Planul Urbanistic General din 2014 prevedea tramvai până la Florești și alte asemenea povești

Planul Urbanistic General al municipiului Cluj-Napoca, cel din 2014, valabil și în prezent, conține „priorități de intervenție în plan spațial” cu intervenții și operațiuni urbanistice care, la o lectură mai atentă, par rupte dintr-un plan urbanistic cel puțin al anului 2114.

La Cluj-Napoca promisiunile futuriste și fanteziste ale primarului Emil Boc, cu toate că nu sunt susținute deloc de realitatea din teren, apar pe planșele urbanistice oficiale, spre aducerea aminte a ceea ce ar trebui să se facă, dar nu s-a făcut.

În toamna acestui an, municipalitatea a scos la licitație reactualizarea Planului Urbanistic General. Durata contractului este de doi ani, așa că am putea avea, în 2021, un nou PUG. Probabil, unul la fel de științifico-fantastic, ca cel din 2014, care stipula, ca priorități, „îmbunătățirea mobilității urbane și a conectivității orașului” prin:

„Drum expres – Ocolitoare comuna Florești: legătura între nodul de autostradă de la Gilău și cartierul Grigorescu – nod Cora, cu traseu la nord de zona de captare de apă și un pod peste Someș la sud de strada Donath.

Legătura între centura Vâlcele-Apahida, E60 și autostrada A3 în zona Ciurila – este de importanță vitală pentru legătura dintre partea nordică a teritoriului (Baia Mare, Bistrița, Dej) și autostrada A3.

Prelungirea Drumului Sălicii până la A3 în zona Ciurila.

Prelungirea rețelei de tramvai spre Florești, în corelare cu drumul expres ocolitor de la nord de Someș pe traseul actual al DN1, plecând din nodul Calvaria. DN1 devine aici stradă internă, asigurând în același timp și relația cu Clujul.

Tren urban – regional, metropolitan – conectarea zonelor periurbane prin transport în comun de scurt parcurs pe calea ferată existentă. Principalul mijloc de transport de mare capacitate, pe actuala cale ferată – va face legătura între Autostrada A3 (Rădaia) și localitățile de pe Valea Nădașului și Valea Someșului, până la Dej.

Noduri de transfer intermodal auto-feroviar-aerian-velo, în puncte favorabile: nod A3 Rădaia, Baciu, Gara Centrală, Piața 1 Mai-Clujana, Aurel Vlaicu – hala IRA, Someșeni Aeroport, Sânicoară, Apahida, Jucu, Dej.

Trasee velo conectate în teritoriu într-o rețea coerentă, cu dotările și marcajele corespunzătoare.”

Dintre aceste „priorități”, ce s-a realizat până acum, în 5 ani? Ce se va realiza și de acum încolo: nimic.

Adauga comentariu