Pod peste Someș, care va lega strada Răsăritului de Oașului. Proiectul este vechi de doi ani. Pe hârtie, lucrările vor fi gata în 2021

La doi ani după ce a fost declara proiect câștigător în cadrul programului de bugetare participativă, proiectul referitor la construirea unui pod peste Someș, care să lege străzile Răsăritului - Oașului – Decebal (vechea zonă industrială de gară) a ajuns la etapa de licitare a proiectării și realizării lucrărilor. Teoretic, proiectarea și lucrările ar trebui să fie gata în doi ani de la data semnării contractului. Practic, termenele avansate de municipalitate sunt nerealiste. Aproape fiecare licitație este urmată de contestații, iar firmele câștigătoare întârzie nepermis de mult finalizarea proiectelor.

Anunțul pentru licitația pentru noul pod peste Someș a fost publicat în urmă cu patru zile. Ofertele sunt așteptate până pe data de 9 decembrie. Valoarea estimată totală este de 22.771.690,36 lei fără TVA, din care: servicii de proiectare inclusiv asistență tehnică din partea proiectantului pe perioada de execuție a lucrărilor în valoare de 718.000 lei fără TVA; valoarea estimată a lucrărilor de execuție este de 22.053.690,36 lei fără TVA. Durata contractului este de 24 de luni, din care 3 luni pentru serviciile de proiectare și 21 de luni pentru execuția lucrărilor.

Construirea podului este un proiect câștigător în cadrul programului de bugetare participativă din 2017.

„Prin realizarea acestui pod cu cel puțin o bandă pe sens (ideal două benzi) s-ar crea o legătură directă între zona Industrială Clujana - str. Răsăritului și zona Gării. Acest lucru ar decongestiona Piața Abator, care oricum, prin viitoarele construcții va fi foarte aglomerată. Acest pod ar facilita și transportul în comun pe ruta Plevnei - Câmpina - Clujana - Gară. Dezvoltarea orașului este strâns legată de dezvoltarea rețelelor de transport”, era menționat în descrierea proiectului de acum doi ani.

În 2017, Primăria a solicitat terenul de la Ministerul Transporturilor. Un an mai târziu, s-a realizat studiul de fezabilitate. În septembrie 2019, au fost aprobată documentația și indicatorii tehnico-economici.

Construirea de noi poduri în Cluj-Napoca pare o misiune imposibilă în acest moment. Primăria se află deja la a doua licitație anulată pentru modernizarea podului Garibaldi, după ce nicio firmă nu s-a prezentat cu oferte.

Adauga comentariu