Proiectul de suflet al city-managerului Gheorghe Şurubaru mai înghite un milion de euro

Pasajul din Piaţa Gării a fost considerat în anul 2015 proiectul de suflet al viceprimarului de la acea vreme, actual city manager, Gheorghe Şurubaru. Ulterior reabilitării, pasajul a devenit un adevărat WC public pentru boschetarii care îşi fac veacul în zonă. De remarcat faptul că identificarea acestor, cu toate că există camere de supraveghere conectate la centrul de comandă din primrie, nu a fost făcută niciodată. Mai mult, anul trecut, una dintre camere de supraveghere a fost furată, primăria afirmând ulterior publicării unui material de presă care anunţa incidentul, că de fapt camera respectivă a fost dezafectată pentru lucrări de mentenanţă. Nici până în ziua de azi nimeni nu poate spune care a fost de fapt situaţia reală. Cu toate acestea, joi, consilierii locali sunt chemaţi la vot pentru a-i finaiza visul city-managerului Gheorghe Şurubaru şi să voteze alocarea a unui milion de euro pentru ca una dintre porţile de intrare în oraş, Piaţa Gării să poată oferi condiţii de deplasare occidentale. Nimeni nu ne zice de ce nu s-a făcut din start acest pasaj conform bunulyi simț, dotat cu scări rulante și lift pentru persoanele în vârstă și cu handicap locomotor? Aruncăm banii pe prostii și plătim degeaba o sinecură numită city manager.

În şedinţa de joi a Consiliului Local, pe masa deliberativului, se află un nou proiect de investiţii al Primăriei prin care se doreşte aducerea la standarde internaţionale a pasajului din Piaţa Gării. Astfel, în baza unui referat semnat, cel mai probabil în pauza dintre o partidă de popice şi o partidă de oină, de însuşi city managerul Gherghe Şurubaru,  se doreşte alocarea a nu mai puţin de 4.309.120 lei pentru realizarea de scări rulante, lifturi şi copertine. 

“În vederea promovării ca lucrare nouă a obiectivului supunem aprobării Consiliului Local al municipiului Cluj-Napoca, documentaţia de avizare a lucrărilor de investiţie şi indicatorii tehnico-economici privind  “Soluţii acces pasaj subteran existent    în Piaţa Gării din municipiul Cluj-Napoca- lifturi şi scări rulante. Pasajul subteran existent a fost modernizat de curând prin construirea unei legături între pasajul existent al CFR şi cel aflat în adminsitrarea primăriei. Pentru reglementarea circulaţiei pietonilor în zona Gării, este necesară implementarea unui sistem de acces dotat cu lifturi pentru persoanele cu handicap şi scări rulante. Cele şase guri de acces vor fi dotate fiecare cu câte o scară rulantă iar cele trei lifturi vor fi montate : unul pentru accesele din faţa intrării în clădirea gării, al doilea pentru accesul de pe strada Horea al treilea pentru accesul din Piaţa Gării. Valoarea totală a investiţiei fără TVA este de 4.309,12 mii RON din care construcţii-montaj 2.150,76 mii RON.”, se arată în referatul ce însoţeşte hotărârea de consiliul  local. 

Proiectantul viitorului şantier este firma Studio Art Construct SRL iar lucrările sunt estimate că vor fi finalizate în 8 luni. După cum s-a desfăşurat intervenţia în 2015 este posibil ca termenul să fie preungit. 

Modernizarea zonei gării a constat în repararea carosabilului şi unificarea celor două pasaje pietonale subterane, cel aflat în proprietatea CFR-ului şi cel aflat în proprietatea primăriei. Lucrările la pasaj trebuiau realizate în zece luni iar valoarea totală a proiectului a fost de peste 5,3 milioane de lei.

Dincolo de lucrările de unificare ale celor două pasaje reabilitarea părţii aflată în administrarea primăriei a fost efectuată de firma SC Ando Construct SRL (partea de construcţii – 502.370 lei) şi SC Servinstal Impex SRL (partea de instalaţii sanitare şi electrice – 49.500 lei), iar valoarea totală a acestora a fost de 551.871 lei. Piaţa Gării a fost redată circulaţiei publicului în iulie 2016 şi cu toate acestea, la mai puţi de un an de zile, clujenii vor avea parte de un nou şantier. Cel puţin aceasta este modalitatea de a face administraţie de cei care vremelnic conduc destinele oraşului. Dacă de la început se realizau scările rulante şi se dota pasajul cu lifturi, astăzi nimeni nu ar mai fi avut nimic de reproşat. Însă se pare că s-a golit puşculiţa partidului pentru că altfel nu se explică cum aceleaşi zone ale Clujului sunt într-un şantier continuu. 

În prezent pasajul din Piaţa Gării nu prea este utilizat de cetăţeni pentru că după ce a investit milioane de lei în lucrări primăria a trasat o trecere de pietoni total inutilă. Trecerea respectiivă blochează de multe ori traficul autovehiculelor care virează la dreapta de pe strada Horea spre strada Căii Ferate. Ce au uitat să menţioneze semnatarii referatului ce vizează alocarea banilor pentru noul şantier este că ulterior va fi montat un garduleţ care nu le va mai permite pietonilor să traverseze strada oblgându-i să utilizeze viitoarele scări rulante pentru a ajunge din staţia de autobuz pe peronul gării. 

Comentarii

VIO

19.06.2017 15:45

pentru fluidizare este necesar ca sa se blocheze accesul pietonilor pe carosabil prin montarea gardului de securitate atat pe zona statiilor de tramvai cat si in fata magazinelor din piata Garii si astfel va trebui utilizat pasajul subteran.Eliminarea trecerii de pietoni care clar face ca utilizarea pasajului nu mai fie facuta de catre pietoni. daca lasa trecerea mai bine obtureaza intregu;l pasaj care este inutil in aceste conditii.Pentru efectuarea virajului la stanga spre strada horea ar putea sa fie efectuat prin strada caragiale si nu ar mai fii necesar nici stopul existent deoarece ar exista un sens giratoriu mare similar cu cel din piata Unirii. 

Vasilica

23.06.2017 20:09

... 2599 mii Ron... de unde numerele astea, de cand nu se mai pot folosii milioane in Romania. Niste mizerabili.

Adauga comentariu