Editorial

Sa scapam de garajele comuniste! Proiect de parking pe structuri metalice! Mai ieftin, mai estetic, mai eficient! Mai multe locuri de parcare pentru clujeni!

 

Emil Boc ne minte de ani de zile ca va darama garajele inestetice din cartiere, legale sau ilegale. Omul asta minte asa cum respira: in iulie 2014, se zborsea intr-un interviu dat unui ziar local ca va demola garajele incepand cu 2015. La inceputul lui 2015, in stilul sau caracteristic, de primar fara cojones, Emil Boc o dadea la intors: sa mai asteptam, ca exista probleme juridice, ca o sa avem probleme cu cetatenii…

Eu nu ma tem sa o spun: daca voi ajunge consilier local si/sau primar voi demola garajele comuniste, facute din te miri ce, care sunt folosite in proportie de 80 la suta pentru depozitarea muraturilor, cauciucurilor, sculelor etc. Si nu, nu vin numai cu demolatul, vin si cu o solutie extraordinara la schimb, o solutie de parking pe structura metalica ce are avantajul costului scazut, avantajul modularitatii ce permite sa fie folosit pe orice petec de pamant, avantajul refolosirii (se desface in bucati si se refoloseste in alta parte), avantajul estetic (designul nu mai este comunist, nu mai da impresia de betoane).

Poate ca masura demolarii garajelor imi va aduce injuraturi de la proprietarii acestor cotete inestetice, ce ocupa spatiul public, spatiul verde. Prefer insa sa fiu sincer si sa spun ca se impune sa depasim aceasta etapa primitiva si sa ne modernizam. Nu vreau sa am un discurs las, „pe dupa casa nanasului”, cum are Emil Boc, cel care promite orice numai ca sa fie ales.

 

Contextul: clujenii isi dau in cap pentru un loc de parcare

 

Mergeti intr-o seara pe strada Mehedinti. Trotuare, spatii verzi, ochiuri de pamant, toate sunt ocupate de masini. Oamenii stau la panda la geamuri si te injura daca parchezi pe locul „lor”, adeseori un metru jumate de pamant aflat langa o tufa de tuia. Se pun canistre de apa pe locurile de apa cu insemne „NU PARCATI! Va sparg rotile!”, parca suntem in Evul Mediu.

Mergeti intr-o seara pe strada Tasnad, in zona „la garaje”. E un spectacol adevarat: vecinii se intalnesc intre ei, unii isi rearanjeaza acareturile din garaj, altii isi pregatesc butoaiele pentru visinata si sirop de capsuni, e ca o taraba de Oser cu usi deschise, mai scoate unul o palinca, altul sta in fund pe un ladoi si bea o bere.

Sunt peste 700 de garaje ilegale in acest oras. Peste 5000 de locuri de parcare pe care sunt amenajate garaje. Si inca 6000 de garaje amenajate pe cheltuiala proprie, cu autorizatie de construire, facute de fiecare cum a vrut „muschiul” lui: din tabla, acoperite cu placi de azbest, vopsite cu alb, negru, visiniu, in fine, un haos.

Emil Boc NU a fost in stare in acest mandat sa inaugureze MACAR UN PARKING in cartierele Clujului. A inaugurat parkingul de la Polivalenta, care era parte din proiect si care sta si azi nefolosit, fiindca Emil Boc nu e in stare sa isi coordoneze fortele de Politie Locala pentru disciplinarea clujenilor care parcheaza haotic in Parcul central si in imprejurimi.

Emil Boc isi va termina mandatul de primar, sa speram ultimul, fara a inaugura alt parking in cartiere, desi Cluj-Napoca este un oras foarte bogat, avem unul dintre cele mai mari bugete din tara!

 

De ce trebuie demolate garajele vechi?

 

Fiindca aceste garaje sunt ca un ghimpe in coasta cartierelor clujene, si asa uratite de comunism. In plus, garajele ocupa cu o treime mai mult loc decat un loc de parcare deschis. Pentru ca avem nevoie de solutii concrete si ingenioase pentru a folosi terenurile cu amprenta mica pentru a construi unitati de parcari de pana in 100 de locuri, dar in mai multe zone din cartiere. Pentru ca altii au reusit: in Alba-Iulia s-au demolat garaje si nu a murit nimeni. Proprietarii de garaje nu sunt dusmanii comunitatii, trebuie recompensati pentru asta, dar nici nu trebuie ca proprietarii de garaje sa puna capastru administratiei locale.

Am o solutie ingenioasa si ieftina, ce se bazeaza pe structuri metalice. E mai ieftina, e mai usor de implementat si construit, poate fi oricand demontata si refolosita daca Primaria doreste sa faca altceva pe acel teren, de exemplu, locuinte.

Asa cum am facut si in saptamanile trecute, va propun pentru Noul Cluj o dezbatere despre un proiect de parkinguri pe structuri metalice. Se poate face chiar maine, numai vointa sa existe. Din pacate, Emil Boc ne-a demonstrat ca e bun numai la declaratii pompoase, placute auzului, care ii amortesc pe cetateni. Sa ne trezim. Si sa privim viitorul pentru parkingurile Clujului, viitor care este, din pacate, deja prezent pentru marile orase ale Europei. Dar, vorba aia, mai bine mai tarziu decat niciodata.

 

Rapid, usor, profitabil. Parcari la tot cartieru’

 

Problemele legate de locurile de parcare din cartiere au nevoie de solutii rapide, nu de povesti. Cu totii stim cat de presanta e problema locurilor de parcare, cu totii stim ca zonele ocupate de garaje sau terenurile virane, prezente in fiecare cartier pe care cresc buruienile ar putea fi oricand locuri perfecte pentru amplasarea unor parcari. Totul este rezolvabil rapid si eficient cu solutia propusa de mine, de construire de Parkinguri Pe Structuri Metalice.

Conceptul propus de mine este cea mai buna solutie pentru rezolvarea problemelor legate de spatii de parcare pe termen scurt si mediu, dar poate fi folosit de asemenea si pentru perioade lungi de timp. 

Daca terenul este pus la dispozitie doar pentru o perioada limitata de timp sau daca terenul se doreste a fi folosit pentru alte investitii in viitor, atunci solutia mea este cea mai practica: demontam totul intr-o clipita si refolosim structura in alta parte.

Asa-i ca arata bine?

 

Inovatie transformata in calitate

 

Va propun un proiect revolutionar din punct de vedere tehnic: un parking realizat in intregime din otel galvanizat, complet demontabil, in vederea unei noi intrebuintari.

Bazat pe un sistem de constructie modular, se poate extinde în orice directie. Nu are limita de mobilitate, poate fi refolosit în mod flexibil.

Sistemul de parking propus de mine poate fi construit în doar cateva saptamani.

 

7 avantaje INCONTESTABILE ale solutiei propuse de mine

 

1. Datorita faptului ca structura este complet demontabila, reutilizarea terenului de amplasament pentru alte investitii viitoare ramane o optiune deschisa.

2. Durata scurta de executie a constructiei.

3. Structura este rezistenta la intemperii.

4. Constructia este complet demontabila, putand fi reutilizata in alta locatie in totalitate.

5. Conceptul, are la baza o modularitate tridimensionala a structurii.

6. Costurile de întretinere sunt minime

7. Din cauza greutatii scazute a structurii, este de neegalat atunci cand se doreste supraetajarea cladirilor existente. 

 

Putem face asta: dar ne trebuie curaj si o alta gandire

 

Nu e usor sa renuntam la vechile obiceiuri. Dar nici un capat de lume. Trebuie sa ne schimbam. 

Toti clujenii trebuie sa se isi schimbe vechile mentalitati sau obiceiuri si sa priveasca spre Noul Cluj, mai modern, mai frumos, al tuturor.

Si eu trebuie sa ma schimb. 

Cand doi iti spun ca esti beat, te duci la culcare. Cand mai multi iti spun ca le place cum gandesti, dar au o problema cu limbajul folosit, inseamna ca trebuie sa faci ceva cu asta. Cand mama iti spune ca nu e corect ca oamenii sa ramana DOAR cu impresia asta despre mine, fara sa afle cine sunt cu adevarat, inseamna ca trebuie sa o ascult si sa incetez cu hartagul.

I-am promis mamei mele aseara ca nu mai iau pe nimeni la misto pe Facebook, ca nu mai vorbesc urat, ca incerc sa sterg acest defect. O sa o fac pentru mama, in primul rand. Dar si pentru cei care cred ca sunt prea naravas ca sa ma schimb.

Oricine merita o sansa si niscaiva iertare, orice om ce greseste trebuie sa se indrepte. O sa incerc cu toata puterea sa nu imi dezamagesc mama de acum inainte. Daca ma va mai injura cineva pe viitor, ii voi bloca accesul la contul meu si nu voi mai raspunde niciodata decat in acest fel.

Va propun sa ne schimbam impreuna. Sa schimbam Clujul vechi, incapatanat, conservator, in Noul Cluj.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *