In vizor

Reabilitarea drumului Sfântul Ioan, făcută de mântuială

Rabilitarea celor 3 kilometri, cât este lungimea drumului Sfântul Ioan, trebuia finalizată în luna noiembrie. Din cauză că, în paralel cu investiţia municipalităţii, Compania de Apă Someş a executat la rândul ei lucrări la infrastructura de canalizare, nici până în prezent primarul Emil Boc nu a tăiat panglica în lumina reflectoarelor. Cu toate aceste întârzieri, cetăţenii care se deplasează pe drumul Sf. Ioan reclamă faptul că se fac asfaltări în condiţii necorespunzătoare, pe ploaie şi la temperaturi scăzute, iar în urma intervenţiei muncitorilor râmăn gropi pe calea de rulare, ceea ce reprezită  un adevărat pericol; atât pentru şoferi, cât şi pentru pietoni. 

În 2011, Drumul Sf. Ioan era inclus într-un plan de modernizare a mai multor străzi și drumuri din Cluj al Elenei Udrea, ministru al Dezvoltării la acea vreme. Ulterior, proiectul a fost anulat, iar străzile Borhanci, Oașului și Făget cuprinse alături de drumul Sfântul Ioan în planul Elenei Udrea au fost reabilitate fie din fonduri europene fie de la bugetul local. La sfârşitul lunii iunie a anului trecut, primăria Cluj-Napoca a demarat din fonduri proprii modernizarea drumului Sfântul Ioan, o rută alternativă pentru şoferii care doresc să ocolească aglomeraţia din centrul oraşului. Deşi termenul de finalizare a investiţiei era de 6 luni, nici până în prezent, adică la trei luni după termenul stabilit, drumul nu a fost recepţionat. Un şofer care utilizează frecvent drumul Sfântul Ioan a reclamat faptul că lucrările sunt făcute de mântuială, iar riscul producerii unor accidente este mare.

Lucrările de reparare a drumului Sfântul Ioan au fost executate necorespunzător, astfel încât în acest moment drumul este într-o stare mult mai avansată de deteriorare decât anterior efectuării lucrărilor de reparare. Vă rog să luaţi măsurile necesare pentru remedierea problemelor în regim de urgenţă, deoarece gropile rămase reprezintă un real pericol atât pentru maşini cât şi pentru pietoni! Zona la care mă refer este strada Sfântul Ioan, zona de sus a străzii, la aproximativ 200-300 de metri de intersecţia cu strada Făget. Lucrările au fost executate săptămâna trecută (marţi, 14.02.2017), pe o vreme aparent favorabilă – cel puţin nu a plouat în acea perioadă. La câteva zile după efectuarea lucrărilor, peticele de asfalt puse pentru reparaţii au început pur şi simplu să se dezintegreze, asfaltul folosit este foarte sfărâmicios şi s-a împrăştiat. După împrăştierea asfaltului au rămas în drum nişte gropi urâte – mari, adânci, şi cu margini foarte abrupte – făcute prin decupare tocmai în scopul de a repara drumul. Având în vedere calitatea materialului folosit, este în mod evident doar o chestiune de timp până când toate peticele puse o să se fărâmiţeze. Menţionez că procesul de degradare a peticelor continuă, astfel încât starea drumului se deteriorează progresiv zi de zi. Gravitatea situaţiei este accentuată şi de faptul că unele dintre gropi sunt în curbe sau în imediata apropiere a curbelor, ceea ce creşte considerabil riscul unui accident în cazul efectuării unor manevre de evitare a gropilor. De asemenea, gropile acestea constituie un real pericol la adresa pietonilor, deoarece maşinile sunt forţate să iasă foarte tare pe marginea drumului, iar în zonă nu există trotuare, pietonii fiind obligaţi să folosească marginea carosabilului pentru deplasare. Copiii din zonă fac acest traseu zilnic în drumul spre/dinspre şcoală până la staţia de autobuz aflată pe strada Făget”, a sesizat Bogdan Bănuţ.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *