul vechi de 11 ani, executivul judetean a demarat o licitatie in 2013, insa contractul cu castigatorul desemnat a fost reziliat.

“In 2013 a fost declarat un castigator pentru refacerea site-ului, insa la un moment dat s-a reziliat contractul. Nu se cunosc adevaratele motive de reziliere ale contractului respectiv”, a declarat Alin Iuga.

Serviciile de IT ale CJ au fost externalizate in anul 2007 printr-o hotarare a legislativului Consiliului Judetean. Pana la acea vreme in cadrul CJ functiona serviciul informatic, care a fost desfiintat pe motiv ca nu era eficient.  

“Sunt foarte multe insititutii care au externalizat acest tip de serviciu. Nu ai cum sa faci cu angajati proprii pentru ca iti trebuie un anumit nivel de expertiza ca sa gestionezi tu insuti ca insititutie activitatea informatica. La ce salarii sunt in administratia publica e de inteles ca informaticienii nu accepta sa vina sa lucreze la stat”, a afirmat Alin Iuga.

Firma Select IT SRL care se ocupa in prezent de securitatea informatiilor de pe serverul Consiliului Judetean mai are contract pana in aprilie 2016. In prezent firma are 5 angajati, iar pe anul trecut a raportat o cifra de afaceri de 786.503 lei si un profit de 50.547 lei. De retinut este faptul ca site-ul Consiliului Judetean a fost spart de la un IP din China, iar reprezentantii forului judetean au depus o plangere la DIICOT.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *