In vizor

Primaria isi satisface bine angajatii. Lipsesc doar maririle de salariu, primele de vacanta, indemnizatia de tinuta si sporul pentru stres

Din banii cetateanului se poate trai bine la locul de munca. Ar fi si mai bine daca s-ar da si mai mult bani pentru asta, plus sporuri la care cei care din mediul privat nici nu viseaza, scaune mai comode, aer conditionat, program pentru pensionari si angajati noi care sa le faca treaba. Un chestionar aplicat in randul angajatilor Primariei Municipiului Cluj-Napoca arata ca o lista de dorinte pentru Mos Craciun, cu cereri excentrice si cateva scancete: ar trebui evaluari psihologice pentru toata lumea, mai putine favoritisme si, Doamne-ajuta-i, “o conducere competenta”.

Viziunea paradisiaca a angajatilor primariei despre propriul loc de munca reiese dintr-o analiza primara a datelor culese pe baza chestionarului de satisfactie a angajatului la locul de munca.

Marea majoritate, respectiv 58,1% s-au declarat satisfacuti de locul loc de munca, iar 17% sunt chiar foarte satisfacuti. 19,% au dat raspunsul “asa si asa”, 3,4% sunt nesatisfacuti, 1,4% foarte nesatisfacuti, in vreme ce optiunile considerate non-raspuns au reunit 1,1% din respondenti.

3/4 din angajatii chestionati si-ar dori o retributie lunara mai mare, situatie care se pastreaza si cand e vorba de  recunoasterea meritelor personale”, se arata in studiu.

Sefii din primarie, painea lui Dumnezeu

Cand au fost intrebati de masura in care le convine de felul in care sunt tratati de catre sefi, majoritatea angajatilor din primarie s-au aratat multumiti, la fel si in ceea ce priveste atmosfera de lucru.

Mai bine de trei sferturi dintre subiectii respondenti percep atitudinea sefului ca fiind pozitiva (satifacatoare si foarte satisfacatoare) la locul de munca. Apoximativ la fel se creioneaza perceptia lor atunci cand se pune problema consultarii angajatilor de catre seful direct, in elaborarea unor documente”, arata concluziile sondajului.

Totusi, functionarii primariei clujene s-au aratat nemultumiti de dotarea cu aparatura de specialitate si tehnologie informatica pe care o au la dispozitie. De asemenea, s-au plans si de colaborarea intre departamente.

Se cer mariri de retributie

Drept urmare, se recomanda ameliorarea unor aspecte cum ar fi asigurarea birourilor cu aparatura si calculatoare performante, eforturi mai mari pentru o mai buna colaborare intre departamente sau un “sistem de motivare pentru recunoasterea meritelor personale”.

Nu in ultimul rand, necesita ameliorare si retributia lunara a angajatilor.

La final, angajatii municipalitatii clujene au fost invitati sa adauge propriile propuneri si sugestii pentru a putea munci mai cu spor.

Cheia succesului, alte drepturi banesti

Cea mai frecventa dorinta a fost sa primeasca “alte drepturi banesti, pe langa, salariu, cum ar fi: plata orelor suplimentare, tichete de masa, indemnizatia de tinuta, prima de vacanta-concediu, spor pentru stres”.  Urmeaza marirea de salariu, dotari tehnologice mai performante, spatiu de munca adecvat, cursuri gratuite de perfectionare sau angajarea de personal nou. Lista dorintelor  celor de la primarie e insa mult mai lunga. La fel ca si copii care ii cer lui Mos Craciun daruri multe si frumoase, functionarii au insiruit in chestionar cate si mai cate. Unii isi doresc un flux mai bun de informatie, respect si intelegere din partea sefilor, eliminarea birocratiei interne, altii renuntarea la Open Office si instalarea pe calculatoarele de la serviciu a sistemului S. O. Linux.

Se mai vrea instituirea pauzei de masa si amenajarea unui spatiu ingienizat in acest sens, introducerea de sanctiuni in Regulamentul de Organizare si Functionare a institutiei. Nu lipsesc cererile pentru aer conditionat, mobilier de birou si camere de supravegheat.

Alo, mai putine favoristisme si reducerea nepotismului in primarie am vrea!

Unele dorinte sunt cam suspecte. Multi angajati au cerut de-a dreptul o “conducere competenta” si “obiective concrete”. Altii cer “sanatate ocupationala” si “evaluarea psihologica a tuturor angajatilor”, “grila unica de salarizare”, “diminuarea ingerintei politicului in administrativ ” sau chiar “mai putine favoritisme si reducerea nepotismului”.

Relatii minime cu publicul

De asemenea, multi oameni din primarie ar vrea ca programul institutiei sa fie stabilit intre 8.30 si  15.30, iar relatiile cu publicul sa se faca doar la ghisee.

Chestionarul a fost aplicat pe un esantion format din 566 de angajati ai Primariei Municipiului Cluj-Napoca. Majoritatea respondentilor au fost din randul angajatilor cu peste 5 ani vechime la locul de munca. 

Foto: primariaclujnapoca.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *