Din oras

Regulamentul local ii exclude pe motociclisti din parkingurile clujene

Motociclistii din Cluj, nemultumiti de Primarie pentru ca nu-si pot face abonamente in parkinguri – regulamentul e facut aiurea, atentioneaza ei. Primaria spune ca, deocamdata, in Cluj-Napoca nu exista suficiente locuri de parcare nici macar pentru masini. Solutia de rezerva pentru motociclisti o reprezinta doua demisoluri ale parkingurilor din Manastur si Gheorgheni, destinate vehiculelor in tranzit.

In cele 7 parkinguri din Cluj-Napoca, exista 2.061 de locuri libere. Insa in niciunul din ele motociclistii nu-si pot face abonamente pentru a-si lasa vehiculele din cauza regulamentelor municipale, care i-a lasat pe propritarii de motoare pe dinafara. Regulamentul municipal de inchiriere al terenurilor pentru parcari si garaje stipuleaza ca „locurile de parcare din parcarile publice[…] vor fi atribuite pe baza de abonament […] persoanelor fizice […] [sau juridice] care au in proprietate un autoturism”.

Mai mult decat atat, proprietarii de scutere si de motociclete din Cluj-Napoca spun ca nici pe timpul zilei nu-si pot lasa vehiculele in parcarile de scurta durata, pentru ca nu le este permis accesul.

“In parkingurile din Cluj nu este sistem de validare a ticketelor de pentru motociclete. E un sistem tehnic de recunoastere a masinilor, care nu ne permite accesul in parcarile si parkingurile cu bariera cu motocicletele”, a spus Mihai Frisan, de la Road Patrol Cluj.

Solutii pe timp de zi pentru motociclisti

Reprezentantii Primariei Cluj-Napoca sustin ca proprietarii de motociclete au acces liber in parkingurile de scurta durata cu bariera din oras si ca nu este vorba despre o “triere din senzor” a autoturismelor.

“Senzorul de acces recunoaste doar restrictiile de gabarit si tonaj”, au explicat reprezentantii Serviciului de Parcari din cardrul Primariei Cluj-Napoca.

Motociclistii recunosc ca, pe de alta parte, beneficiaza de avantaje in Cluj-Napoca, pentru ca pot parca aproape oriunde.

“Motocicletele au un regim special si pot fi parcate si in alte zone”, a continuat Frisan.

Pe timpul zilei, solutia de rezerva pentru motociclisti o reprezinta doua demisoluri ale parkingurilor din Manastur, la Minerva si in Gheorgheni, pe Aleea Baisoara. Reprezentantii Serviciului Parcari din cadrul Primariei Cluj-Napoca arata ca ideea abonamentelor din Regulament a fost sa impiedice parcarea semiremorcilor, scuterelor si ski jet-urilor in parkinguri.

Consilierii locali, calare pe situatie

Consilierul local PNL Ioan Bildea a luat fraiele in maini si spune ca este anormal sa le fie interzis motociclistilor dreptul de a inchiria un loc de parcare intr-un parking construit din bani publici.

“Voi  supune atenției  Consiliului  Local  Cluj-Napoca un proiect  de modificare al Regulamentului de inchiriere a parcarilor astfel incat nu doar posesorii de autoturisme, ci  si posesorii de autovehicule categoria A, A1 si B1 sa poata beneficia, la cerere, de un loc de parcare”, a transmis Bildea.

Rares Rusu, consilier judetean al PDL si proprietar de Harley Davidson, sustine ca Primaria ofera alternative pentru parcarile motocicletelor.

“Exista un Regulament permisiv in ceea ce priveste parcarile pentru motociclete, acestea nu se supun rigorilor valabile pentru autoturisme”, a spus Rares Rusu.

Intrebat cum se descurca pe timpul noptii cu parcarea motocicletei, consilierul local al PDL a spus ca e „norocos”, pentru ca edificiul in care locuieste are un garaj propriu.

“Riscam sa-si lase oamenii dubele si remorcile in parcari!”

Desi cunosc problema, reprezentantii Serviciului de Parcari arata ca parcarile de lunga durata din cartiere au fost gandite pentru riverani.

“Parcarile de lunga durata din cartiere au fost gandite pentru autoturismele riveranilor, nu pentru ATV-uri sau motociclete. In cartiere trebuia sa ne gandim la riverani, ca sa nu ne trezim cu dube si camioane in parcari. O remorca sau o semiremorca nu are ce cauta pe o parcare de riverani. In parcarile de scurta durata cu bariera pot intra si autovehiculele, cu respectarea restrictiilor de tonaj. Daca vom avea suficiente locuri de parcare, vom modficia regulamentul”, a precizat Florin Bugnar, seful Serviciului de Parcari din carul Primariei Cluj-Napoca.

Potrivit reprezentantilor municipalitatii, parcarile de lunga durata, inclusiv parkingurile din cartierele din Cluj-Napoca sunt ocupate in proportie de peste 90%. Un abonament lunar in parkingurile din Cluj-Napoca e 210 lei, iar un abonament anual se situeaza intre 110 si 840 de lei.

Foto: parkomatic.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *