Uncategorized

Regulamentul de publicitate outdoor e pentru fraieri

Aceasta ar putea fi concluzia, dupa ce vedem ca aproape nu exista articol in Regulament care sa nu fie incalcat in realitate. Mai grav este ca autoritatile tolereaza ilegalitatile aflate chiar sub nasul lor.

Dupa ce v-am aratat ca Primaria inchide ochii la publicitatea comerciala din zona protejata,  ca trece cu vederea ca firmele de pe fatada cladirilor sunt transformate in reclama cu nesimtire, astazi va aratam o alta incalcare flagranta a regulamentului, pentru pedepsirea careia administratia locala nu misca niciun deget. Pana la urma, ne place, nu ne place, “asta e viata”, dupa cum ne-a lamurit primarul Emil Boc saptamana trecuta, cu privire la reclama comerciala din centru. Scuza edilului a fost ca panoul despre care se vorbea in articol, cel de pe Eroilor, este doar temporar, iar interesant este ca acordul pentru publicitatea temporara se elibereaza chiar de catre primar.

Astazi, insa, vorbim despre firmele amplasate pe fatadele cladirilor din zona protejata a municipiului, pentru care, teoretic, este nevoie de avizul Comisiei Zonale a Monumentelor. Practic, fiecare face ce vrea.

Potrivit articolului 10 din Regulament “in zona protejata a municipiului Cluj-Napoca este interzisa amplasarea firmelor perpendicular pe fatada”. Cu toate acestea firme care “ies in strada” se gasesc la tot pasul.

“Cand s-a facut Regulamentul, s-a luat decizia de a interzice firmele perpendiculare pentru ca, daca fiecare isi pune astfel de firme, omul cand merge pe trotuar, pe langa cladiri, vede numai firme si nu mai vede cladirea. Iar asta nu este in regula, arhitectura cladirilor istorice trebuie scoasa in evidenta si nu ascunsa”, crede arhitectul Virgil Pop.

Un exemplu foarte des intalnit de firme amplasate perpendicular pe fatade este cel al cabinetelor de notar.

“Uitati-va cat de discret se semnalizeaza firmele de notariat la Roma si cum se face la noi”, atrage atentia specialistul.

Firme de notariat in zona protejata a municipiului Cluj-Napoca

Firma de notariat din Roma (sursa foto: Virgil Pop)

Arhitectul clujean considera ca exista destule exemple pozitive de urmat din strainatate in ceea ce priveste publicitatea outdoor din zona protejata.

Firma adaptata centrului istoric in Pecs, Ungaria, fosta capitala culturala europeana (sursa foto: Virgil Pop)

Din fericire exista chiar si la Cluj exemple de “Asa da”, firme care respecta regulamentul.

OTP bank din Piata Unirii si-a adaptat firma cerintelor din Regulament si ale Comisiei Zonale ale Monumentelor Istorice, in schimb Banca Transilvania are firma obisnuita, plus una perpendiculara ((sursa foto: Virgil Pop)

Nu ne ramane decat sa speram ca bunul simt ii va face si pe alti proprietari de firme din zona protejata sa respecte Regulamentul, pentru ca aplicarea legii la Cluj e deficitara. „Asa e viata”, cum spune primarul Emil Boc.

Foto: Ziar de Cluj, Virgil Pop

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *