Primăria face drum de legătură cu viitoarea centură metropolitană prin curțile oamenilor

Un drum de legătură între strada Măceșului, strada Bună Ziua și viitoarea centură metropolitană are traseul la 1 metru de casele oamenilor și prin curțile acestora. Proprietarii solicită mutarea traseului. Conducerea Primăriei Cluj-Napoca le dă o mică speranță: studiul de fezabilitate ar putea muta traseul arterei de legătură.

Proprietarul uneia dintre parcelele respective se întreabă dacă cineva a fost pe teren pentru a verifica dacă într-adevăr se poate sau nu construi drumul respectiv. În ședința de Consiliu Local de miercuri, Vasile Lazăr, proprietarul unui teren afectat de traseul drumului, și-a expus, pe larg, problema.

„Am cumpărat terenul în 2002 și ulterior am scos un certificat de urbanism pentru a mă asigura că pot să construiesc o casă și pentru a mă asigura că în zonă nu se construiesc blocuri. În 2007 am obținut autorizația de construire pe care am respectat-o întru totul, am cedat aproximativ 100 de metri pentru drum, m-am retras 2,75 metri pe partea din față a casei pentru drum, iar în 2015 am cumpărat terenul din spatele casei. Anul acesta, având intenția de a construi o filigorie în spatele casei, am cerut un urbanism și spre surprinderea mea, în totalul de 13 metri adâncime cât are terenul, 12 metri este utilitate publică. În momentul acela am studiat PUG-ul și am observat că fără consultarea noastră, a proprietarilor de drept ai terenurilor, s-a trasat un drum, care ar trece la 1 metru și ceva de casa în care locuiesc. Practic, din grădina de 13 metri adâncime, îmi luați aproape 12, încălcând limita legală pentru care Primăria cere limită de 6 metri. Eu nu am cerut să nu se facă drumul, ci am propus să rămână drumul care este în fața caselor, traseul rămânând același și oferindu-l gratis Primăriei și eu și ceilalți proprietari. Care este motivul pentru care nu se poate muta drumul?”, a afirmat Vasile Lazăr.

Avocatul unei alte familii afectată de traseul drumului a subliniat că drumul din spatele caselor efectiv taie curțile.

„În varianta de drum prin spatele caselor se va trece inclusiv printr-un parc pe care Primăria vrea să îl facă în zonă, prin urmare nu este viabilă soluția. Răspunsul pe care l-am primit noi este unul general. Prin urmare propunem o amânare pentru a avea o discuție și a lămuri situația”, a precizat avocatul.

Conducerea Primăriei a subliniat faptul că abia după ce va fi realizat un studiu de fezabilitate se va putea stabili un traseu exact al drumului de legătură. Deocamdată este vorba doar de un traseu preliminar.

„Este o servitute care este trasată prin fundul de parcelă într-o zonă în care nu este niciun drum, deci nu este o supralărgire de drum nou, care face legătura între Măceșului și Bună Ziua. Când ați achiziționat parcela, PUG-ul era deja în vigoare. Aici este un drum aprobat în PUG-ul din 2014. O actualizare de PUG ar putea muta acest traseu dacă se justifică în urma unor studii de fundamentare și de trafic, dar nu se poate mâine pentru că nu avem mijloacele legale”, a declarat Claudiu Pop, arhitectul șef al municipiului Cluj-Napoca.

„La realizarea unui drum nou se face întotdeauna un studiu de fezabilitate pentru a vedea care este cea mai bună variantă de drum de legătură. Astăzi, este cea propusă prin PUG. Nu știm dacă la studiul de fezabilitate care se va face dacă se va muta sau nu acest drum”, a afirmat viceprimarul Dan Tarcea.

Adauga comentariu