Podul Garibaldi, la a patra licitație! Nimeni nu vrea lucrările de modernizare

Nicio firmă nu este interesată de modernizarea Podului Garibaldi. După trei licitații anulate din cauza lipsei ofertelor, Primăria Cluj-Napoca a lansat, ieri, cea de-a patra licitație. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 26 septembrie. Valoarea investiției a fost estimată la 7.7 milioane lei (1,6 milioane euro), sursa finanțării fiind bugetul local.

Conducerea Primăriei Cluj-Napoca este de părere că de vină ar fi lipsa forței de muncă de pe piață.

„De trei ori am scos la licitație proiectul și nu a venit nimeni. Am mărit bugetul, s-a făcut reevaluarea indicatorilor tehnico-economici la zi, dar nu mai sunt construtori, nu au oameni pe piața muncii, începe să devină o criză cât mai acută, pe care începem să o simțim și noi. Nu mai vine nimeni la licitații din lipsă de resursă umană. Pierderea resurselor umane este o adevărată problemă, în special la nivel de țară. La Cluj am reușit până la un punct să atragem forță de muncă. Trebuie să vedem cum putem face noi în Uniunea Europeană să fie o situație în care toată lumea să câștige”, spunea, ieri, primarul Emil Boc, la un post de radio local.

Indiferent de motive, modernizarea Podului Garibaldi rămâne un proiect controversat și extrem de mult amânat. Este interesant și faptul că, în primăvară, viceprimarul Dan Tarcea spunea că sunt multe oferte pentru această investiție. S-au dus pe apa Someșului, între timp.

“Deja a fost publicată licitaţia în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Până în data de 8 aprilie se pot depune documentaţiile. Sunt foarte multe solicitări. Având în vedere numărul mare de solicitări, probabil că vom extinde perioada de depunere a documentaţiilor. Ne bucurăm că există un interes major. După ce vom avea adjudecată licitaţia, vom da detalii despre termenul de realizare şi modalităţile de implementare a proiectului. Podul Garibaldi se va şi lărgi şi se va şi moderniza. Astăzi, Podul Garibaldi nu este un pod care să fie integrat cu Sala Polivalentă şi cu stadionul Cluj Arena şi cu modul în care s-a dezvoltat Clujul în ultimii ani”, spunea Dan Tarcea, în primăvară, la un post de radio local.

Durata totală de execuție a lucrărilor este de 9 luni. Lungimea totală a podului este de 50,30 metri. Podul este compus din 9 grinzi pe trei deschideri având structura de rezistenţă mixtă oţel-beton. Lăţimea podului variază între 20 şi 24 metri, iar lăţimea părţii carosabile este de 14 metri. Investiţia presupune lucrări de reabilitare, consolidarea infrastructurii existente, rampe de acces şi semnalizare rutieră.

În cadrul dezbaterii bugetului municipiului Cluj-Napoca 2019, Emil Boc a precizat că prioritare pentru oraș rămân așa teme precum modernizarea podurilor, realizarea unei infrastructuri de bază - străzi, parkinguri – toate aceste proiecte referindu-se la creșterea calității vieții și la dezvoltarea alternativelor pentru un oraș modern și verde.

Modernizarea podului Garibaldi a fost în 2016, aşa cum a fost în campania electorală din 2012, pe agenda lui Emil Boc. Lărgirea la patru benzi de circulaţie şi cu amenajarea de piste de biciclete a fost și promisiunea edilului pentru anul 2017.

Adauga comentariu