Și-a amintit Emil Boc că este în Opoziție: Faptul că Guvernul Grindeanu nu dă bani pentru centura metropolitană este o „sfidare fără precedent"

În sfârșit are și Emil Boc ceva de zis despre faptul că Guvernul PSD Grindeanu a lăsat Clujul fără bani pentru centura metropolitană.

Aflat la periat la un radio prietenos, Emil Boc a vorbit despre centura metropolitană.

„Nu am abandonat lupta şi sper că raţionamentul va învinge. Facem toate demersurile necesare ca la o viitoare rectificare de buget să fie inclusă şi centura metropolitană. Demersurile sunt politice, nu vă gândiţi la altceva. Ceea ce cerem noi este o prioritizare a proiectelor, pentru că banii există. Nu cerem bani de la sănătate, de la educaţie, de la apărare - ştim care sunt domeniile nenegociabile. Ai 138 de milioane de euro alocaţi pentru centura metropolitană şi nu îi foloseşti, ba chiar există riscul să îi pierzi, dacă nu îi cheltui până în 2020; asta este o sfidare fără precedent la adresa Transilvaniei şi a Clujului, care este inima Transilvaniei. Banii nu se pot cheltui pentru altceva, decât dacă guvernul vrea să schimbe Master Planul. Eu sper ca eroarea să fie corectată cât mai repede cu putinţă", a spus Boc.

Aflat în lumea imaginară a PSD, unde laptele și mierea curg în valuri peste țară, deputatul PSD de Cluj, Horia Nasra, a arătat pentru un ziar local că s-a abţinut la alocarea de bani pentru centura metropolitană deoarece nu există o comunicare foarte bună pe zona metropolitană între primarul Emil Boc şi primarii de pe traseul centurii şi că aceştia trebuie să găsească formule de accesibilitate la centura respectivă.

„Decongestionarea traficului din Cluj-Napoca trebuie să o corelezi cu ce se întâmplă în comunele limitrofe, cum e Baciu, Apahida, Feleacu, trebuie să ai un circuit integrat. Asta nu înseamnă că suntem împotriva proiectului, ci dimpotrivă", a precizat deputatul PSD de Cluj.

Reamintim faptul că, în ianuarie, printr-o scrisoare criticată de către toți parlamentarii clujeni (minus cei ai PNL Cluj) primarul Emil Boc a făcut un apel către noul guvern şi către parlamentarii de Cluj să susţină cu prioritate investiţia în centura metropolitană.

Transregio Feleac are lungimea totală de 38,3 km şi un cost estimat iniţial la 126,3 milioane de euro. Drumul Gilău Vest - Cluj-Napoca Vest are 14,1 km şi se intersectează cu Autostrada Transilvania. Realizarea acestei şosele i-ar ajuta foarte mult pe locuitorii din Floreşti, care stau zilnic în ambuteiaje pe DN 1.

Drumul costă 40,5 de milioane de euro şi are trei sectoare: centura Gilăului, 2,3 km, legătura cu Clujul, prin partea de nord a localităţii Floreşti, 9,9 km, şi travesarea DN1 până în zona Colina, unde ar urma să facă joncţiunea cu centura, 1,9 km. Cea de-a doua parte este centura Clujului, care pleacă din zona de sud-vest a oraşului şi trece prin spatele cartierelor Mănăştur, Zorilor, Bună Ziua, Gheorgheni, Someşeni, până spre Apahida. Acest tronson de drum are 24,2 km şi ar urma să coste 85,7 milioane de euro. Sectoarele sunt Cluj SV - Selgros, cel mai scump, 67 de milioane de euro, respectiv Selgros - Bulevardul Muncii. Un ultim sector, Bulevardul Muncii - Apahida, este un drum existent cu o bandă pe sens, care ar urma să fie extins la două benzi pe sens.

Comentarii

PRIORItizare

15.02.2017 00:22

„Nu am abandonat lupta şi raţionamentul va învinge. Facem toate demersurile necesare ca la o viitoare investigare să fie inclusă şi Primaria Cluj-Napoca, Primarul Emil Boc si Directia Control Urbanism. Demersurile sunt nepolitice, nu vă gândiţi la altceva. Ceea ce cerem noi este o prioritizare a investigatiilor, pentru că Procurori există. Nu cerem nimic ilegal. Nenegociabil. Ai euro alocaţi pentru DNA Cluj şi nu îi foloseşti, ba chiar există riscul să îi pierzi, dacă nu îi cheltui; asta este o sfidare fără precedent la adresa Transilvaniei şi a Clujului, care este inima Transilvaniei. Banii nu se pot cheltui pentru altceva, decât dacă guvernul vrea să schimbe organizarea Parchetelor. Dar nu vrea. Eu sper ca eroarea de a nu-l investiga pe Emil Boc, să fie corectată cât mai repede cu putinţă" In Primaria Cluj exista o masinarie diabolica, (structurata pe mai multe "servicii"), de stampilat si semnat DOCUMENTE FALSE. ! Este o problema CIVICA. Locala. „Decongestionarea Primariei din Cluj-Napoca trebuie să o corelezi cu ce se întâmplă în comunele limitrofe, cum e FLORESTI, trebuie să ai o investigatie integrata. Asta nu înseamnă că suntem împotriva Primariei, ci dimpotrivă". In Primaria Cluj exista o masinarie diabolica, (structurata pe mai multe "servicii"), de stampilat si semnat DOCUMENTE FALSE. ! Este o problema CIVICA. Locala.

15.02.2017 09:13

Bine face Grindeanu ca nu da banii, ca oricum se sifonau! Sa nu uitam ca atunci cand a fost prim-ministru, Boc a avut un purcoi de bani pe mana, din care a iesit un ciot de autostrada de 52 km facut cu vreo 900 mil. euro, cel mai scump din lume, unde americanii ne-au tras teapa vietii, in afara de nu stiu cate zeci milioane de euro penalizari! Asa a iesit autostrada care ,,vine de niciunde si duce nicaieri'', unde umbla doar ceva tiruri care vin din vest spre sud si marlanii de bani gata care se dau mari cu bolizii lor! Cand ma gandesc ca cu mai putini bani , cu 323 mil. euro, chinezii au construit 50 km de autostrada si podul Donghai peste un golf, la sud de Shanghai, cu mii de piloni de beton?!!!

geo

15.02.2017 10:32

Mai ficior, cati ani ai tu? 10-12? Poate nu erai inca nascut, sau umblai pe la cresa cand s-a facut contractul cu americanii.Contractul cu Bechtel a fost semnat de PSD!!! Cauta dupa unu, "Adrian Nastase", vezi cine a fost si ce a furat. 

15.02.2017 15:37

@geo - mai plavane, un contract, oricare ar fi el, poate fi anulat, sau suspendat, atunci cand este dovedit nelegal sau in contradictie cu interesele unei parti! Si albanezii (aia la care ne raportam nu de mult ca fiind cei mai saraci din Europa) au construit tot cu Bechtel, dar nu s-au lasat prostiti! Daca era interes national si curaj politic se putea face la fel si la noi, ca, slava domnului, avem specialisti in drept international! Dar daca nu s-a vrut, daca au existat alte interese decat cele nationale, sau lipsa de oo, normal ca a iesit ce a iesit!!

Liviu

15.02.2017 11:46

 Se poate face o centura  simplu si RAPID, fara ajutor de la BUCURESTI. 1. Construirea unei parcări pe B/dul Muncii, pt a se putea circula pe 2 benzi /sens2. Maramuresului sens unic cu 2 benzi, prim fata  pe la Dedeman sens unic cu 2 benzi.3. Pod peste Calea ferata de la Taietura Turcului pana la podul de la autogar SAU sa Se circule pe Corneliu Coposu.4. Largirea str Taietura Turcului la 4 benzi 5. Str Donath largita la 4 benzi pana la sensul de langa benzinaria Mol, Astfel tot Traficul Nu Ar trace prin CENTRU.

GRIGORE

15.02.2017 18:41

NO  ''DRAGU -BADII'' TE-AI  TREZIT  PRIMARE  I-A DU-TE SI INTREABAL PE TOV SENATOR  PSD DE CLUJ NASRA DE CE S-O ABTINUT CIND GUVERNUL GRINDEANU -DRAGNEA A SUPUS LA VOT DACA APROBA  ALOCAREA BANILOR EUROPENI  PENTRU CENTURA METROPILITANA A CLUJULUI ,SI ATENTIE BANI NERABURASABILI ADICA GRATIS .ASTA O CONSIDER REA VOINTA A GUVERNULUI PSD ,SI CINDIMI VOI SCHIMBA CEVA LA SUSPENSIAMASINII AM SADUC LASEDIUL PSD CLUJ LA TOV NASRA ,POATECA CXLUJENIICARE L-AU VOTAT VORFACE LAFEL DACA-L PUPA SI ASTA PE DRAGNEA IN  CUR  ,SOFERI CLUJENI DU-CETI LASEDIUL PSD ;BUCSI ,AMORTIZOARE PLACUTEDE FRINA JENTI INDOITE  SA VEDEM CEVA ZICE''SENATOR '' DON '' SENATOR NASRA 

Adauga comentariu