Anchete

Prioritatile lui Boc pentru 2015, esecurile anului

Prioritatile bugetare ale lui Emil Boc pentru anul care s-au incheie au fost aproape trase la indigo cu cele din 2014. Proiecte resapate, promisiuni care nu au fost indeplinite anul trecut, lucrari incepute de doi, chiar trei ani. Surpriza nu e, insa, lipsa de viziune a edilului Clujului si a unui plan de investitii pe termen lung, ci faptul ca toate aceste proiecte vechi nu au fost finalizate nici macar anul acesta. Ceea ce inseamna ca o sa fie o „prioritate” chiar si in 2016. 

Cu un buget aproape identic ca cel din 2014, de 263 de milioane de euro, primarul Clujului, Emil Boc, a anuntat in luna ianuarie prioritatile pentru investitiile din acest an. Un discurs aproape identic cu cel de anul trecut. Dar nu numai discursul lui Boc a fost la fel, ci si lista prioritatilor enumerate. La inceputul acestui an, Boc le promite clujenilor biciclete europene, strazi asfaltate, mijloace de transport cu sistem de ticketing, incluziunea sociala a romilor din Pata Rat, pasaje subterane in Gara, parkinguri in cartiere, troleibuze noi si autobuze electrice. Cam aceleasi promisiuni pe care primarul le facea la inceput de 2014. Astfel, principalele investitii derulate de Primarie in 2015 au fost fie proiecte continuate din anii trecuti, fie altele resapate.

O buna parte din banii din bugetul pentru acest an au fost alocati finalizarii celor zece proiecte europene derulate de institutie si care trebuiau incheiate, obligatoriu, pana la sfarsitul acestui an, in caz contrar Primaria pierzand finantarea de la UE. Lucru care nu s-a intamplat. Pentru aceste lucrari, institutia  a alocat 270 de milioane de lei. Printre proiecte se numara finalizarea proiectului Bike Sharing, care a functionat, pret de doua saptamani, la aproape jumatate de capacitate, modernizarea Spitalului Clujana – lucru care nu s-a intamplat – incluziunea romilor din Pata Rat – de asemenea un proiect ratat – si sistemul de ticketing pentru mijloacele de transport in comun – care functioneaza doar pe alocuri.

Alte 178 de milioane de lei au fost destinati pentru finalizarea „altor proiecte”, ca de exemplu unificarea pasajelor subterane din gara – proiect neterminat, finalizarea Parkingului Negoiu, modernizarea cinematografului Dacia – de asemenea, un proiect nefinalizat, finalizarea cresei Nicolae Ivan sau finalizarea lucrarilor incepute la 25 de strazi din Cluj-Napoca.

Toate aceste proiecte au fost trecute si pe lista de prioritati pentru 2014.

La capitolul “investitii noi”, Emil Boc a promis ca anul acesta va fi realizat studiul de prefezabilitate pentru Centura de Sud a Clujului (de la Podul N din Manastur pana pe Calea Turzii si unirea ei cu Centura Valcele-Apahida). De asemenea, Boc a promis si realizarea unui Studiu de circulatie in acest an, pentru fluidizarea traficului auto. Toate, vorbe in vant. 

Un proiect cu care edilul se mandrea la inceputul anului era Concursul de solutii si implementarea proiectului Somesul Navigabil. Concurs ce n-a mai fost organizat niciodata. In urmatorii doi ani, mai promitea primarul, Clujul va avea inca un cimitir, care va fi amenajat inca din 2015 in Someseni. Promisiunile au continuat, ca si in anii trecuti, cu construirea de parkinguri in cartierele orasului, primul urmand sa fie amenajat pe strada Primaverii din Manastur.

Un alt proiect reluat in 2015 a fost realizarea bazei sportive si de agrement din Gheorgheni, pe o suprafata de 9,4 hectare. Modernizarea Oserului, piata de vechituri a orasului, dar si reabilitarea strandului Sun, erau si ele pe lista de investitii pentru 2015. Prioritati ce n-au mai fost prioritare in anul care tocmai se incheie. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *