Prin Rapid Pay, un plic trimis de Primărie la o adresă din Cluj-Napoca a ajuns după 12 zile

Rapid Pay, una dintre firmele de casă ale Primăriei Cluj-Napoca, prin intermediul căreia municipalitatea le livrează clujenilor corespondența, este reclamată de către beneficiari pentru întârzierile cu care sunt primite trimiterile poștale. Bianca Roba a sesizat Ziar de Cluj cu privire la o situație care ar fi de râs, dacă nu ar fi de plâns: un document trimis de către municipalitate a fost primit în cutia poștală, la o adresă aflată la mai puțin de 3 km de Primărie, după 12 zile:

„De mult timp n-am fost nevoită să trec pe la Primăria Cluj și vreau să vă spun că experiența mea cu Primăria ar fi putut fi excelentă, dacă nu ne-am fi împotmolit ca țiganul la mal.  

Solicitarea mea nu putea fi rezolvată on-line, așa că am făcut un drum la Primărie să întreb ce și cum. Prima oprire, la Registratură, am luat număr, am așteptat 2-3 minute, zi de vineri, doamnele de acolo, foarte drăguțe, s-au uitat peste acte, m-au întrebat de un act pe care nu-l aveam, mi-au luat totuși solicitarea, cu condiția că, dacă inspectorul de specialitate, căruia îi va fi repartizat dosarul, nu reușește fără actul respectiv, să mă întorc cu el, dar cel mai bine să verific într-o săptămână. M-am întors după o săptămână la Direcția de Urbanism, alți oameni faini m-au primit, chiar și în afara programului cu publicul, pe care am uitat să-l verific când am ieșit din casă, dar cum inspectorul era în birou m-a primit, jos pălăria pentru asta, mi-a spus că e în curs de rezolvare și va fi gata în câteva zile, să o urmăresc on-line, ceea ce am și făcut. 

Caz rezolvat în 13 iulie, în 14 expediat și a ajuns la mine în 26 iulie, 12 zile mai târziu. Rapid Pay au fost foarte rapizi, având în vedere că distanța dintre adresa mea și cea a Primăriei este exact 2.8 km, 35 de minute pe jos. 

Între timp, am fost la Primărie și am solicitat să-mi elibereze o copie de la dosar pentru că aveam nevoie cât mai repede de ea, cei de la Direcția de Urbanism au fost la fel de binevoitori. 

Acum vă întreb, oare nu e păcat de munca funcționarilor publici, care s-au purtat ireproșabil, să fie mânjită de către colaboratori? Pentru că bănuiesc că nu fac acte de caritate  cei de la Rapid Pay, iar pe site se laudă  cu servicii door to door eficiente.”

Ziar de Cluj a contactat compania Rapid Pay pentru a afla cum explică reprezentanții firmei de curierat primirea plicului doar după 12 zile. Mihaela Pop, director general Rapid Pay, a declarat:

„Sau a fost avizat, dar doamna nu a fost găsită acasă, s-a mers la reavizare. Noi avem 10 zile, două zile pentru distribuire și, apoi, 10 zile lucrătoare pentru primirea plicului, îl ținem la dispoziția clientului în oficiu. În timpul acesta de 10 zile mai facem o încercare de distribuire. 15 – 16 e sâmbătă – duminică, deci zile lucrătoare. Totul se calculează în zile lucrătoare. Dacă a venit în 14 de la Primărie, ceea ce eu nu pot să fiu sigură… Dacă este ștampila noastră de primire, de la plic, e în regulă, pentru că se mai întâmplă când domnii de la Primărie trec o dată înăuntru și, până semnează, până… știți dumneavoastră, au și ei de prelucrat… deci, de la data când preluăm noi, deci, dacă l-am preluat în 14, în 17 sau în 18 am mers pe teren. După aceea, din 19, 10 zile lucrătoare se ține la dispoziția clientului pentru avizare, timp în care se încearcă încă o dată predarea. Se lasă un aviz în cutia poștală și se mai încearcă în perioada asta încă o dată distribuirea.

Asta eu nu am de unde să știu (dacă doamna a primit sau nu avizul – n.r.). Pentru că sunt foarte multe situații când oamenii spun că nu au primit aviz, dar de fapt l-au văzut pe poștaș, dar nu au vrut să-l lase în casa scării. Până la urmă, își găsesc avizul, apar și cu avizul, deci știți cum e cu povestea asta… depinde ce așteaptă de la Primărie, că dacă așteaptă ceva, primesc și avizul, vin și după scrisoare; dacă consideră că ar putea fi amendă sau ceva ce nu le convine lor, atunci nu primesc și, dacă au apoi de plată, spun că ei nu au primit, nu au văzut, nu au auzit! Deci, situația e destul de delicată cu corespondența, mai ales că, așa cum ea zice că n-a primit, poștașul meu zice că i-a pus. Deci, eu nu am de unde să știu că sigur ea nu a primit avizul.

Am o întrebare: ea de unde și-a primit scrisoarea, dacă zice că n-a primit aviz? De unde a știut să vină după scrisoare? Vă rog să îmi spuneți exact! Nu asta e, 2,8 km! Când se face o reclamație, trebuie să vă dea numărul, data, tot, ca să aveți și dumneavoastră niște detalii, stradă, adresă, să văd. Știți, poate să fie, v-am zis, să nu vrea să primească și apoi să își dea seama că, de fapt, vai, era aia și îmi trebuia!

Deci, oricum, este în termenul acela de 10 zile. Ea degeaba zice că în 14. Noi am primit vineri, am preluat de la Primărie scrisoarea, în 17 sau în 18 merge pe teren. Deci, normal, noi avem termen de distribuire 5 zile plus 10 zile de avizare! Dar, am redus zilele acestea de distribuire în Cluj până la două zile, la solicitarea Primăriei, ca să fie cât mai repede. Oricum nu se ajunge până la 5 zile. Se ajunge în cazuri excepționale, că, știu eu ce se întâmplă, Doamne ferește, poștașul de pe teren sau ceva, dar nu… deci, în 17-18! Să zicem că în 17 a fost la ea pe teren. I s-a lăsat avizul în cutia poștală. După aceea, două, patru, șase, opt, nouă, a zecea zi lucrătoare ar fi 31 iulie! Înțelegeți? Deci, în termenul acesta noi puteam oricând să îi mai ducem. Deci, noi mai mergem încă o dată. Și atunci lăsăm aviz. Și apoi facem retur la Primărie. Poate să vină să își ridice pe Tipografiei 16, pe aviz scrie toate datele necesare, număr de telefon, programul, scrie și pe aviz câte zile stă la dispoziția clientului la noi în oficiu.”

Bianca Roba a infirmat spusele reprezentantei Rapid Pay și a declarat, pentru Ziar de Cluj, că nu a fost avizată și că a primit plicul în cutia poștală după 12 zile:

„La noi aviz nu au lăsat, trimiterea au lăsat-o în poștă. Noi am făcut o solicitare la Primărie pentru un teren din Someșeni, pentru adresa poștală. Interesul nostru era să primim cât de repede pentru că eu am așteptat luni, marți, miercuri și m-am dus înapoi la Registratură și am întrebat: din Cluj în Cluj, joi ieșită din Primărie, vineri, luni, marți, miercuri am fost înapoi și mi-au zis că nu știu ce să facă. Le-am spus că poate s-a pierdut și au zis că nu are cum să se piardă pentru că venea retur înapoi. Deci, de pierdut nu se pierde. Și atunci am solicitat să îmi dea o copie pentru că îmi trebuia hârtia, să o duc la Cadastru.

Am fost acasă și, în plus, dacă am fi văzut avizul, mergeam automat după hârtie. Dar am fost acasă toată ziua, cineva era acasă. Locuiesc pe strada Inău. Pe plic, de obicei, când este retur, e pus pe plic: au fost la adresa respectivă, cu data. Dar pe plic apare numai data de 14 și data de 26. Și chiar m-au uimit pentru că cei din Primărie s-au mișcat repede, adică, ei îți dau termen de 30 de zile, dar dau termen de 30 de zile pentru ceea ce rezolvă ei, nu 12 zile să stea în tranzit în Cluj. Adică, asta e chiar strigător la cer! Nu știu ce contract au ei cu Rapid Pay pentru că bănuiesc că nu sunt singurele lucruri pe care le trimit. Și eu mergeam personal să o ridic dacă primeam avizul. Întrebarea mea este: a cui e firma? De ce renunți la Poșta Română și faci contract cu Rapid Pay? De ce? Pentru că, cu Poșta Română, cu timbru, îți vine de pe o zi pe alta în Cluj. Adică, nu stă în tranzit 12 zile!”

Ziar de Cluj a adresat toate aceste întrebări Primăriei Cluj-Napoca. Vom reveni cu răspunsurile municipalității. 

Reclamația Biancăi Roba nu este singulară. Rozica Bortos scria, în 23 iunie, pe pagina de Facebook a firmei Rapid Pay:

„Bună. Era să rămân fără parcare din cauza rapidității voastre. Primăria a predat scrisoarea de raspuns la voi în 13 iunie și voi mi-ați lăsat în cutia poștală în 23 iunie... 10 zile ați ținut la voi... pot fi verificate datele pe plic.”

În luna februarie a acestui an, Ziar de Cluj a mai scris despre celeritatea cu care firma Rapid Pay livrează trimiterile:

Cei care primesc plicurile care îi anunţă ce impozite şi taxe au de plătit nu pot să nu constate cât îi ia unui plic să ajungă de la Primărie până în cartierul Gheorgheni, Zorilor sau Mănăştur. Aproape o lună!

„Am primit astăzi plicul cu impozitul. Am început să râd singură, în bucătărie, când am văzut data la care a fost înregistrată înştiinţarea. E din 9 ianuarie", ne spunea amuzată o clujeancă.

„Ştiam eu că lucrurile se mişcă greu în Primărie, dar nici chiar aşa. O lună pentru un amărât de plic? Ce pretenţii poţi avea pentru o autorizaţie?", glumea femeia.

Trist este că în caietul de sarcini în baza căruia s-a atribuit expedierea corespondenţei Primăriei scrie clar că în regiune se trimit plicurile în 12-24 de ore, în timp ce în ţară acestea trebuie să ajungă în 48 de ore.

Firma Rapid Pay, controlată de Ioana Călin, soţia fostului şef al Poştei din Cluj, este cea care se ocupă de distribuirea plicurilor.

Deşi luna februarie începuse deja de o săptămâna, mulţi clujeni nu primiseră încă înştiinţările.

Un pensionar care ar fi vrut să plătească impozitul a avut surpriza să constate că poate plăti doar pentru el, nu şi pentru soţie. Căci acum primeşte înştiinţare de plată fiecare proprietar în parte, în funcţie de cota parte din teren sau clădire, iar el nu avea "cheia" soţiei, o înşiruire din 6 caractere atribuită fiecărui cetăţean plătitor de taxe şi impozite.

Erorile Rapid Pay nu consumă doar timp și nervi, ci și bani publici

Se pare că erorile Rapid Pay nu îi costă pe clujeni doar timp și nervi, ci și bani publici, după cum scria Actual de Cluj în luna ianuarie a acestui an:

„Primăria clujeană decidea, la finalul anului trecut, să-i supraimpoziteze pe o bună parte dintre proprietarii din centrul municipiului, pentru că aceștia nu și-au renovat fațadele imobilelor pe care le dețin. Suma nu este deloc una mică, pentru că primarul Emil Boc a marșat pe tariful maximal permis de lege, adică: mai mult cu 500%. Toate bune și frumoase, până în acest punct, numai că nu toți proprietarii “leneși” sau “zgârciți” au fost puși la corvoada acestui supraimpozit. O doamnă milionară (Gabriela Mureșan) scapă foarte ușor, pe motiv că n-a primit înștiințare de la Primărie. Ca să evite tam-tam-ul pe marginea acestui subiect, Boc și-a acceptat culpa în plină ședință de Consiliu Local. El a fost de acord să-i scutească de la plată pe proprietarii care au venit să-i demonstreze că n-au primit scrisori de înștiințare, discriminându-i, totodată, pe cei care, evident, n-au mai venit să se plângă.

Cum s-a ajuns în această situație, ca unii proprietari să se poată prevala de faptul că nu au fost înștiințați? Actualdecluj.ro a aflat că la nivelul Primăriei s-au purtat discuții aprinse pe această temă și că responsabilitatea ar fi fost aruncată în cârca firmei de curierat Rapid Pay, angajată de Primărie. Din informațiile vehiculate la nivel de Primărie, firma de curierat ar fi distribuit înștiințările/somațiile fără să obțină semnături de primire de la toți “destinatarii” vizați, deși solicitarea era ca scrisorile să fie distribuite cu “confirmare de primire”.

Firma Rapid Pay nu îi este deloc străină primarului Emil Boc, dat fiind faptul că aparține familiei unui vechi amic PDL-ist, Ovidiu Călin, fost director la Regionala de Poștă în guvernarea PDL, omul care în 2012 candida pentru un mandat de senator. Cum era, așadar, să iasă public primarul Emil Boc și să-i atribuie vreo culpă acestei firme, mai ales că, în ultimii ani, Rapid Pay a încasat din bugetul public sute de mii de lei, pentru servicii de redactare și distribuire a corespondenței? Primăria a ales să îngroape subiectul, preferând să-și asume culpa și să-i scutească de la plată pe câțiva șmecheri imobiliari.”

Foto: Facebook.com

Adauga comentariu