Primăria vrea să taie locuri de parcare pentru mașini, în favoarea bicicliștilor. Pistele rămân la fel de puține și prost făcute

Primăria Cluj-Napoca va sacrifica locuri de parcare în parkinguri în vederea realizării de locuri de parcare pentru biciclete. Acest proiect vine care urmare a propunerilor din cadrul programului de bugetare participativă. Înainte să facă parcări pentru biciclete, de ce nu se mobilizează conducerea orașului să facă prima dată piste adevărate pentru biciclete? Cele existente acum sunt insuficiente și prost făcute. Așa că încurajarea mersului pe bicicletă se face prima dată prin crearea de piste și apoi cu ajutorul locurilor de parcare.

Conducerea Primăriei propune schimbarea regulamentului de exploatare a parkingurilor din cartiere. Una dintre modificări vizează crearea de locuri de parcare pentru biciclete.

„Pentru realizarea parcărilor pentru biciclete în fiecare parking vizat se propune transformarea a cel puțin două parcări pentru autoturisme, în parcare tip rastel cu aproximativ 40 de parcări pentru biciclete. Rastelul va fi închis și prevăzut cu un sistem de acces controlat pe bază de cartelă, care va fi primită odată cu emiterea abonamentului de parcare pentru bicicletă”, scrie în noul regulament propus.

Locurile de parcare vacante pentru biciclete vor fi atribuite pe bază de abonament anual, cu prioritate persoanelor fizice care au domiciliul stabil/reședința în apropiere (în cartier) și care au în proprietate o bicicletă, în ordinea depunerii cererii.

Se vor aloca maxim 4 locuri de parcare pentru biciclete pentru aceeași unitate locativă. Taxa anuală pentru biciclete se stabilește prin Hotărâre de Consiliu Local al municipiului Cluj-Napoca. Începând cu ianuarie 2019, tariful anual al abonamentului de parcare pentru o bicicletă este de 50 lei/an. Subînchirierea sau folosirea locurilor de parcare pentru biciclete de către alte persoane, cu consimțământul abonaților este interzisă.

 

Adauga comentariu