S-a rezolvat problema traficului în Cluj-Napoca și de câteva zile se circulă decent! Câteva soluții pentru o rezolvare definitivă a problemei în timpul administrației Boc

În ultimii ani, traficul în Cluj-Napoca a devenit unul infernal, orașul fiind pur și simplu gâtuit de mașinile care au ajuns nu să circule, ci doar să se târască pe carosabil, bară la bară, conduse de șoferi nevrozați, stresați și îmbătrâniți la volan. Asta, după ce blocurile-turn între case s-au înmulțit, după ce s-au construit haotic, sălbatic, prin tot Clujul, blocuri ca la Florești, înghesuite unele în altele și fără locuri de parcare suficiente, după o proastă administrare a orașului de peste 12 ani în care parkingurile au reprezentat banale povești electorale, după ce mașinile s-au înmulțit fără ca infrastructura rutieră să fie adaptată noilor nevoi de trafic,  după ce măsurile Primăriei - semafoarele „inteligente”, sensurile unice și giratorii s-au dovedit proaste. 

Nimeni nu ar fi crezut că problema traficului din Cluj-Napoca mai poate fi soluționată eficient, însă, într-un final, imposibilul s-a produs și de câteva zile în oraș se poate circula  într-un mod absolut decent! Chiar și pe străzile în mod tradițional blocate, cum ar fi Clinicilor, Dorobanților, Tăietura Turcului, în ultimele zile s-a circulat fluent, blocajele rutiere rămânând doar o amintire a unor vremuri de sărbători apuse.

Cu toate că Primăria a risipit sute de mii de euro pe studii de trafic, soluția nu a venit din partea specialiștilor, ci de la sine, în mod natural. Sărbătorile de iarnă au arătat care este de fapt problema Clujului, atunci când vorbim despre trafic: suntem prea mulți! Problema nu doarme în birourile Primăriei, așa cum s-ar putea crede,  nu este generată de incompetența municipalității, de impotența administrației locale de a gestiona numărul mare de mașini, problema este că, pur și simplu, ne-am înmulțit exagerat! Dovadă că, în aceste zile de sărbătoare, când studenții au fost plecați acasă, iar clujenii în concedii, în Cluj s-a putut circula normal, decent, cei care totuși au mai rămas în oraș putând traversa urbea noastră frumoasă în lung și-n lat, chiar de mai multe ori, într-o jumătate de oră în care altfel, pe o stradă centrală, un șofer ar fi străbătut cel mult distanța de 500 de metri. 

Așadar, putem trage concluzia că  cea mai eficientă și, probabil, sigura soluție de decongestionare a Clujului condus de Emil Boc constă în depopularea urbei, lucru care cel mai rapid ar putea fi realizat prin mutarea universităților la Răchițele și în Aghireșu - două leagăne de cultură care au dat Clujului mari personalități. 

Bineînțeles că relocarea studenților nu ar fi suficientă, însă în preajma acestor mici, dar mari localități rurale am putea muta și sediile marilor corporații, spre bucuria suplimentară a hipsterilor simpatizanți ai USR, care astfel ar merge la job cu bicicleta respirând aer curat, de munte, care s-ar putea deplasa chiar desculți, pe jos, prin iarbă, până la locul de muncă. 

Pentru restul clujenilor rămași ar mai putea fi impusă o restricție de ieșire din casă, în sensul în care clujenii născuți în an cu număr par să poată ieși într-o zi, iar cei născuți în an cu număr impar în următoarea zi. 

Prin toate aceste măsuri s-ar putea asigura un trafic fluent și decent în orașul nostru, un trafic ca de sărbători, ca în ultimele zile, în care s-a circulat impecabil. Iar aceste măsuri ar putea fi doar un preambul pentru altele care să vizeze o depopulare a Clujului cu cel puțin 40%, pentru ca cei 60% rămași să poată circula mereu ca de Crăciun, dar să-și păstreze totuși și primarul iubit, pe Emil Boc, cu toate metehnele de rigoare.

Clujul ar putea deveni astfel, în mai puțin de un deceniu, o adevărată capitală a culturii, o locație de vacanță, festivalieră, un centru relaxat și aerisit al Untold-ului și-al altor asemenea manifestări, mai mult sau mai puțin sponsorizate din banii contribuabililor rămași. 

Priviți cum s-a circulat astăzi, cu studenții plecați în vacanță și cu mulți clujeni aflați încă în concediu. Cu un primar ca Emil Boc, doar  în urma măsurilor enumerate mai sus, în acest mod s-ar putea circula în fiecare zi:

Adauga comentariu