Vocea ta

Reţeaua privată de sănătate Regina Maria îşi bate joc de clienţi. O tânără are de plătit un serviciu gratuit

Angajaţii se bucură atunci când află că, pe lângă salariul negociat, angajatorul se preocupă şi de sănătatea lor şi le oferă abonamente la clinici private. Căci ce angajator vrea ca omul pe care îl plăteşte să petreacă ore întregi sprijinind uşi în spitalele de stat, în loc să muncească, dacă apare o problema de sănătate.

Cristina a plecat din ţară. S-a mutat în Australia. Însă, până să emigreze, a lucrat pentru o companie care i-a oferit şi un abonament (plătit de angajator) la „reţeaua de sănătate” Regina Maria.

Abia după ce s-a instalat în ţara adoptivă, tânăra a aflat că reţeaua stoarce bani şi de la angajator, şi de la angajaţii-pacienţi.

Profund dezamăgită şi cu un gust amar, simţindu-se furată, Cristina a trimis pe adresa redacţiei o scrisoare prin care ne explică cum s-a trezit datoare.

„În perioada februarie – septembrie 2016 am fost angajată la o firmă în Cluj-Napoca şi am beneficiat de un pachet la Regina Maria. Înaintea plecării mele în Australia, am ales să îmi fac o serie de analize la Regina Maria în baza acestui pachet. Am dorit să efectuez un set de analize de sange şi un test Babeş-Papanicolau. Când am fost la analize, doamnele asistente m-au informat că un anumite set de analize de sânge costă în plus faţă de ce aveam în pachet şi dacă sunt de acord să plătesc, ceea ce mi se pare absolut normal.

La ginecolog, înainte să intru am discutat cu asistenta de la recepţie, care a verificat că totul e ok şi e inclus în pachet. Am mers la ginecolog, care s-a uitat în fişa mea, i-am comunicat că doresc să se facă recoltarea pentru test, că plec şi dacă poate să îmi scrie o reţetă. Domnul doctor de asemenea a efectuat o ecografie transvaginala, invocând motive că doreşte să vadă progresia unei situaţii anterioare, din mai. Deoarece părea o situaţie de tip follow-up, acelaşi doctor, nu am considerat că ar fi o problemă. În nici un moment nu a spus că este un cost extra. De asemenea, la alţi doctori, era mereu o asistenţă prezenta. În cazul Regina Maria nu există asistenţă. Îi doresc o zi bună şi plec. Mă opresc la recepţie să întreb, am cumva ceva de plătit? Răspuns: nu. Primesc factură cu codul de analize şi atât, factură cu valoare 0.

În acea perioadă eram pe ultima sută de metri cu plecarea şi aveam multe de rezolvat. Cred că vineri, în data de 30.09 am primit un telefon că mai am de plată ceva. I-am sunat şi le-am zis că nu e legal, din moment ce am factură pe 0 şi am plecat cu bună credinţă, ca să fiu anunţată după mai multe zile că am, totuşi, de plată. Adică, legea zice: dacă nu taie bon fiscal şi să mi-l dea în mâna când plec, nu am nimic de plătit. Dacă s-au trezit după 2 zile, e vina lor. ŞI nu am văzut nici până în ziua de azi factura, cu ora şi data, ca să fie clar că a fost scoasă după ce am plecat şi nu o pot proba.

Le-am spus acestea, am încercat să discut şi le-am cerut bon fiscal /factură pe mail pentru a putea investiga situaţia. NU am primit nimic. Acum 2 zile mă sună tatăl meu că a primit înştiinţare de plată de la o firmă şi că mă dau în executare silita. NU am primit mail sau nici o încercare de comunicare, în tot acest timp.

Nu doresc să am probleme în Australia şi am decis să plătesc factura.”

Tânăra a vrut doar să îşi prezinte situaţia, pentru că alte persoane aflate în aceeaşi situaţie să afle cu ce se ocupă „reţeaua privată de sănătate”, care a privat-o de 120 de lei.

Cristina a probat marturisirea cu dovezi, inclusiv cu factura cu valoare 0 lei emisa cand a plecat din clinica. Si a aratat ca a platit, desi a fost, practic, furată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *